StoryEditor
Rynek i trendy
26.10.2014 00:00

Bestsellery września 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.

Joanna Kowalczuk,
kierownik działu marketingu, Ziaja
HIT!  Mydło do rąk Ziaja Tamaryndowiec
z zieloną pomarańczą Jest jednym z czterech nowych preparatów tej linii. Wszystkie mydła, od momentu wprowadzenia, cieszą się dużym zainteresowaniem klientów. Doceniane są szczególnie za oryginalne zapachy oraz interesujący design opakowań. 



Aleksandra Jaśkowiec,  
product trainer marki Gosh, Brodr. Jorgensen
HIT!  Maskara Gosh Catchy Eyes
Z tą maskarą uzyskanie najmodniejszego w tym sezonie makijażu à la kocie oko jest szalenie proste. Silikonowa szczoteczka wykonuje całą „czarną robotę”. Nic więc dziwnego, że panie wolą sięgnąć po ten konkretny tusz do rzęs, zamiast bez końca stać przed lustrem i z jubilerską precyzją stylizować rzęsy. 

Urszula Kostian,
brand manager, Sarantis Polska

HIT!  Woda toaletowa C-Thru Emerald Shine 50 ml
Na jej sukces złożyło się połączenie świeżej, owocowo-kwiatowej kompozycji zapachowej, która szybko znalazła uznanie konsumentów, a także piosenkarki Honoraty Skarbek Honey.

Bartosz Gromadka,   
współwłaściciel firmy, JKR

HIT!  Woda toaletowa Yardley London Chrome dla mężczyzn
Jej sprzedaż jest dowodem na to, że angielska marka z 240-letnią tradycją idzie z duchem czasu i  z sukcesem dociera do  młodszych odbiorców. Świeże akcenty mieszają się w niej z ciepłymi nutami kadzidła, lawendy, róży i kolendry. Kto raz sięgnął po ten zapach – wraca po niego ponownie. 

Monika Orłowska,   
specjalista ds. marki, Floslek Laboratorium
HIT!  Energetyzujący kremna dzień Floslek Anti-Aging Gold Therapy
Dlaczego konsumentki tak chętnie sięgają po ten produkt? Ponieważ zapewnia idealną pielęgnację – redukuje oznaki zmęczenia, rozświetla skórę, wygładza zmarszczki i chroni przed niekorzystnym wpływem środowiska.  

Katarzyna Butrymowicz-Knap,
dyrektor marketingu, Bielenda Kosmetyki Naturalne
HIT! Drogocenny Olejek Arganowy Bielenda 3 w 1
Produkt osiągnął wysokie wyniki sprzedażowe, zarówno w handlu tradycyjnym, jak i w sprzedaży sieciowej. Bardzo nas cieszy, że konsumentki doceniły jego wielofunkcyjność a także skuteczność wypływającą z bogactwa składników odżywczych. Ogromną zaletą olejku jest sposób jego aplikacji – to kosmetyk w sprayu. Paniom spodobał się również jego piękny zapach oraz estetyczne opakowanie. 

Barbara Zapisek,     
kierownik działu rozwoju, Mincer Pharma

HIT!  Interwencyjne masło do ciała Mincer Argan Gold 
Doskonale sprawdza się w ekstremalnych sytuacjach wymagających przywrócenia suchej skórze odpowiedniego poziomu nawilżenia, odżywienia i jedwabistej gładkości. Konsumentki pokochały je przede wszystkim ze względu na wiodący składnik, czyli marokański olej arganowy. 

Anna Rolf,     
product manager, Tenex
HIT!  Hialuronowy wypełniacz ust Dermofuture Precision
Powiększanie ust kwasem hialuronowym jest obecnie wręcz rutynowym zabiegiem stosowanym przez kobiety. Nic dziwnego, skoro pełne i kształtne usta dodają seksapilu i skutecznie odmładzają. Najważniejsze jednak, że z naszym produktem efekt zmysłowych ust można osiągnąć w szybki, nieinwazyjny sposób. 

Marek Adamik,  
dyrektor sprzedaży, Venita Fabryka Kosmetyków

HIT!  Ziołowy balsam koloryzujący Venita
Henna Color Powodzenie, jakim się cieszą nasze ziołowe balsamy koloryzujące, wynika m.in. z tego, że nie zawierają one amoniaku, utleniaczy, rezorcyny i PPD. Formuła produktu oparta na ekstrakcie z henny pozwala stosować go nawet na włosy delikatne i zniszczone, bez obaw o ich kondycję. 

