StoryEditor
Rynek i trendy
30.11.2014 00:00

Bestsellery października 2014

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.


Łukasz Barbacki,   
dyrektor eksportu i sprzedaży
detalicznej, Beliso
HIT!  Kompleksowa kuracja przeciw wypadaniu włosów CeceMED Prevent Hair Loss

Wypadanie włosów zajmuje wśród problemów skórno-włosowych pierwsze miejsce, zarówno w aspekcie liczby osób nim dotkniętych, jak też i trudności terapii. Większość klientów szuka złożonych rozwiązań, zdając sobie sprawę z tego, że prosty szampon nie będzie skutecznym antidotum. Linia kosmetyków przeciw wypadaniu włosów marki Cece of Sweden daje klientom kompleksową terapię, a sklepom sprzedającym tę serię wiernego klienta przez minimum kilka miesięcy. 


Agnieszka Lewocka,
dyrektor generalny,
JFenzi Perfume 
HIT!  Damska woda JFenzi Lili Elegance
Nowe wcielenie niezwykle popularnej Lili Ardagio Women. Ten zapach spodobał się kobietom ambitnym, pewnym siebie oraz ceniącym luksus i elegancję. Na pierwszy plan wysuwa się wyrazista woń czarnej porzeczki przełamana jednak kwiatowymi akcentami. Zmysłowość zapachu uwydatnia się za sprawą wanilii, paczuli i nut drzewnych. Całość idealnie wkomponowuje się w chłodne, jesienno-zimowe dni, otulając swą intensywnością przez długi czas.

Ewa Angrocka,    
junior product manager
Garnier Face Care,
L’Oréal Polska
HIT!  Płyn micelarny Garnier 3w1 
Jest jednym z najczęściej wybieranych produktów do oczyszczania twarzy w Polsce. Ten kosmetyk to wygodny sposób, by usunąć makijaż oraz oczyścić i ukoić skórę. Dostępny w dużej butelce o pojemności 400 ml, starcza na długo: nawet do 200 aplikacji na wacikach kosmetycznych. 

Katarzyna Olędzka,      
kierownik marketingu,
Verona Products Prefessional
HIT!  Podkład Mineral Ingrid Silk & Lift 
Podkłady to najlepiej sprzedające się produkty Ingrid. Hitem sprzedażowym w sezonie jesiennym okazał się jedwabisty fluid Mineral Silk & Lift o długotrwałym działaniu nawilżająco-wygładzającym. Zapewnia świeży i młody wygląd na wiele godzin, idealnie maskując wszelkie nierówności i niedoskonałości cery. 

Małgorzata Kowalska,      
PR manager marki Like Malizia,
Asco
HIT!  Like Malizia So Sweet
Lekkie, słodkie nuty zapachowe trafiły w gusta Polek. Mandarynka i porzeczka wyczuwalne są zaraz po otwarciu flakonika. Słodko-cierpki  aromat unosi się, aby  w nucie serca  eksplodować  świeżością  róży i passiflory, a potem, w nucie bazy, uspokoić bardzo delikatną kremową wanilią. Trudno się oprzeć jej urokowi. 

Karina Kozerska,  
dyrektor marketingu,
Eveline Cosmetics
HIT!  Innowacyjne, skoncentrowane serum do rzęs Eveline 5 w 1 SOS Lash Booster
Za sukcesem produktu stoją specjalnie wyselekcjonowane składniki aktywne. Kwas hialuronowy stymuluje wzrost rzęs. Olejek arganowy regeneruje, wzmacnia i chroni włókna włosa przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych. Natomiast d-panthenol pogrubia włókno włosa, nadaje połysk, chroni, regeneruje i wzmacnia rzęsy od nasady aż po same końce. 

