StoryEditor
Rynek i trendy
20.02.2014 00:00

Bestsellery stycznia 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów. Oddajemy głos producentom, którzy powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.



Monika Latosińska,
dyrektor ds. handlu i marketingu,
Hean
HIT! Pomadki do ust Vitamin Coctail z kolekcji Colour Intense.

Satynowy nasycony kolor już od pierwszego muśnięcia ust i wyraźnie trwalszy efekt w stosunku do klasycznych pomadek zdobyły serca klientek. Sekret tkwi w zamknięciu „mocy koloru” w jedwabiście kremowej formule z masłem morelowym. Specjalnie dla osób ze skłonnością do „wysuszonych” ust w kolekcji znalazła się też bezbarwna odżywcza baza pod pomadkę LIP Conditioner, która wygładza, odżywia i zapobiega migracji barwników w głąb naskórka. 



Emilia Szymczak,
specjalista ds. marketingu,
Marion Kosmetyki 
HIT! Jedwabna kuracja do włosów Marion Natura Silk.

Zawarte w odżywce proteiny jedwabiu i prowitamina B5 nadają włosom świetlisty połysk już po użyciu 1 kropli, regenerują włosy od wewnątrz, tworzą na ich powierzchni filtr ochronny i zapobiegają puszeniu i elektryzowaniu się włosów, co jest istotne zwłaszcza zimą, kiedy czapki i kaptury powodują, że włosy stają się niesforne i trudno nad nimi zapanować bez specjalistycznej pielęgnacji. 


Katarzyna Olędzka,
kierownik marketingu,
Verona Products Professional 
HIT!  Fluid Ingrid Ideal Face.

Niezwykle delikatny, luksusowy produkt, który doskonale nawilża i wygładza skórę. Dzięki lekkiej konsystencji doskonale się rozprowadza, wyrównuje koloryt cery, pokrywając drobne niedoskonałości. Przez cały dzień utrzymuje odpowiednią wilgotność naskórka, dzięki czemu makijaż wygląda świeżo przez wiele godzin.


Waldemar Rzepczyński, 
dyrektor zarządzający,
Mincer Pharma
HIT!  Krem Mincer z serii Argan Gold do nocnej i dziennej pielęgnacji twarzy

cieszy się coraz większą popularnością wśród naszych klientek. Przyczyną dobrej sprzedaży i znakomitej renomy jest zawarty w nim niezwykle popularny i ceniony na świecie marokański olej z orzeszków drzewa arganowego. Krem ten posiada bardzo bogatą formułę, a stosowanie go – w krótkim czasie i w znacznym stopniu – poprawia stan skóry. Jest kremem lekkim, a jednocześnie daje bogate odczucie na skórze. W chwili obecnej jest hitem w naszej firmie. 


Małgorzata Cymer, 
wiceprezes firmy
Cosmatrade 
HIT!  Odbudowujący szampon Vital Derm z olejkiem arganowym.

Kluczem sukcesu tego kosmetyku jest dopracowany skład, oparty o naturalny, prawdziwy marokański olej arganowy, o skutecznym działaniu regenerującym włosy. Formuła szamponu łączy dokładne oczyszczanie ze skoncentrowanym działaniem regenerującym, dzięki czemu włosy szybko odzyskują miękkość, wyjątkowy połysk i zdrowy wygląd. Niebawem linia Vital Derm otrzyma też wsparcie reklamowe w postaci spotu telewizyjnego, co – mamy nadzieję – pozwoli poznać kosmetyki Vital Derm jeszcze większej grupie konsumentów.  


Gabriela Jośko,
szef produktu,
koloryzacja L’Oréal Paris
HIT!  Farba do włosów L’Oréal Prodigy.

W szczególności pokochały ją kobiety poszukujące naturalnego efektu koloryzacji. Jest to również doskonała propozycja dla pań, które do tej pory nie farbowały włosów z obawy przed ich zniszczeniem – formuła zawierająca olejek arganowy oraz intensywnie pielęgnująca odżywka dbają o kondycję włosów podczas procesu koloryzacji. W dodatku jej formuła zapewnia „profesjonalne” doświadczenie koloryzacji – łatwo się miesza, idealnie rozprowadza i nie spływa, dzięki czemu doskonale pasuje do aplikacji za pomocą miseczki i pędzelka – jak w salonie fryzjerskim. Dzięki nowoczesnemu i innowacyjnemu opakowaniu z motywem oka, produkt wyróżnia się na półce, a ponadto jest doskonałą sugestią dla konsumentki, jaki kolor włosów dobrać do koloru oczu i cery. 


Rafał Józefowicz, 
dyrektor marketingu,
Burnus Polska
HIT!  Krem do rąk Kamill Intensiv.

