StoryEditor
Rynek i trendy
17.09.2014 00:00

Bestsellery sierpnia 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.

Agnieszka Lewocka,
dyrektor generalny, JFenzi Perfume  
HIT!  Zapach JFenzi Desso Everday
Został wprowadzony na rynek w lipcu 2013 i do tej pory cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem klientów.


Bernadetta Bachleda-Curuś,
partner zarządzający, Bachleda Grupa Inwestycyjna  
HIT!  Balsam do ust Carmex w sztyfcie
Ma fanów na całym świecie – uwielbiają go celebrytki, choć nie trzeba być gwiazdą, by docenić jego formułę, która gwarantuje idealnie gładkie i nawilżone usta, mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych.

Ralf Drees,
dyrektor sprzedaży, Lornamead,
www.cd-koerperpflege.de
HIT!  Deo roll on CD owoc granatu 
Subtelny zapach owoców granatu, 24-godzinna ochrona i doskonała tolerancja nawet dla wrażliwej skóry. Marka CD pozycjonuje się jasno w mocno rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, parabenów, olejów mineralnych, sztucznych barwników oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Dodatkowo produkt nie zawiera soli aluminium. 

Magdalena Wieczorek,  
kierownik ds. marketingu, Golden Rose

HIT!  Pomadki o matowym wykończeniu Golden Rose Matte Velvet Lipstick 
Są cenione przez klientki za dobre krycie i formułę, która długo utrzymuje się na ustach. Poza tym za składniki nawilżające i odżywcze w tym witaminę E, a także bogatą paletę odcieni. Wysoka jakość produktu idzie w parze z przystępną ceną, co sprawia, że produkt ten spełnia oczekiwania niemal każdej konsumentki. 

Berenika Balak,
junior product manager Garnier Face Care, L’Oréal Polska  
HIT!  Płyn micelarny 3 w 1 do skóry wrażliwej
Od momentu wprowadzenia na rynek jest już nr 3 w kategorii oczyszczania twarzy (Nielsen, Total Poland, YTD 2014, wartościowo). Jego delikatna formuła o optymalnej tolerancji jest odpowiednia do wszystkich typów skóry, także do cery wrażliwej. Jest to produkt wielozadaniowy, idealny dla kobiet, które szukają wygodnego sposobu, aby skutecznie i łagodnie oczyścić twarz, usunąć makijaż oraz zadbać o skórę. 

Monika Orłowska,   
specjalista ds. marki, Floslek Laboratorium
HIT!  Masła do ciała Floslek Natural Body
Idealnie pielęgnują skórę, mają bardzo bogaty i odżywczy skład, a jednocześnie szybko się wchłaniają i nie pozostawiają tłustej warstwy. Ich zapachy to prawdziwa uczta dla zmysłów. 

Małgorzata Funek, 
product manager, Pharma CF
 
HIT!  Regenerujący balsam do ciała Venus
Specjalnie dobrane składniki pochodzenia naturalnego głęboko nawilżają i odżywiają nawet najbardziej wymagający naskórek. Nic zatem dziwnego, że poręczne i efektowne opakowania balsamów Venus szybko zadomowiły się w łazienkach wymagających, aktywnych kobiet, którym często brakuje czasu na bardziej kompleksową pielęgnację. 

Dariusz Marciniak,    
dyrektor handlowy, Top Choice
HIT!  Sztuczne paznokcie Top Choice z różowym klejem
O ich powodzeniu zadecydowały nowe modne kształty oraz aż 4 wielkości, co ułatwia precyzyjne dopasowanie do naturalnego kształtu płytki paznokcia. Dodatkowo zastosowany w nich materiał ABS jest bardzo elastyczny i łatwy w piłowaniu, a zarazem wytrzymały. 

Magdalena Kasprzyk,
prezes zarządu, Ocean Trade
HIT!  Suche szampony Batiste mini
Poręczne opakowanie 50 ml, które można przewozić w bagażu podręcznym, sprawdza się również na codzień – przed spotkaniem, po siłowni, lub by odświeżyć grzywkę. Wersja mini występuje w czterech najpopularniejszych zapachach, dzięki czemu już za kilka złotych można sprawdzić dlaczego Batiste jest nr 1 w Wielkiej Brytanii. 