Anna Rolf-Smuniewska,     
product manager,
Tenex
HIT!  Zabieg mezoterapii igłowej z mezzorollerem DermoFuture Precision
Zamiast drogich przeciwzmarszczkowych kuracji  w gabinecie, zabieg mezoterapii można teraz wykonać samemu w domu za cenę 140 zł. To ogromna oszczędność i wygoda. Ten innowacyjny zestaw do zabiegu odmładzająco-regenerującego przywraca, zanikającą w procesie starzenia się skóry, zdolność wytwarzania kolagenu.  

Barbara Zapisek,     
kierownik działu rozwoju,
Mincer Pharma
HIT!  Zestaw Świąteczny Mincer Pharma Argan Gold
Produkty wykorzystujące właściwości olejku arganowego cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Krem do stosowania na dzień i noc, dzięki któremu cera staje się gładsza, bardziej ożywiona i wypoczęta oraz 100% czysty olejek arganowy o niezwykłych właściwościach nawilżających, ujędrniających i napinających do kupienia w jednym zestawie z maseczką jako gratis bardzo podoba się konsumentkom. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży, Lornamead,
www.cd-koerperpflege.de
HIT!  Dezodorant CD lilia wodna
Zapewnia długotrwałe uczucie świeżości i 24-godzinną ochronę. Nie zawiera soli aluminium. Marka CD pozycjonuje się jasno w dynamicznie rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, olejów mineralnych, sztucznych barwników, parabenów oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Produkt ceniony jest szczególnie przez osoby o wrażliwej skórze. 

Agnieszka Sęczkowska, 
wizażystka,
Golden Rose
HIT!  Lakiery Golden Rose Rich Color
Bardzo lubiana seria wysokiej jakości lakierów do paznokci. Wygodny, szeroki pędzelek zapewnia idealne rozprowadzenie lakieru, tworząc profesjonalną stylizację pozbawioną smug. Długotrwała formuła gwarantuje wyjątkową trwałość, dzięki czemu lakier jest odporny na odpryskiwania. W tym sezonie królują zgaszone szarości, ciepłe brązy, klasyczne odcienie czerwieni i wiśni.  

Dariusz Marciniak,    
dyrektor handlowy,
Top Choice
HIT!  Lusterka kompaktowe Top Choice
Wprowadzenie na rynek kilkudziesięciu nowych wzorów lusterek kompaktowych z atrakcyjnymi  motywami graficznymi zamieszczonymi na plastikowych i metalowych obudowach o różnych kształtach, to odpowiedź na aktualne potrzeby naszych konsumentek, która precyzyjnie trafiła w ich gusta. To również doskonałe uzupełnienie oferty handlowej w okresie zbliżającego się karnawału. 

Katarzyna Butrymowicz-Knap,
dyrektor marketingu,
Bielenda Kosmetyki Naturalne
HIT! Masło do ciała Bielenda Appetizing Body SPA Wanilia & Pistacja
Zapach kosmetyku ma duży wpływ na preferencje zakupowe konsumentów. Potwierdzeniem tego jest nasz najnowszy hit sprzedażowy. Intensywny zapach słodkiej wanilii z nutą orzechowej pistacji koi zmysły oraz wprowadza w stan relaksu i harmonii. To idealne rozwiązanie, aby umilić sobie zimowe wieczory. Bogata konsystencja produktu zapewnia skórze wyjątkową miękkość, koi i łagodzi podrażnienia, a także likwiduje uczucie suchości. 

Aleksandra Kochanowska,
brand category manager
AA Cosmetics, Oceanic
 
HIT!  Krem AA Mezzolaser Express  Effect
Jest odpowiedzią na potrzeby kobiet, które oczekują od codziennej pielęgnacji natychmiastowych i widocznych rezultatów. Błyskawicznie wygładza skórę i maskuje wszelkie niedoskonałości. Daje efekt „blur”, tworząc na skórze przezroczystą warstwę, która odbija światło, maskuje pory i przebarwienia oraz zmniejsza widoczność zmarszczek. Może być stosowany zamiast kremu lub  jako baza pod makijaż. Absolutny must-have tego sezonu!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2025 03:51