Informacji o okazjach cenowych szukają, przeglądając gazetki promocyjne lub strony internetowe sieci handlowych. Korzystają także z aplikacji mobilnych gromadzących oferty sklepów.
Promocjami zainteresowani są Polacy o zróżnicowanych zarobkach – najwyższy odsetek osób poszukujących rabatów jest wśród respondentów uzyskujących dochód na osobę wynoszący 3 - 7 tys. zł. Zainteresowanie promocjami spada dopiero przy zarobkach na poziomie 10 tys. zł, jednak wciąż aż 16 proc. badanych osiągających taki dochód przyznaje się do korzystania z okazji cenowych.
Z badania wynika także, że promocjami i rabatami w szczególny sposób zainteresowani są konsumenci używający urządzeń mobilnych. Aż 61 proc. z nich korzysta z okazji cenowych (wśród internautów niemobilnych deklaruje to jedynie 29 proc. respondentów). Użytkownicy smartfonów i tabletów są również bardziej aktywni w samodzielnym wyszukiwaniu promocji – regularnie robi to aż 36 proc. z nich (dwukrotnie więcej niż w przypadku osób niekorzystających z urządzeń mobilnych). Aktywność ta przekłada się na listę czynników branych pod uwagę podczas zakupów. Mobilni konsumenci zwracają bowiem uwagę nie tylko na koszty, lecz także na duży wybór produktów, opcję darmowej dostawy, faktyczną wielkość obniżki i ceny danego przedmiotu w innych sklepach.
Respondenci korzystający z urządzeń mobilnych chętniej sięgają także po narzędzia usprawniające proces zakupowy. 39 proc. z nich należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego (przy 12 proc. konsumentów niemobilnych), 58 proc. przegląda gazetki promocyjne – w większości (38 proc.) w formie elektronicznej. Z gazetek korzysta jedynie 34 proc. konsumentów niemobilnych – w ich przypadku większą popularnością cieszą się gazetki drukowane.
Wyniki badania pokazały również, że korzystanie z urządzeń mobilnych wpływa na umiejętność zarządzania domowym budżetem. 21 proc. użytkowników smartfonów deklaruje, że ma wyznaczony miesięczny limit wydatków. W analogiczny sposób miesięczny budżet planuje tylko 15 proc. konsumentów niemobilnych.