StoryEditor
Rynek i trendy
29.01.2015 00:00

Bestsellery miesiąca. Producenci polecają

MAREK ADAMIK, dyrektor sprzedaży, Venita Fabryka KosmetykówW okresie przedświątecznym i karnawałowym znacznie wzrasta sprzedaż produktów z brokatowymi dodatkami. W naszej ofercie największą popularnością cieszą się lakiery do stylizacji włosów Venita w wariantach ze złotym, srebrnym i multicolorowym brokatem. Bardzo dobrze przyjęte przez rynek zostały także spraye koloryzujące 1­‑DAY dające na włosach metaliczny efekt w kolorze złotym i srebrnym.


ANNA REJTER-JÓŹKO,
brand manager, Wibo

Klientki przekonały się, że mascara Wibo Boom Boom jest bezkonkurencyjna. To hit sprzedażowy jesienno­‑zimowego sezonu. Zapewnia spektakularny efekt sztucznych rzęs. Dzięki silikonowej szczoteczce i kremowej konsystencji, aplikacja tuszu jest niezwykle precyzyjna. Rzęsy stają się sprężyste i rozdzielone.

ANNA ROLF-SMUNIEWSKA,
product manager, Tenex

Jedyny tego tupu produkt dostępny w sklepach detalicznych. Mezoroller Dermo Future do mezoterapii mikroigłowej to urządzenie w kształcie ruchomego wałeczka z cienkimi mikroigłami, które służą do mikronakłuwania skóry. To najnowsza technologia, opracowana, aby zmusić skórę do samodzielnej, bardzo intensywnej odnowy i regeneracji poprzez naturalną indukcję kolagenu. Efektem działania mezorollera są mikrokanaliki w warstwie rogowej naskórka, które umożliwiają wniknięcie substancji aktywnych w głąb skóry. Skutkuje to widoczną redukcją zmarszczek oraz zapobiega powstawaniu nowych. W efekcie uzyskujemy długotrwałe wzmocnienie, zarówno skóry właściwej, jak i naskórka.

MAŁGORZATA CYMER,
wiceprezes firmy Cosmatrade

Aksamitna, jędrna cera to marzenie każdej kobiety. Stąd zainteresowanie unikalną formułą mikrodermabrazji arganowej Vital Derm, która pozwala pozbyć się martwego naskórka, odkrywając nową, jedwabiście gładką skórę. Klientki doceniły ten nowoczesny preparat, który dzięki zawartości mikrokryształków, delikatnie ściera kolejne warstwy starego naskórka, a zawartość bogatego w odżywcze składniki oleju arganowego regeneruje, wygładza linie i zmarszczki, aktywując procesy naturalnej odnowy komórkowej. Zachwycił je efekt – gładka skóra o młodzieńczym, promiennym wyglądzie.

AGNIESZKA SĘCZKOWSKA,
kierownik ds. rozwoju sieci detalicznej, Golden Rose

Uwielbiana przez klientki Golden Rose wyjątkowa pomadka Velvett Matte Lipstick nadaje ustom aksamitne matowe wykończenie. Długo utrzymuje się na ustach. Doskonale się rozprowadza, a dzięki zawartości składników nawilżających oraz witaminie E dodatkowo je odżywia i nawilża. Prawdziwy must‑have sezonu to klasyczne czerwienie, eleganckie burgundy i naturalne odcienie nude.

MONIKA LATOSIŃSKA,
dyrektor ds. handlu i marketingu, Hean

Bestseller sprzedaży w okresie zimowym i wiosennym, kiedy skóra wymaga szczególnej pielęgnacji to peeling cukrowy Hean Slim no limit. Skutecznie odświeża i wygładza skórę. Złuszcza zrogowaciałe warstwy naskórka i oczyszcza pory. Poprawia jędrność i elastyczność skóry. Zapach świeżej limonki poprawia nastrój, działa energetyzująco. Dzięki sukcesowi sprzedażowemu peelingu cukrowego, serię wzbogaciła nowość – peeling ujędrniający Owocowe SPA z jagodą acai.


AGATA RAŹNIAK-JARCZOK,
product manager, Eurocosmetics

W niezmiennej recepturze, od lat 80. ubiegłego wieku, produkowany jest puder w kamieniu Constance Carroll. Klientki cenią sobie tę niezmienność oraz bogatą gamę kolorystyczną, która umożliwia idealne dopasowanie pudru do karnacji. Produkt znakomicie nadaje się do wykańczania makijażu, ale z powodzeniem może zastąpić nawet fluid – matuje, delikatnie wyrównuje koloryt skóry i przykrywa ewentualne niedoskonałości. Wśród jego wiernych użytkowniczek są zarówno młode dziewczyny, jak i dojrzałe panie.

AGNIESZKA LEWOCKA,
dyrektor generalny, JFenzi Perfume

Klasyka połączona z nowoczesnością. Siła i delikatność w jednym. W męskiej wodzie perfumowanej JFenzi Marine Men kwiat pomarańczy i cynamon, otoczony niezwykle słodką wanilią i kuszącą bergamotką, tworzą zmysłowe połączenie przełamane jednak energetyzującą miętą. Zapach idealny na zimowe dni i wieczory dla silnego mężczyzny, który potrafi zaskoczyć kobietę swą delikatnością.

MAGDALENA MIKŁASZ,
dyrektor sprzedaży, Bi-Art

Woda perfumowana Sport Champions to jedna z wielu kompozycji zapachowych w wyjątkowych i ciekawych butelkach. W kolekcji posiadamy wody w kształcie eleganckich damskich szpilek, torebek czy też sportowego motocykla.

KATARZYNA NEUGEBAUER,
ceo assistant, Famous Brands Distribution

Jeden z pierwszych produktów sygnowanych marką Louis Blanc, woda perfumowana dla kobiet My Phone, błyskawicznie zdobył miejsce na rynku perfumeryjnym. Klientkom od razu spodobał się nowoczesny design, a możliwość wyboru jednego z trzech nietuzinkowych zapachów pozwalała z przyjemnością sięgać po kolejną kolorystyczną wersję butelki. Wkrótce w sprzedaży pojawią się zestawy 2w1 i 4w1 oraz wersja 30 ml, idealna do torebki.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2025 03:42