StoryEditor
Rynek i trendy
26.10.2014 00:00

Bestsellery września 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.

Joanna Kowalczuk,
kierownik działu marketingu, Ziaja
HIT!  Mydło do rąk Ziaja Tamaryndowiec
z zieloną pomarańczą Jest jednym z czterech nowych preparatów tej linii. Wszystkie mydła, od momentu wprowadzenia, cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Doceniane są szczególnie za oryginalne zapachy oraz interesujący design opakowań. 



Aleksandra Jaśkowiec,  
product trainer marki Gosh, Brodr. Jorgensen
HIT!  Maskara Gosh Catchy Eyes
Z tą maskarą uzyskanie najmodniejszego w tym sezonie makijażu à la kocie oko jest szalenie proste. Silikonowa szczoteczka wykonuje całą „czarną robotę”. Nic więc dziwnego, że panie wolą sięgnąć po ten konkretny tusz do rzęs, zamiast bez końca stać przed lustrem i z jubilerską precyzją stylizować rzęsy. 

Urszula Kostian,
brand manager, Sarantis Polska

HIT!  Woda toaletowa C-Thru Emerald Shine 50 ml
Na jej sukces złożyło się połączenie świeżej, owocowo-kwiatowej kompozycji zapachowej, która szybko znalazła uznanie konsumentów, a także piosenkarki Honoraty Skarbek Honey.

Bartosz Gromadka,   
współwłaściciel firmy, JKR

HIT!  Woda toaletowa Yardley London Chrome dla mężczyzn
Jej sprzedaż jest dowodem na to, że angielska marka z 240-letnią tradycją idzie z duchem czasu i  z sukcesem dociera do  młodszych odbiorców. Świeże akcenty mieszają się w niej z ciepłymi nutami kadzidła, lawendy, róży i kolendry. Kto raz sięgnął po ten zapach – wraca po niego ponownie. 

Monika Orłowska,   
specjalista ds. marki, Floslek Laboratorium
HIT!  Energetyzujący kremna dzień Floslek Anti-Aging Gold Therapy
Dlaczego konsumentki tak chętnie sięgają po ten produkt? Ponieważ zapewnia idealną pielęgnację – redukuje oznaki zmęczenia, rozświetla skórę, wygładza zmarszczki i chroni przed niekorzystnym wpływem środowiska.  

Katarzyna Butrymowicz-Knap,
dyrektor marketingu, Bielenda Kosmetyki Naturalne
HIT! Drogocenny Olejek Arganowy Bielenda 3 w 1
Produkt osiągnął wysokie wyniki sprzedażowe, zarówno w handlu tradycyjnym, jak i w sprzedaży sieciowej. Bardzo nas cieszy, że konsumentki doceniły jego wielofunkcyjność a także skuteczność wypływającą z bogactwa składników odżywczych. Ogromną zaletą olejku jest sposób jego aplikacji – to kosmetyk w sprayu. Paniom spodobał się również jego piękny zapach oraz estetyczne opakowanie. 

Barbara Zapisek,     
kierownik działu rozwoju, Mincer Pharma

HIT!  Interwencyjne masło do ciała Mincer Argan Gold 
Doskonale sprawdza się w ekstremalnych sytuacjach wymagających przywrócenia suchej skórze odpowiedniego poziomu nawilżenia, odżywienia i jedwabistej gładkości. Konsumentki pokochały je przede wszystkim ze względu na wiodący składnik, czyli marokański olej arganowy. 

Anna Rolf,     
product manager, Tenex
HIT!  Hialuronowy wypełniacz ust Dermofuture Precision
Powiększanie ust kwasem hialuronowym jest obecnie wręcz rutynowym zabiegiem stosowanym przez kobiety. Nic dziwnego, skoro pełne i kształtne usta dodają seksapilu i skutecznie odmładzają. Najważniejsze jednak, że z naszym produktem efekt zmysłowych ust można osiągnąć w szybki, nieinwazyjny sposób. 

Marek Adamik,  
dyrektor sprzedaży, Venita Fabryka Kosmetyków

HIT!  Ziołowy balsam koloryzujący Venita
Henna Color Powodzenie, jakim się cieszą nasze ziołowe balsamy koloryzujące, wynika m.in. z tego, że nie zawierają one amoniaku, utleniaczy, rezorcyny i PPD. Formuła produktu oparta na ekstrakcie z henny pozwala stosować go nawet na włosy delikatne i zniszczone, bez obaw o ich kondycję. 

Veronika Kononuchenko,
product manager Garnier Hair, L’Oréal Polska
HIT!  Farby do włosów Garnier Color Naturals
Od lat są niezwykle popularne wśród polskich konsumentek dzięki przystępnej cenie i szerokiej gamie 27 odcieni. Wybierane są przez kobiety, które oczekują bogatego, długotrwałego koloru i miękkich włosów. Dodatkowo linia jest przez nas regularnie wspierana poprzez promocje w punktach sprzedaży oraz reklamę w mediach. 

Paweł Chreptowicz,
szef sprzedaży ds. rynku tradycyjnego, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

HIT!  Linia do pielęgnacji ciała Lirene Emolient
Sklepy, które zakupiły nową linię Lirene, doceniły ciekawy koncept produktów, zaczerpnięty z rynku aptecznego i wpisujący się w niezagospodarowaną jeszcze niszę, a także skuteczne formuły, które intensywnie nawilżają i natłuszczają suchą skórę. Sprzedawcy pokreślili również dobry okres sprzedaży tego typu produktów, kiedy po lecie wielu klientów szuka kosmetyków regenerujących skórę ciała. 

Agnieszka Lewocka,
dyrektor generalny, JFenzi Perfume 
HIT!  Damska woda perfumowana JFenzi Lili Ardagio Women
Już od roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. To świetna propozycja dla kobiety zmysłowej, pewnej siebie, ceniącej własną niezależność. Mocny zapach idealnie komponuje się z jesiennym klimatem, kusząc połączeniem akordów liści czarnej porzeczki, kwiatowych woni frezji i róży oraz nut drzewnych. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży, Lornamead, www.cd-koerperpflege.de

HIT!  Żel pod prysznic CD lilia wodna 
Myje, pielęgnując i intensywnie nawilżając. Oferuje naturalną świeżość z subtelnym zapachem lilii wodnej. Produkt ceniony szczególnie przez osoby o skórze wrażliwej. Marka CD pozycjonuje się w dynamicznie rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze.
Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, parabenów, olejów mineralnych, sztucznych barwników oraz składników pochodzenia zwierzęcego. 

Krystian Pyster,    
dyrektor ds. sprzedaży, Feniks Cosmetics
HIT!  Wody toaletowe Christopher Dark dla mężczyzn
Kolekcja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem i zyskała ogromną popularność. To doskonale skomponowane linie zapachowe, przeznaczone dla silnych, zdecydowanych mężczyzn, lubiących wyzwania i realizujących swoje pasje. Specjalnie zaprojektowane opakowanie pozwala mieć swój ulubiony zapach zawsze przy sobie. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2025 04:02