Veronika Kononuchenko,
product manager Garnier Hair, L’Oréal Polska
HIT!  Farby do włosów Garnier Color Naturals
Od lat są niezwykle popularne wśród polskich konsumentek dzięki przystępnej cenie i szerokiej gamie 27 odcieni. Wybierane są przez kobiety, które oczekują bogatego, długotrwałego koloru i miękkich włosów. Dodatkowo linia jest przez nas regularnie wspierana poprzez promocje w punktach sprzedaży oraz reklamę w mediach. 

Paweł Chreptowicz,
szef sprzedaży ds. rynku tradycyjnego, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

HIT!  Linia do pielęgnacji ciała Lirene Emolient
Sklepy, które zakupiły nową linię Lirene, doceniły ciekawy koncept produktów, zaczerpnięty z rynku aptecznego i wpisujący się w niezagospodarowaną jeszcze niszę, a także skuteczne formuły, które intensywnie nawilżają i natłuszczają suchą skórę. Sprzedawcy pokreślili również dobry okres sprzedaży tego typu produktów, kiedy po lecie wielu klientów szuka kosmetyków regenerujących skórę ciała. 

Agnieszka Lewocka,
dyrektor generalny, JFenzi Perfume 
HIT!  Damska woda perfumowana JFenzi Lili Ardagio Women
Już od roku cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. To świetna propozycja dla kobiety zmysłowej, pewnej siebie, ceniącej własną niezależność. Mocny zapach idealnie komponuje się z jesiennym klimatem, kusząc połączeniem akordów liści czarnej porzeczki, kwiatowych woni frezji i róży oraz nut drzewnych. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży, Lornamead, www.cd-koerperpflege.de

HIT!  Żel pod prysznic CD lilia wodna 
Myje, pielęgnując i intensywnie nawilżając. Oferuje naturalną świeżość z subtelnym zapachem lilii wodnej. Produkt ceniony szczególnie przez osoby o skórze wrażliwej. Marka CD pozycjonuje się w dynamicznie rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze.
Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, parabenów, olejów mineralnych, sztucznych barwników oraz składników pochodzenia zwierzęcego. 

Krystian Pyster,    
dyrektor ds. sprzedaży, Feniks Cosmetics
HIT!  Wody toaletowe Christopher Dark dla mężczyzn
Kolekcja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem i zyskała ogromną popularność. To doskonale skomponowane linie zapachowe, przeznaczone dla silnych, zdecydowanych mężczyzn, lubiących wyzwania i realizujących swoje pasje. Specjalnie zaprojektowane opakowanie pozwala mieć swój ulubiony zapach zawsze przy sobie. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.07.2024 09:46
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcej
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcejwiadomoscikosmetyczne.pl
Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości – to hasło Forum Branży Kosmetycznej 2024. Biznesowa konferencja połączona z przestrzenią wystawienniczą i prezentacjami innowacji w zakresie produktów i technologii odbędzie się już 24 października w Warszawie. Dołącz do nas, by być na bieżąco z trendami beauty i robić biznes.

Rynek kosmetyczny jest wyjątkowo odporny na kryzysy, niezwykle innowacyjny i szybko odpowiada na konsumenckie trendy. Zarazem, jak każda branża, mierzy się z szeregiem wyzwań, w związku ze wzrostem kosztów działalności i ograniczaniem wydatków przez konsumentów, a także szybko zmieniającym się prawem w obrębie kosmetycznych regulacji.

Jeszcze większym wyzwaniem wydaje się być nadążenie za zmieniającym się światem – technologiami rozwijającymi się w niespotykanym dotąd tempie i młodymi konsumentami, których nie da się zamknąć w żadnych znajomych z dotychczasowych doświadczeń ramach.

Czytaj także: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy

O tym jak może wyglądać przyszłość rynku kosmetycznego będziemy dyskutować podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, które odbędzie się już 24 października w Warszawie, w hotelu Arche Krakowska. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zaprosiła znakomitych ekspertów.

Forum Branży Kosmetycznej 2024 otworzy Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research, Mintel Group, który wprowadzi nas w trendy kształtujące rynek kosmetyczny. Mintel bada je od lat i zbiera w swoim raporcie Beauty and Personal Beauty Trends. Uczestnicy naszej konferencji będą jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się, na co powinna przygotować się branża kosmetyczna w kolejnych latach. Czy da się z wielu mikro zjawisk wskazać te, które będą dominowały i faktyczne można je nazwać dominującymi trendami? Przekonamy się już w październiku.