Agata Raźniak-Jarczok,   
product manager, Eurocosmetics
HIT!  Puder matujący Feather Finish
Swój sukces zawdzięcza oryginalnej recepturze angielskiej firmy Yardley. Od lat cieszy się upodobaniem konsumentek. Opakowanie zawiera puszek/gąbeczkę, która umożliwia idealne wykończenie makijażu. 

Marta Góral, 
category manager, Delia Cosmetics

HIT!  Krem do twarzy Argan Care z kwasem hialuronowym
O tak dużym zainteresowaniu produktem zadecydowały jego składniki – olej arganowy połączony z odmładzającym kwasem hialuronowym – które wygładzają, nawilżają, regenerują. 

Rafał Józefowicz,     
dyrektor marketingu, Burnus Polska
HIT!  Krem do rąk Kamill Anti Age Q10
Złoty medalista w konkursie „Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów 2014”. Tytuł przekłada się na znakomitą sprzedaż, czyniąc krem bestsellerem. A co w nim wyjątkowego? Koenzym Q10 zapobiega uszkodzeniom komórek skóry, chroniąc ją przed procesami starzenia się. W połączeniu z witaminą E działa na dłonie regenerująco, zwalcza wolne rodniki oraz skutecznie redukuje zmarszczki. 

Marek Adamik,  
dyrektor sprzedaży, Venita Fabryka Kosmetyków
HIT!  Pianka koloryzująca Venita Trendy Color
Tak fantastycznego lata dawno nie było – dobra pogoda sprzyjała dobrej zabawie. Przełożyło się to na dynamiczny wzrost zainteresowania piankami koloryzującymi do włosów  serii Trendy Color. Kontrastowe, intensywne kolory, łatwa aplikacja, wysoka wydajność oraz przystępna  cena – wszystko to zaowocowało sukcesem całej kolekcji. Pianki wykorzystywane były najczęściej do uzyskania kolorowych pasemek oraz niezwykle popularnego w tym sezonie kolorowego ombre. 

Joanna Kowalczuk,
kierownik działu marketingu, Ziaja
HIT!  Pasta do głębokiego oczyszczania twarzy przeciw zaskórnikom Ziaja Oczyszczanie Liście Manuka
To jeden z siedmiu preparatów wchodzących w skład nowej serii Ziaja. Cała linia spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem klientów. Pasta w krótkim czasie zyskała najwięcej zwolenników ze względu na skuteczność, oryginalną recepturę oraz wielofunkcyjność – łączy właściwości peelingu oczyszczającego oraz maseczki ściągającej. Doceniana jest również za przyjemny zapach i przystępną cenę. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.07.2024 09:46
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcej
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcejwiadomoscikosmetyczne.pl
Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości – to hasło Forum Branży Kosmetycznej 2024. Biznesowa konferencja połączona z przestrzenią wystawienniczą i prezentacjami innowacji w zakresie produktów i technologii odbędzie się już 24 października w Warszawie. Dołącz do nas, by być na bieżąco z trendami beauty i robić biznes.

Rynek kosmetyczny jest wyjątkowo odporny na kryzysy, niezwykle innowacyjny i szybko odpowiada na konsumenckie trendy. Zarazem, jak każda branża, mierzy się z szeregiem wyzwań, w związku ze wzrostem kosztów działalności i ograniczaniem wydatków przez konsumentów, a także szybko zmieniającym się prawem w obrębie kosmetycznych regulacji.

Jeszcze większym wyzwaniem wydaje się być nadążenie za zmieniającym się światem – technologiami rozwijającymi się w niespotykanym dotąd tempie i młodymi konsumentami, których nie da się zamknąć w żadnych znajomych z dotychczasowych doświadczeń ramach.

Czytaj także: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy

O tym jak może wyglądać przyszłość rynku kosmetycznego będziemy dyskutować podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, które odbędzie się już 24 października w Warszawie, w hotelu Arche Krakowska. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zaprosiła znakomitych ekspertów.

Forum Branży Kosmetycznej 2024 otworzy Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research, Mintel Group, który wprowadzi nas w trendy kształtujące rynek kosmetyczny. Mintel bada je od lat i zbiera w swoim raporcie Beauty and Personal Beauty Trends. Uczestnicy naszej konferencji będą jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się, na co powinna przygotować się branża kosmetyczna w kolejnych latach. Czy da się z wielu mikro zjawisk wskazać te, które będą dominowały i faktyczne można je nazwać dominującymi trendami? Przekonamy się już w październiku.

