Oto inne wnioski z globalnego raportu francuskiej sieci handlowej:
- Stała poprawa rentowności: powtarzalny zysk operacyjny (ROI) w wysokości 2173 mln euro, wzrost o 16,4 proc. przy stałych kursach wymiany w 2020 r. (4)
- Wzrost o 630 mln euro w handlu detalicznym ROI z działalności
- Wzrost aktywności e-commerce w branży spożywczej (powyżej 70 proc. w 2020 r.), który teraz pozytywnie wpływa na zwrot z inwestycji i poprawę marży operacyjnej
- Silny wzrost generowania gotówki: FCF netto o 1056 mln euro w 2020 r. w porównaniu z 324 mln euro w 2019
- Zwiększona konkurencyjność handlowa w kluczowych krajach Grupy. Najlepszy trend półrocznego udziału w rynku we Francji w ostatnich trzech latach. Hipermarkety we Francji powróciły do wzrostu o 1 proc. LFL w 2020 roku, o 3,9 proc w czwartym kwartale.
Wsparty sukcesem planu transformacji Carrefour ogłosił nowy cel w wysokości 2,4 mld euro dodatkowych oszczędności kosztów w ujęciu rocznym do 2023 roku.
Alexandre Bompard, prezes i dyrektor generalny grupy Carrefour, oświadczył:
- Rok 2020 był dla Carrefour rokiem pełnego zaangażowania naszych zespołów zmobilizowanych w służbie naszym klientom, którzy z sukcesem podjęli ogromne wyzwania sanitarne, logistyczne i ludzkie. Tej całej naszej Grupy, która konsekwentnie zachowuje ten sam poziom wyjątkowej czujności sanitarnej i taką samą dbałość o swoją odpowiedzialność społeczną i środowiskową.
Jak podkreślił, rok 2020 był również decydującym rokiem dla Carrefour.
- W dobie kryzysu, który przyspiesza zachodzące zmiany, nasza Grupa osiągnęła przełom. Nasze wyniki z 2020 roku są tego dowodem. Jesteśmy pewni przyszłości i przekładamy to zaufanie na nowe zobowiązania operacyjne i finansowe - dodał.