Zimą intensywna pielęgnacja dłoni jest niezbędna. Klienci docenili produkt, gdyż dzięki bogatej formule z olejem sojowym, witaminą A połączonej ze skoncentrowaną siłą rumianku działa szczególnie korzystnie – chroni i wspomaga regenerację zniszczonej skóry rąk, zmiękcza i wygładza, chroni przed działaniem szkodliwych czynników, działa jak naturalny filtr słoneczny. Oprócz wyciągu z rumianku i bisabololu zawiera także aloes, który poprawia ukrwienie, nawilża i dezynfekuje. W jego skład wchodzi też olej z awokado, który penetruje skórę i toruje innym substancjom odżywczym drogę do najgłębszych warstw naskórka.


Magdalena Sieniuć,
kierownik produktu,
Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
HIT!  Płyn micelarny Lirene do demakijażu twarzy i oczu.

Konsumentki coraz częściej poszukują nie tylko skutecznej, ale także delikatnej pielęgnacji. Taki jest właśnie płyn micelarny Lirene – efektywnie usuwa z twarzy wszelkie zanieczyszczenia, jednocześnie zapewniając uczucie komfortu i miękkości. Dodatkowo nawilża skórę i przywraca jej zdrowy koloryt. Ponadto jest wygodny w stosowaniu, bo nie zostawia na skórze tłustej warstwy i nie wymaga zmywania wodą.
Z tym produktem wpisaliśmy się w trend, zgodnie z którym konsumentki coraz częściej wybierają płyny micelarne, zamiast mleczek i innych preparatów do demakijażu.


Renata Ciszewska,
dyrektor marketingu, Delia Cosmetics


HIT!  Maska keratynowa Cameleo.

To kosmetyk, który pozwala zrekonstruować najbardziej zniszczone włosy i odbudować ich naturalny skład. Konsumentkom z włosami uszkodzonymi i osłabionymi farbowaniem, rozjaśnianiem, trwałą i innymi zabiegami fryzjerskimi przypadła do gustu jego silnie regenerująca, nawilżająca i wygładzająca formuła, która zapewnia łatwe rozczesywanie, większą podatność na skręcanie i układanie, wzrost sprężystości, elastyczności i miękkości oraz większy połysk. 


Agata Raźniak-Jarczok, 
product manager, Eurocosmetics


HIT!  Lakiery do włosów Control Extra Hold z prowitaminą B5.

To co wyróżnia ten produkt, to receptura umożliwiająca extra mocne utrwalenie fryzury przy jednoczesnym braku obciążenia i sklejania włosów. Zawartość wysokiej jakości polimeru sprawia, że lakier łatwo się wyczesuje, więc nie ma konieczności mycia włosów po każdym jego zastosowaniu. Dodatkowo prowitamina B5 odżywia włosy, nadając fryzurze puszystość. 


Aleksandra Jaśkowiec,  
product trainer, Brodr. Jorgensen Polska

HIT! Tusz do rzęs pogrubiająco-modelujący  GOSH „Darling Lashes”.
Pokochały go kobiety, które cenią magiczny i uwodzicielski makijaż oka w stylu „Baby doll”. Ekstremalnie zwiększa objętość rzęs dzięki swojej gęstej, aksamitnej formule. Kusi efektownym opakowaniem z kobiecymi akcentami barw i ozdób. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.07.2024 09:46
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcej
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcejwiadomoscikosmetyczne.pl
Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości – to hasło Forum Branży Kosmetycznej 2024. Biznesowa konferencja połączona z przestrzenią wystawienniczą i prezentacjami innowacji w zakresie produktów i technologii odbędzie się już 24 października w Warszawie. Dołącz do nas, by być na bieżąco z trendami beauty i robić biznes.

Rynek kosmetyczny jest wyjątkowo odporny na kryzysy, niezwykle innowacyjny i szybko odpowiada na konsumenckie trendy. Zarazem, jak każda branża, mierzy się z szeregiem wyzwań, w związku ze wzrostem kosztów działalności i ograniczaniem wydatków przez konsumentów, a także szybko zmieniającym się prawem w obrębie kosmetycznych regulacji.

Jeszcze większym wyzwaniem wydaje się być nadążenie za zmieniającym się światem – technologiami rozwijającymi się w niespotykanym dotąd tempie i młodymi konsumentami, których nie da się zamknąć w żadnych znajomych z dotychczasowych doświadczeń ramach.

Czytaj także: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy

O tym jak może wyglądać przyszłość rynku kosmetycznego będziemy dyskutować podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, które odbędzie się już 24 października w Warszawie, w hotelu Arche Krakowska. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zaprosiła znakomitych ekspertów.