Czytaj także: Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty

Z pewnością przyszłość branży beauty będzie wiązała się z bardzo szybkim rozwojem nowych technologii. Narzędzia sztucznej inteligencji są wykorzystywane od lat, w produkcji, logistyce, w zbieraniu i analizie danych, w marketingu. Ale nigdy AI nie wkraczała w nasze życie w takim tempie i w takim zakresie jak obecnie. Giganci technologiczni dążą do tego, by dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości już nie tylko tworzyć treści, komunikować się, czy zbierać podstawowe dane. Chodzi o to, by nauczyć się czytać emocje, intencje konsumentów, analizować nieuświadomione reakcje. Korzystanie w tym celu np. z urządzeń z wbudowanymi sensorami może dać potężną przewagę konkurencyjną. Jednak tak jak wszystko, co wiąże się z głębokim wchodzeniem w osobistą przestrzeń konsumentów, wiąże się z ryzykiem. AI wróg, czy przyjaciel? O tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever oraz Adam Nitecki, General Manager E-commerce, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Czytaj także: Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy

image
Oficjalna grafika Forum Branży Kosmetycznej 2024
wiadomoscikosmetyczne.pl

Pokolenie Alfa – dzieci urodzone po 2010 r., wychowane w środowisku technologii i cyfrowych treści. Czy dzięki temu bardziej otwarte na świat, czy może bardziej samotne? O określonych postawach czy stale poszukujące? Hedoniści czy minimaliści? Stawiający siebie w centrum, czy wrażliwi na innych? Dziś to nastolatkowie, jeszcze korzystający z zasobów rodziców, za chwilę sami staną się głównymi konsumentami. To oni są w centrum zainteresowania marek, które uczą się z nimi komunikować mając na uwadze, że szybko się nudzą, nie wybaczają fałszu i błyskawicznie są w stanie zweryfikować każdą informację. Jak mierzą się z tym firmy z obszaru beauty – o tym porozmawiamy m.in. z Katarzyną Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas oraz z Anną Rucińską, Head of Burda Beauty Center & Communities (wizaz.pl)

Badawcza firma NielsenIQ sprowadzi nas do tego, co u podstaw i decyduje o słupkach sprzedaży. Siła marki czy siła ceny? Barbara Nesterowicz, Client Business Partner, NielsenIQ  z pewnością odniesie się do najnowszych danych, które pokazują, że choć Polacy są bardzo wrażliwi na ceny, to też inne czynniki – po trudnym okresie inflacyjnym – zaczynają mieć wpływ na to jakie produkty wkładają do swoich koszyków.

Czytaj także: NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności?

Nie zabraknie także tematów środowiskowych – sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Wielu twierdzi, że europejskie, wyśrubowane normy ekologiczne są nie do spełnienia, a chęć sprostania nim spowoduje, że część przedsiębiorstw przestanie istnieć, bo nie wytrzymają presji kosztowej, a te, które przetrwają i tak przegrają w konkurencji z firmami z Azji, których normy europejskie w zakresie ekologii nie obowiązują.

Czytaj także: Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych

Forum Branży Kosmetycznej to nie tylko wykłady i dyskusje, ale przede wszystkim przestrzeń do bezpośrednich spotkań, wymiany informacji, doświadczeń i robienia biznesu. Nasi Partnerzy i Wystawcy zadbali, aby w przestrzeni wystawienniczej nie zabrakło innowacji, zarówno w obszarze produktów, jak i usług i technologii. Co roku w tej części tętni życie i przez cały dzień toczą się rozmowy. Na stoiskach wystawców można produkty wypróbować, otrzymać katalogi, próbki, umówić się na spotkania i negocjować już na miejscu. Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie profesjonaliści – menedżerowie odpowiedzialni za różne obszary funkcjonowania firm z sektora produkcji, dystrybucji i handlu, poszukujący dla swoich przedsiębiorstw wiedzy, nowości asortymentowych, innowacji usprawniajacych funkcjonowanie firm. To wyjątkowa okazja, by spotkać się w tak biznesowym gronie.

image
Fotorelacja Forum Branży Kosmetycznej 2023
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zwieńczeniem Forum Branży Kosmetycznej będzie rozdanie nagród w konsumenckim rankingu Drogeria Roku wyróżniającym miejsca, w których Polacy lubią kupować kosmetyki i cenią je za wyjątkową ofertę, interesujące promocje i najlepszą obsługę. Ogłoszenie zwycięzców w rankingu Drogeria Roku poprzedzi prezentacja drugiej edycji badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce”, które dla Wiadomości Kosmetycznych realizuje firma badawcza Mobile Institute specjalizująca się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Raport z badania zaprezentuje  Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca Mobile Institute.

