StoryEditor
Rynek i trendy
09.05.2019 00:00

C-Beauty – chiński sposób na nieskazitelną cerę

Po zachwycie japońskim i koreańskim pięknem, czyli K-Beauty i J-Beauty, czas na kolejną literę azjatyckiego alfabetu urody. To C-Beauty, czyli Chinese Beauty – naturalna chińska droga do perfekcyjnej skóry.

Zgodnie w podejściem Chińczyków zdrowie i uroda są ze sobą głęboko powiązane. Na promienną skórę, zdrowe włosy i piękny wygląd wpływa ich zdaniem zachowanie zdrowia na poziomie ciała, umysłu i ducha.

To holistyczne, organiczne, pozbawione toksyn, czyli zgodne z zasadami tradycyjnej chińskiej medycyny, podejście do zdrowia jest doskonałym początkiem. Tylko zdrowa, pełnowartościowa, odżywcza dieta, redukcja stresu, staranna troska o organy wewnętrzne i ich funkcjonowanie doprowadzą do prawdziwego piękna.

Jesteś tym, co jesz

Dieta ludzi Wschodu służy urodzie. Odmienne nawyki żywieniowe, składniki azjatyckiej kuchni takie jak np. wodorosty, ziemniaki, sfermentowane warzywa, dobrej jakości ryby i owoce morza, żelatyna i herbaty ziołowe wpływają dobroczynnie na wygląd. To jedna z tajemnic piękna z Chin.

Każdy region tego kraju ma pewien folklor i osadzony jest we własnych zwyczajach i procedurach beauty. Chińskie kobiety mają promienną porcelanową skórę i niesamowite błyszczące włosy. Produkty do pielęgnacji, których używają, są coraz popularniejsze w świecie beauty, bo zapewniają niezwykły blask skóry.

Gładka skóra

Świetlista cera jest znakiem rozpoznawczym C-Beauty. Chinki używają regularnie maseczek do twarzy, wykonanych z naturalnych składników, takich jak kurkuma, liście mięty i lukrecja, aby wzmocnić skórę i zapobiec zatykaniu się porów. Do makijażu podstawowego używają czystego podkładu, korektora pod oczy i kończą drobno zmielonym sypkim pudrem. Pomaga im to uzyskać nieskazitelne matowe wykończenie i gładką skórę, wiedzą zatem, jak uniknąć wrażenia „ciężkości” makijażu.

Według Sharon Kwek, analityczki Mintela, trend C-Beauty staje się popularny szczególnie w przestrzeni cyfrowego piękna i takich kanałów sprzedaży jak e-commerce i m-commerce. Konsumenci z Chin z rozmaitych regionów i o różnych poziomach dochodów wpłynęli na rozwój C-Beauty na świecie. Swój udział miały też rekomendacje celebrytów i influencerów zachwyconych możliwościami i efektami chińskiej pielęgnacji urody.

Naturalne odmładzanie

Odmładzanie skóry jest bardzo ważną częścią chińskiej pielęgnacji skóry, bo pomaga zachować naturalny wygląd. Chińskie kobiety zazwyczaj stosują mieszankę proszku z muszli ostryg z miodem i żółtkiem jajka. Pomaga to zamknąć pory, rozjaśnić skórę, zmniejszyć stan zapalny i zaczerwienienie oraz zlikwidować przebarwienia i zmiany pigmentacyjne pojawiające się z upływem czasu. Jednak puder z muszli ostryg może nie być łatwo dostępny, zatem można użyć perłowych masek na twarz, aby uzyskać taki efekt na skórze.

Olejki, tonizowanie i masaże

Kolejny sekret to stosowanie olejków eterycznych i olejków do twarzy, które są bardzo popularne w Chinach. Dzięki właściwościom esencji i olejków skóra twarzy jest nawilżona, co zapobiega pojawianiu się drobnych linii, kurzych łapek i zmarszczek.

Toniki do skóry są również bardzo ważną częścią chińskiej rutyny pielęgnacyjnej. Chinki używają głównie wody ryżowej do wzmocnienia skóry. Dodaje ona blasku skórze, przynosi widoczną zmianę, a także zamyka pory, odsłaniając nieskazitelną skórę.