Forum Branży Kosmetycznej 2024 otworzy Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research, Mintel Group, który wprowadzi nas w trendy kształtujące rynek kosmetyczny. Mintel bada je od lat i zbiera w swoim raporcie Beauty and Personal Beauty Trends. Uczestnicy naszej konferencji będą jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się, na co powinna przygotować się branża kosmetyczna w kolejnych latach. Czy da się z wielu mikro zjawisk wskazać te, które będą dominowały i faktyczne można je nazwać dominującymi trendami? Przekonamy się już w październiku.

Czytaj także: Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty

Z pewnością przyszłość branży beauty będzie wiązała się z bardzo szybkim rozwojem nowych technologii. Narzędzia sztucznej inteligencji są wykorzystywane od lat, w produkcji, logistyce, w zbieraniu i analizie danych, w marketingu. Ale nigdy AI nie wkraczała w nasze życie w takim tempie i w takim zakresie jak obecnie. Giganci technologiczni dążą do tego, by dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości już nie tylko tworzyć treści, komunikować się, czy zbierać podstawowe dane. Chodzi o to, by nauczyć się czytać emocje, intencje konsumentów, analizować nieuświadomione reakcje. Korzystanie w tym celu np. z urządzeń z wbudowanymi sensorami może dać potężną przewagę konkurencyjną. Jednak tak jak wszystko, co wiąże się z głębokim wchodzeniem w osobistą przestrzeń konsumentów, wiąże się z ryzykiem. AI wróg, czy przyjaciel? O tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever oraz Adam Nitecki, General Manager E-commerce, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Czytaj także: Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy

image
Oficjalna grafika Forum Branży Kosmetycznej 2024
wiadomoscikosmetyczne.pl

Pokolenie Alfa – dzieci urodzone po 2010 r., wychowane w środowisku technologii i cyfrowych treści. Czy dzięki temu bardziej otwarte na świat, czy może bardziej samotne? O określonych postawach czy stale poszukujące? Hedoniści czy minimaliści? Stawiający siebie w centrum, czy wrażliwi na innych? Dziś to nastolatkowie, jeszcze korzystający z zasobów rodziców, za chwilę sami staną się głównymi konsumentami. To oni są w centrum zainteresowania marek, które uczą się z nimi komunikować mając na uwadze, że szybko się nudzą, nie wybaczają fałszu i błyskawicznie są w stanie zweryfikować każdą informację. Jak mierzą się z tym firmy z obszaru beauty – o tym porozmawiamy m.in. z Katarzyną Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas oraz z Anną Rucińską, Head of Burda Beauty Center & Communities (wizaz.pl)

Badawcza firma NielsenIQ sprowadzi nas do tego, co u podstaw i decyduje o słupkach sprzedaży. Siła marki czy siła ceny? Barbara Nesterowicz, Client Business Partner, NielsenIQ  z pewnością odniesie się do najnowszych danych, które pokazują, że choć Polacy są bardzo wrażliwi na ceny, to też inne czynniki – po trudnym okresie inflacyjnym – zaczynają mieć wpływ na to jakie produkty wkładają do swoich koszyków.

Czytaj także: NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności?

Nie zabraknie także tematów środowiskowych – sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Wielu twierdzi, że europejskie, wyśrubowane normy ekologiczne są nie do spełnienia, a chęć sprostania nim spowoduje, że część przedsiębiorstw przestanie istnieć, bo nie wytrzymają presji kosztowej, a te, które przetrwają i tak przegrają w konkurencji z firmami z Azji, których normy europejskie w zakresie ekologii nie obowiązują.

Czytaj także: Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych

Forum Branży Kosmetycznej to nie tylko wykłady i dyskusje, ale przede wszystkim przestrzeń do bezpośrednich spotkań, wymiany informacji, doświadczeń i robienia biznesu. Nasi Partnerzy i Wystawcy zadbali, aby w przestrzeni wystawienniczej nie zabrakło innowacji, zarówno w obszarze produktów, jak i usług i technologii. Co roku w tej części tętni życie i przez cały dzień toczą się rozmowy. Na stoiskach wystawców można produkty wypróbować, otrzymać katalogi, próbki, umówić się na spotkania i negocjować już na miejscu. Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie profesjonaliści – menedżerowie odpowiedzialni za różne obszary funkcjonowania firm z sektora produkcji, dystrybucji i handlu, poszukujący dla swoich przedsiębiorstw wiedzy, nowości asortymentowych, innowacji usprawniajacych funkcjonowanie firm. To wyjątkowa okazja, by spotkać się w tak biznesowym gronie.

image
Fotorelacja Forum Branży Kosmetycznej 2023
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zwieńczeniem Forum Branży Kosmetycznej będzie rozdanie nagród w konsumenckim rankingu Drogeria Roku wyróżniającym miejsca, w których Polacy lubią kupować kosmetyki i cenią je za wyjątkową ofertę, interesujące promocje i najlepszą obsługę. Ogłoszenie zwycięzców w rankingu Drogeria Roku poprzedzi prezentacja drugiej edycji badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce”, które dla Wiadomości Kosmetycznych realizuje firma badawcza Mobile Institute specjalizująca się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Raport z badania zaprezentuje  Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca Mobile Institute.