Czytaj także: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci

Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2024 09:07
Strategy&: W przyszłym półroczu konsumenci planują wydawać więcej na produkty kosmetyczne, szczególnie luksusowe
Otwarcie pierwszego butiku marki Guerlain w Polsce, w warszawskiej galerii Westfield Mokotówwiadmoscikosmetyczne.pl
Według raportu Strategy& aż 52 proc. polskich konsumentów w ciągu najbliższych 6 miesięcy przewiduje zwiększone wydatki w kategorii „zdrowie i uroda”. To większy wzrost niż ten przewidywany na świecie oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zespół Strategy& (Grupa PwC) przeanalizował zachowania konsumenckie Polek i Polaków. Wnioski z badania zostały przedstawione w raporcie „Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów”. Analizie podlegały m.in. trendy konsumpcyjne, czyli to, jakich wydatków spodziewają się osoby biorące udział w badaniu w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

– W Polsce więcej konsumentów spodziewa się wyższych wydatków niż w regionie CEE (Central and Eastern Europe; Europy Środkowo-Wschodniej) i reszcie świata w każdej kategorii. Wynik ten jest wypadkową dwóch elementów: strachu przed wysoką inflacją, ale też rosnących płac, które napędzają ogólny wskaźnik konsumpcji w gospodarce. Polskie społeczeństwo jest pełne optymizmu i nastawione na dalszy intensywny rozwój, co daje impuls do wzrostu wszelkich pozytywnych czynników makroekonomicznych – zauważają autorzy raportu. Dodają, że wysoki wzrost jest widoczny zarówno w przypadku produktów pierwszej potrzeby, jak i dóbr luksusowych.

Produkty kosmetyczne nie zostały w badaniu wyodrębnione jako oddzielna kategoria; prognoza dotycząca wielkości wydatków w kategorii zdrowie i uroda pokazuje, że aż 52 proc. osób przewiduje zwiększenie nakładów finansowych, u 38 proc. wydatki pozostaną bez zmian, a u 10 proc. – zmniejszą się.

W przypadku produktów luksusowych lub designerskich – w to wliczają się produkty kosmetyczne – wzrost wydatków zakłada 41 proc. konsumentek i konsumentów, wydatki na tym samym poziomie – 42 proc., a mniej zamierza w nie inwestować – 17 proc. respondentów.

image
Raport Strategy& "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów 2024". Wydatki na dobra konsumpcyjne.
Strategy&, Grupa PwC

W obu przypadkach wzrost w Polsce (41 proc.) jest wyższy niż w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej (27 proc.) i na świecie (32 proc.), choć w przypadku dóbr luksusowych różnica jest zauważalnie większa, co oznacza, że Polska może okazać się atrakcyjnym rynkiem dla firm oferujących produkty premium. 

Czytaj także: 

Marki luksusowe ruszają na podbój Warszawy. Siła nabywcza mieszkańców stolicy rośnie

Pierwszy w Europie pop-up Armani Power of Beauty został otwarty w Warszawie

Marka Guerlain otworzyła swój pierwszy butik w Polsce

Dane do raportu zostały zebrane w styczniu i lutym 2024 r. PwC przeprowadziło ankietę wśród 20 662 konsumentów w 31  krajach i terytoriach:  Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Czechy (Republika Czeska), Egipt, Francja, Niemcy, Hongkong, Węgry, Indie,Indonezja, Irlandia, Malezja, Meksyk, Holandia, Filipiny, Polska, Katar, Rumunia, Arabia Saudyjska, Singapur, Słowacja, Afryka Południowa, Korea Południowa, Hiszpania, Tajlandia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukraina, Stany Zjednoczone i Wietnam.

Z regionu Europy Środkowo-Wschodniej zebrane zostały odpowiedzi z 6 krajów: Czechy, Węgry, Polska, Rumunia, Słowacja i Ukraina od łącznie 1681 respondentów. 

Z Polski udział wzięło 370 osób. Respondenci mieli co najmniej 18 lat i byli pytani o szereg tematów związanych z trendami konsumenckimi, w tym zachowaniami zakupowymi, pojawiającymi się technologiami i mediami społecznościowymi.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 13:27