Czytaj także: Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty

Z pewnością przyszłość branży beauty będzie wiązała się z bardzo szybkim rozwojem nowych technologii. Narzędzia sztucznej inteligencji są wykorzystywane od lat, w produkcji, logistyce, w zbieraniu i analizie danych, w marketingu. Ale nigdy AI nie wkraczała w nasze życie w takim tempie i w takim zakresie jak obecnie. Giganci technologiczni dążą do tego, by dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości już nie tylko tworzyć treści, komunikować się, czy zbierać podstawowe dane. Chodzi o to, by nauczyć się czytać emocje, intencje konsumentów, analizować nieuświadomione reakcje. Korzystanie w tym celu np. z urządzeń z wbudowanymi sensorami może dać potężną przewagę konkurencyjną. Jednak tak jak wszystko, co wiąże się z głębokim wchodzeniem w osobistą przestrzeń konsumentów, wiąże się z ryzykiem. AI wróg, czy przyjaciel? O tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever oraz Adam Nitecki, General Manager E-commerce, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Czytaj także: Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy

image
Oficjalna grafika Forum Branży Kosmetycznej 2024
wiadomoscikosmetyczne.pl

Pokolenie Alfa – dzieci urodzone po 2010 r., wychowane w środowisku technologii i cyfrowych treści. Czy dzięki temu bardziej otwarte na świat, czy może bardziej samotne? O określonych postawach czy stale poszukujące? Hedoniści czy minimaliści? Stawiający siebie w centrum, czy wrażliwi na innych? Dziś to nastolatkowie, jeszcze korzystający z zasobów rodziców, za chwilę sami staną się głównymi konsumentami. To oni są w centrum zainteresowania marek, które uczą się z nimi komunikować mając na uwadze, że szybko się nudzą, nie wybaczają fałszu i błyskawicznie są w stanie zweryfikować każdą informację. Jak mierzą się z tym firmy z obszaru beauty – o tym porozmawiamy m.in. z Katarzyną Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas oraz z Anną Rucińską, Head of Burda Beauty Center & Communities (wizaz.pl)

Badawcza firma NielsenIQ sprowadzi nas do tego, co u podstaw i decyduje o słupkach sprzedaży. Siła marki czy siła ceny? Barbara Nesterowicz, Client Business Partner, NielsenIQ  z pewnością odniesie się do najnowszych danych, które pokazują, że choć Polacy są bardzo wrażliwi na ceny, to też inne czynniki – po trudnym okresie inflacyjnym – zaczynają mieć wpływ na to jakie produkty wkładają do swoich koszyków.

Czytaj także: NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności?

Nie zabraknie także tematów środowiskowych – sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Wielu twierdzi, że europejskie, wyśrubowane normy ekologiczne są nie do spełnienia, a chęć sprostania nim spowoduje, że część przedsiębiorstw przestanie istnieć, bo nie wytrzymają presji kosztowej, a te, które przetrwają i tak przegrają w konkurencji z firmami z Azji, których normy europejskie w zakresie ekologii nie obowiązują.

Czytaj także: Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych

Forum Branży Kosmetycznej to nie tylko wykłady i dyskusje, ale przede wszystkim przestrzeń do bezpośrednich spotkań, wymiany informacji, doświadczeń i robienia biznesu. Nasi Partnerzy i Wystawcy zadbali, aby w przestrzeni wystawienniczej nie zabrakło innowacji, zarówno w obszarze produktów, jak i usług i technologii. Co roku w tej części tętni życie i przez cały dzień toczą się rozmowy. Na stoiskach wystawców można produkty wypróbować, otrzymać katalogi, próbki, umówić się na spotkania i negocjować już na miejscu. Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie profesjonaliści – menedżerowie odpowiedzialni za różne obszary funkcjonowania firm z sektora produkcji, dystrybucji i handlu, poszukujący dla swoich przedsiębiorstw wiedzy, nowości asortymentowych, innowacji usprawniajacych funkcjonowanie firm. To wyjątkowa okazja, by spotkać się w tak biznesowym gronie.

image
Fotorelacja Forum Branży Kosmetycznej 2023
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zwieńczeniem Forum Branży Kosmetycznej będzie rozdanie nagród w konsumenckim rankingu Drogeria Roku wyróżniającym miejsca, w których Polacy lubią kupować kosmetyki i cenią je za wyjątkową ofertę, interesujące promocje i najlepszą obsługę. Ogłoszenie zwycięzców w rankingu Drogeria Roku poprzedzi prezentacja drugiej edycji badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce”, które dla Wiadomości Kosmetycznych realizuje firma badawcza Mobile Institute specjalizująca się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Raport z badania zaprezentuje  Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca Mobile Institute.