Masaże twarzy stosowane przez Chinki są bardzo korzystne dla skóry. Pomagają zmniejszyć stres, poprawiają krążenie krwi, a także są pomocne w leczeniu zapalenia zatok i bólu głowy. Masaż twarzy pomaga również pobudzić mięśnie twarzy, a tym samym dostarczyć tlen do tego obszaru, który jest naturalną formą przeciwstarzeniowej pielęgnacji skóry. Delikatne masowanie okolic oczu zapobiegnie powstawaniu worków pod oczami i przebarwień.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
20.02.2025 10:47
Talkdesk: AI stało się personal shopperem konsumentów i konsumentek
DALL-E

Sztuczna inteligencja (AI) odgrywa coraz większą rolę w handlu elektronicznym, co potwierdzają najnowsze badania przeprowadzone przez Talkdesk w USA. Podczas świątecznego sezonu zakupowego w 2024 roku aż 90 proc. amerykańskich konsumentów skorzystało z rozwiązań opartych na AI podczas zakupów online.

Coraz większa popularność tej technologii świadczy o rosnącej akceptacji wśród klientów, którzy dostrzegają jej realne korzyści w procesie zakupowym. Jednym z kluczowych zastosowań AI w e-commerce jest wyszukiwanie promocji oraz monitorowanie przesyłek. Jak wynika z badania, 60 proc. konsumentów używało chatbotów do znajdowania lepszych cen i kodów rabatowych, a podobna liczba wykorzystywała je do śledzenia statusu zamówień. Co więcej, 56 proc. kupujących było bardziej zadowolonych z dodatkowego wsparcia AI, a 70 proc. osób, które skorzystały z tej technologii podczas świąt, deklaruje chęć korzystania z niej przez cały rok. Wskazuje to na rosnącą rolę AI jako narzędzia usprawniającego zakupy i obsługę klienta.

Interesującym aspektem jest także wpływ AI na liczbę zwrotów. Dane pokazują, że 7 na 10 konsumentów zwróciło w tym roku mniej produktów niż w latach poprzednich, co sugeruje, że sztuczna inteligencja pomaga podejmować bardziej trafne decyzje zakupowe. Automatyczne rekomendacje, analiza preferencji użytkowników oraz dopasowanie ofert do indywidualnych potrzeb przyczyniają się do większej satysfakcji klientów i zmniejszenia liczby nietrafionych zakupów.

Eksperci przewidują, że w najbliższej przyszłości AI stanie się jeszcze bardziej zintegrowana z procesem zakupowym. Już teraz 70 proc. klientów nie zdawało sobie sprawy, że korzystało z generatywnej AI podczas zakupów u sprzedawców, którzy wdrożyli tę technologię (Bain & Co., badanie z listopada 2024 roku). Oznacza to, że AI stopniowo staje się niewidocznym, ale niezwykle efektywnym wsparciem, pomagającym kupującym w podejmowaniu decyzji oraz zwiększającym wygodę i efektywność zakupów online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
19.02.2025 23:54
Marki luksusowe i premium w Polsce 2024/25: największe wyzwania [RAPORT]
Segment premium, choć stosunkowo młody, rozwija się w Polsce w szybkim tempieigor_kell - stock.adobe.com

Segment marek premium i luksusowych rozwija się w Polsce w szybkim tempie. W obliczu rosnącej konkurencji i ewoluujących trendów konsumenckich kluczowe pytania brzmią: kim są klienci marek premium w Polsce i jak budować ich lojalność – mówią Dominika Hofman i Marta Wojciechowska, autorki raportu “Doświadczenia klienta w Polsce. Segment premium i luxury”.

Premiera raportu “Doświadczenia klienta w Polsce. Segment premium i luxury”, będącego pierwszą w naszym kraju analizą doświadczeń i preferencji konsumenckich w sektorze marek premium i luksusowych, miała miejsce 19 lutego w Warszawie.

Luksus coraz bardziej dostępny

Jak wynika z analizy ekspertów KPMG, polski rynek dóbr luksusowych napędzany jest przez rosnącą liczbę zamożnych Polaków, a liczba potencjalnych nabywców dóbr luksusowych stale rośnie. W 2023 roku liczba osób o rocznych dochodach powyżej 120 tys. zł wzrosła o 34 proc. rok do roku, osiągając 2,5 mln osób. Łączne zarobki tej grupy wyniosły 714 mld zł (wzrost o 29 proc. rok do roku).