Czytaj także: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci

Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2024 09:07
Strategy&: W przyszłym półroczu konsumenci planują wydawać więcej na produkty kosmetyczne, szczególnie luksusowe
Otwarcie pierwszego butiku marki Guerlain w Polsce, w warszawskiej galerii Westfield Mokotówwiadmoscikosmetyczne.pl
Według raportu Strategy& aż 52 proc. polskich konsumentów w ciągu najbliższych 6 miesięcy przewiduje zwiększone wydatki w kategorii „zdrowie i uroda”. To większy wzrost niż ten przewidywany na świecie oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zespół Strategy& (Grupa PwC) przeanalizował zachowania konsumenckie Polek i Polaków. Wnioski z badania zostały przedstawione w raporcie „Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów”. Analizie podlegały m.in. trendy konsumpcyjne, czyli to, jakich wydatków spodziewają się osoby biorące udział w badaniu w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

– W Polsce więcej konsumentów spodziewa się wyższych wydatków niż w regionie CEE (Central and Eastern Europe; Europy Środkowo-Wschodniej) i reszcie świata w każdej kategorii. Wynik ten jest wypadkową dwóch elementów: strachu przed wysoką inflacją, ale też rosnących płac, które napędzają ogólny wskaźnik konsumpcji w gospodarce. Polskie społeczeństwo jest pełne optymizmu i nastawione na dalszy intensywny rozwój, co daje impuls do wzrostu wszelkich pozytywnych czynników makroekonomicznych – zauważają autorzy raportu. Dodają, że wysoki wzrost jest widoczny zarówno w przypadku produktów pierwszej potrzeby, jak i dóbr luksusowych.

Produkty kosmetyczne nie zostały w badaniu wyodrębnione jako oddzielna kategoria; prognoza dotycząca wielkości wydatków w kategorii zdrowie i uroda pokazuje, że aż 52 proc. osób przewiduje zwiększenie nakładów finansowych, u 38 proc. wydatki pozostaną bez zmian, a u 10 proc. – zmniejszą się.

W przypadku produktów luksusowych lub designerskich – w to wliczają się produkty kosmetyczne – wzrost wydatków zakłada 41 proc. konsumentek i konsumentów, wydatki na tym samym poziomie – 42 proc., a mniej zamierza w nie inwestować – 17 proc. respondentów.

image
Raport Strategy& "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów 2024". Wydatki na dobra konsumpcyjne.
Strategy&, Grupa PwC

W obu przypadkach wzrost w Polsce (41 proc.) jest wyższy niż w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej (27 proc.) i na świecie (32 proc.), choć w przypadku dóbr luksusowych różnica jest zauważalnie większa, co oznacza, że Polska może okazać się atrakcyjnym rynkiem dla firm oferujących produkty premium. 

Czytaj także: 

Marki luksusowe ruszają na podbój Warszawy. Siła nabywcza mieszkańców stolicy rośnie

Pierwszy w Europie pop-up Armani Power of Beauty został otwarty w Warszawie

Marka Guerlain otworzyła swój pierwszy butik w Polsce

Dane do raportu zostały zebrane w styczniu i lutym 2024 r. PwC przeprowadziło ankietę wśród 20 662 konsumentów w 31  krajach i terytoriach:  Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Czechy (Republika Czeska), Egipt, Francja, Niemcy, Hongkong, Węgry, Indie,Indonezja, Irlandia, Malezja, Meksyk, Holandia, Filipiny, Polska, Katar, Rumunia, Arabia Saudyjska, Singapur, Słowacja, Afryka Południowa, Korea Południowa, Hiszpania, Tajlandia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukraina, Stany Zjednoczone i Wietnam.

Z regionu Europy Środkowo-Wschodniej zebrane zostały odpowiedzi z 6 krajów: Czechy, Węgry, Polska, Rumunia, Słowacja i Ukraina od łącznie 1681 respondentów. 

Z Polski udział wzięło 370 osób. Respondenci mieli co najmniej 18 lat i byli pytani o szereg tematów związanych z trendami konsumenckimi, w tym zachowaniami zakupowymi, pojawiającymi się technologiami i mediami społecznościowymi.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 11:30