Czytaj także: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci

Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2024 09:07
Strategy&: W przyszłym półroczu konsumenci planują wydawać więcej na produkty kosmetyczne, szczególnie luksusowe
Otwarcie pierwszego butiku marki Guerlain w Polsce, w warszawskiej galerii Westfield Mokotówwiadmoscikosmetyczne.pl
Według raportu Strategy& aż 52 proc. polskich konsumentów w ciągu najbliższych 6 miesięcy przewiduje zwiększone wydatki w kategorii „zdrowie i uroda”. To większy wzrost niż ten przewidywany na świecie oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zespół Strategy& (Grupa PwC) przeanalizował zachowania konsumenckie Polek i Polaków. Wnioski z badania zostały przedstawione w raporcie „Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów”. Analizie podlegały m.in. trendy konsumpcyjne, czyli to, jakich wydatków spodziewają się osoby biorące udział w badaniu w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

– W Polsce więcej konsumentów spodziewa się wyższych wydatków niż w regionie CEE (Central and Eastern Europe; Europy Środkowo-Wschodniej) i reszcie świata w każdej kategorii. Wynik ten jest wypadkową dwóch elementów: strachu przed wysoką inflacją, ale też rosnących płac, które napędzają ogólny wskaźnik konsumpcji w gospodarce. Polskie społeczeństwo jest pełne optymizmu i nastawione na dalszy intensywny rozwój, co daje impuls do wzrostu wszelkich pozytywnych czynników makroekonomicznych – zauważają autorzy raportu. Dodają, że wysoki wzrost jest widoczny zarówno w przypadku produktów pierwszej potrzeby, jak i dóbr luksusowych.

Produkty kosmetyczne nie zostały w badaniu wyodrębnione jako oddzielna kategoria; prognoza dotycząca wielkości wydatków w kategorii zdrowie i uroda pokazuje, że aż 52 proc. osób przewiduje zwiększenie nakładów finansowych, u 38 proc. wydatki pozostaną bez zmian, a u 10 proc. – zmniejszą się.

W przypadku produktów luksusowych lub designerskich – w to wliczają się produkty kosmetyczne – wzrost wydatków zakłada 41 proc. konsumentek i konsumentów, wydatki na tym samym poziomie – 42 proc., a mniej zamierza w nie inwestować – 17 proc. respondentów.

image
Raport Strategy& "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów 2024". Wydatki na dobra konsumpcyjne.
Strategy&, Grupa PwC

W obu przypadkach wzrost w Polsce (41 proc.) jest wyższy niż w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej (27 proc.) i na świecie (32 proc.), choć w przypadku dóbr luksusowych różnica jest zauważalnie większa, co oznacza, że Polska może okazać się atrakcyjnym rynkiem dla firm oferujących produkty premium. 

Czytaj także: 

Marki luksusowe ruszają na podbój Warszawy. Siła nabywcza mieszkańców stolicy rośnie

Pierwszy w Europie pop-up Armani Power of Beauty został otwarty w Warszawie

Marka Guerlain otworzyła swój pierwszy butik w Polsce

Dane do raportu zostały zebrane w styczniu i lutym 2024 r. PwC przeprowadziło ankietę wśród 20 662 konsumentów w 31  krajach i terytoriach:  Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Czechy (Republika Czeska), Egipt, Francja, Niemcy, Hongkong, Węgry, Indie,Indonezja, Irlandia, Malezja, Meksyk, Holandia, Filipiny, Polska, Katar, Rumunia, Arabia Saudyjska, Singapur, Słowacja, Afryka Południowa, Korea Południowa, Hiszpania, Tajlandia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukraina, Stany Zjednoczone i Wietnam.

Z regionu Europy Środkowo-Wschodniej zebrane zostały odpowiedzi z 6 krajów: Czechy, Węgry, Polska, Rumunia, Słowacja i Ukraina od łącznie 1681 respondentów. 

Z Polski udział wzięło 370 osób. Respondenci mieli co najmniej 18 lat i byli pytani o szereg tematów związanych z trendami konsumenckimi, w tym zachowaniami zakupowymi, pojawiającymi się technologiami i mediami społecznościowymi.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 13:29