Jak oszacowali eksperci z KPMG, kategoria luksusowych kosmetyków i perfum osiągnęła w 2024 roku rekordową wartość 2 mld zł (jest to wzrost o 5,8 proc. r/r). Największy udział w rynku miały perfumy, odpowiadające za 50,6 proc. całkowitej sprzedaży. 

Czytaj też: Rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2024. Kosmetyki i perfumy ze wzrostem wartości [RAPORT]

Dominika Hofman i Marta Wojciechowska postanowiły przyjrzeć się bliżej temu rynkowi pod kątem konsumenta: kim jest, co decyduje o jego wyborach, czy i jak można zbudować jego lojalność. 

Segment premium, choć stosunkowo młody, rozwija się w Polsce w szybkim tempie. Klienci marek premium i luksusowych nie są już wyłącznie osobami o najwyższych dochodach. Coraz częściej są to konsumenci aspiracyjni, świadomi, śledzący światowe trendy oraz oczekujący wartości dodanej w każdym kontakcie z marką. Tym samym wyśrubowane standardy obsługi, transparentność działań oraz autentyczność komunikacji stają się niezbędne do budowania lojalności i trwałych relacji – wyjaśnia Dominika Hofman

image
Premiera raportu “Doświadczenia klienta w Polsce. Segment premium i luxury” 2024/25
M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Emocje, przeżycia, potencjał rynku

Jak podkreśla ekspertka, w dobie zmieniających się preferencji konsumentów, coraz większą rolę odgrywają doświadczenie, oparte na emocjach i przeżyciach. – Luksus nie jest już definiowany wyłącznie przez materialne dobra, ale również przez czas, uwagę oraz personalizowane usługi, które pozwalają klientom poczuć się wyjątkowo – dodaje Dominika Hofman.

Autorki raportu podkreślają, że ich celem jest nie tyle podanie danych liczbowych, ale przede wszystkim przyjrzenie się oczekiwaniom i emocjom klientów sektora premium i luksusowego w Polsce.

Polska scena marek premium ma ogromny potencjał, a kluczem do jego wykorzystania będzie umiejętne połączenie globalnych wzorców z lokalnymi aspiracjami – zauważa Dominika Hofman.

Jak wskazali ankietowani, czynnikami wpływającymi najmocniej na ich lojalność wobec marek premium jest wysoka jakość obsługi klienta (prawie 74 proc.), personalizowana oferta (36 proc.) oraz relacja emocjonalna z doradcą (34,5 proc.).

W dresie do butiku Chanel

Polscy konsumenci i eksperci wskazują też zgodnie, polski rynek marek premium i luksusowych różni się od rynków Europy Zachodniej. W badaniu ponad połowa (54 proc.) klientów przyznało, że spotkało się w sektorze premium z dyskryminacją.

Jestem pewien, że ta liczba byłaby kilkukrotnie niższa np. w Niemczech (...) W Berlinie absolutnie naturalną rzeczą jest wejście do butiku Chanel w dresach i zakup torebki z przyjemną, nie budzącą sztucznego dystansu obsługą i kilkoma kieliszkami szampana. W Polsce taka sytuacja jest wyjątkową rzadkością lub wręcz niemożliwa – wskazuje Bartosz Lechowski, fractional customer experience and marketing executive. – W Polsce rynek marek luksusowych w dużej części jest tworzony na bazie budowania dystansu do klienta, swoistego wywyższania się marki i wzmacniania w ten sposób poczucia jej niedostępności i wyjątkowości – podsumowuje Bartosz Lechowski. 

Obsługa klienta – kluczem do sukcesu?

Marki luksusowe inwestują w angażujące emocjonalnie kampanie, wspierane przez AI, prześcigają się w innowacjach i tworzą coraz bardziej zaskakujące doświadczenia zakupowe. 

Jednak nawet najbardziej wyrafinowana komunikacja nie zrekompensuje błędów i niedociągnięć w procesie obsługi klienta – wskazuje Marta Wojciechowska, luxury brand marketing expert. – Obszar edukacji zespołów sprzedażowych oraz poprawa jakości obsługi konsumentów premium będzie prawdopodobnie jednym z głównych wyzwań branży w jej dążeniu do utrzymania stałego, dynamicznego wzrostu – podkreśla Marta Wojciechowska.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 18:01