StoryEditor
Rynek i trendy
01.10.2018 00:00

Carrefour uważnie przygląda się trendom na rynku kosmetycznym. I robi z nich użytek

Także klienci hiper- i supermarketów coraz uważniej dobierają produkty codziennej pielęgnacji i zwracają uwagę na ich skład. Dlatego Carrefour Polska postawił na rozwój asortymentu kosmetycznego zgodnego z trendami. Poszerza się półka kosmetyków naturalnych i wdrażany jest nowy koncept stoisk. Produkty kosmetyczne zaczynają być coraz bardziej istotnym elementem oferty sieci.

Carrefour postawił na rozwój asortymentu zgodnego z dynamicznie zmieniającymi się trendami. Jednym z nich okazały się kosmetyki ekologiczne, posiadające odpowiednie certyfikaty poświadczające naturalne pochodzenie składników produktu. – W ten trend idealnie wpisuje się obecna strategia marki Carrefour, która promuje naturalne, zdrowe produkty w trosce zarówno o klientów, jak i środowisko naturalne – usłyszeliśmy w biurze prasowym Carrefour Polska.

Obecnie Carrefour Polska oferuje ponad 220 artykułów kosmetycznych, z czego 45 to produkty ekologiczne, posiadające odpowiednie certyfikaty – Cosmos Organic, Nature, EcoCert czy Vegan. Pozostałe artykuły w ponad 95 procentach składają się ze składników pochodzenia naturalnego, co kwalifikuje je do kategorii kosmetyków naturalnych. Oferta ta jest dostępna w wybranych 30 hiper- oraz ponad 10 supermarketach sieci w całej Polsce, między innymi w Warszawie czy Krakowie.

Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się również produkty pochodzenia azjatyckiego. Również w tym obszarze oferta kosmetyczna w Carrefourze jest rozbudowywana, m.in. o takie produkty jak kremy na bazie ekstraktu ze śluzu ślimaczego, jadu ze żmii czy śliny z jaskółczych gniazd. Carrefour nie pozostaje tez obojętny na potrzeby konsumentów doceniających zalety, jakie w pielęgnacji zapewnia czarny węgiel. W asortymencie sieci znaleźć można artykuły do pielęgnacji włosów oraz skóry twarzy na bazie tego składnika.

Rozwojowi oferty kosmetycznej towarzyszy również wdrażanie nowego konceptu kosmetycznego w sklepach sieci. Funkcjonuje on już w jednym ze sklepów na warszawskim Bemowie. Charakteryzuje go bardziej przestronny układ półek oraz pogrupowanie artykułów danej kategorii według marek. Taki podział ma być bardziej intuicyjny i ma zapewnić klientom sprawniejsze odnajdywanie poszukiwanych produktów.

Dodatkowo na terenie sklepu wprowadzony został minikoncept, w którym w jednym miejscu ułożone są kosmetyki ekologiczne i naturalne. Dodatkowo są one czytelnie oznaczone. – Nowy design i koncept stoiska kosmetycznego został doceniony przez klientów sklepu, dlatego sieć planuje kolejne wdrożenia jeszcze w tym roku – dowiedzieliśmy się w biurze prasowym Carrefoura.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. kwiecień 2025 08:10