StoryEditor
Rynek i trendy
08.06.2014 00:00

Bestsellery maja 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.


Agnieszka Kamila Nierychlewska,  
PR manager,
Eveline Cosmetics
HIT!  Kremy z serii Eveline Argan Oil

Polki sprawdziły i chętnie sięgają po kolejne kremy z tej serii. Jest to bowiem doskonała pielęgnacja zapewniająca skórze zmęczonej i matowej delikatne rozświetlenie dzięki poprawie mikrokrążenia w naczynkach, wyrównanie kolorytu oraz aktywną regenerację we wszystkich warstwach naskórka. To prawdziwy zastrzyk multiaktywnych składników, które mobilizują komórki do szybszej odnowy, odbudowy i rewitalizacji.  


Paulina Florczak,
Public Relations manager,
Nivea Polska
HIT!  Żel pod prysznic Nivea Creme Care

U wielu z pewnością przywołuje wspomnienia z dzieciństwa. Ta propozycja marki Nivea to nie tylko doskonała pielęgnacja (formuła zawiera prowitaminę B5, Hydra IQ, pielęgnujące olejki), ale i sentymentalna podróż w czasie. Żel pod prysznic Nivea Creme Care pachnie bowiem jak uwielbiany przez pokolenia, tradycyjny krem w niebieskim okrągłym pudełeczku. 

Jarosław Brzozowski,    
dyrektor sprzedaży
rynku tradycyjnego,
Cederroth
HIT!  Produkty z linii Hialuronowy Mikrozastrzyk

Bardzo szybko stały się liderem sprzedaży w swojej kategorii u wielu naszych odbiorców. Są to kosmetyki najwyższej jakości, łączące doskonałą koncepcję marketingową z zaawansowanymi osiągnięciami badawczymi Polskiego Centrum Badań i Rozwoju Cederroth. Konsumentki z uznaniem przyjęły produkty, wystawiając im najwyższą ocenę jakościową oraz świadectwo zgodności z zamieszczanymi deklaracjami. Często wskazują również, że produkty linii Hialuronowy Mikrozastrzyk to doskonała relacja jakości do jego ceny. To coś czego każda Polka dzisiaj potrzebuje. 

Aleksandra Kochanowska,    
kierownik kategorii pielęgnacja twarzy,
Oceanic
HIT!  Krem redukujący zmarszczki na dzień AA Mezzolaser 40+

Zaawansowana formuła kremu zawiera unikalny układ cząsteczek kwasu hialuronowego, które z precyzją lasera wnikają we wszystkie warstwy skóry, zapewniając wielopoziomowe nawilżenie. Hexapeptyd NG+, składnik o silnym działaniu przeciwzmarszczkowym stosowany w zabiegach kosmetycznych, zmniejsza widoczność nawet głębokich zmarszczek. Konsumentki doceniły również obecność mikropigmentów, które odbijają światło, subtelnie rozświetlając cerę i nadając jej świeży wygląd. 

Magdalena Głuszek, 
specjalista ds. marketingu,
Laboratorium Kosmetyków
Naturalnych Farmona
HIT!  Cukrowy peeling do ciała Tutti Frutti Brzoskwinia & Mango

Ten produkt uszczęśliwia – ekstrakt z owoców noni, zwiększając wydzielanie endorfin, wprowadza w doskonały nastrój, stymuluje energię i radość, a optymistyczny zapach tropikalnego lata pobudza i orzeźwia. Fanki tego produktu cenią go również za efekty – głęboko nawilża, odżywia, ujędrnia skórę, sprawiając, że staje się miękka i delikatna. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży,
Lornamead,
www.cd-koerpelpflege.de
HIT!  Deo atomizer CD lilia wodna – nie zawiera soli aluminium

Nr 1 w Niemczech w kategorii naturalnych dezodorantów w atomizerze bez sprayu. Marka CD pozycjonuje się jasno w mocno rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, olejów mineralnych, sztucznych barwników oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Dodatkowo produkt nie zawiera soli aluminium. Deo atomizer z ekstraktem lilii wodnej oferuje naturalną świeżość z subtelnym zapachem, zapewnia 24-godzinną ochronę z doskonałą tolerancją nawet dla wrażliwej skóry. Jedyne w swoim rodzaju opakowanie ze szlachetnego szkła sprawia, iż używanie produktu jest niezwykle miłym doświadczeniem. 

Marek Adamik,  
dyrektor sprzedaży,
Venita Fabryka Kosmetyków
HIT!  Ziołowy balsam koloryzujący Venita Henna Color

Słoneczna pogoda powoduje, że coraz lepiej sprzedają się preparaty do koloryzacji włosów. Konsumentki zwróciły uwagę na przyjazne dla włosów ziołowe balsamy koloryzujące, które odżywiają włosy, nadając bogate, głębokie kolory i tuszują pierwsze siwe włosy, dodają fryzurze blasku i witalności. Liderem w serii Venita Henna Color w są wiecznie modne brązy. 

Katarzyna Olędzka,   
kierownik marketingu,
Verona Products Professional
HIT!  Kem przeciwstarzeniowy Ingrid HD Innovation

Krem pokochały kobiety powyżej 35 roku życia, niezależnie od typu cery. Doceniły jego formułę, łącząca nowoczesne, zaawansowane technologicznie składniki aktywne, które zapewniają cerze jędrność i gładkość, w widoczny sposób opóźniając efekt starzenia. Skoncentrowana zawartość roślinnych komórek macierzystych, odpowiedzialnych za utrzymanie prawidłowej struktury skóry, gwarantuje jej skuteczną, intensywną regenerację, przywracając młodość i witalność. 

Natalia Nazim, 
kierownik
działu marketingu,
Pharma C Food
HIT!  Odżywka do paznokci i skórek 5 w 1

Szybko podbiła serca klientek. Formuła pozbawiona formaldehydu, wygodny aplikator w kształcie pisaka, innowacyjne opakowanie mieszczące się w każdej torebce bardzo podobają się kobietom. Główny atut odżywki to jednak skład oparty o 5 cennych olejów: arganowy, rycynowy, sezamowy, z awokado oraz oliwę z oliwek. 

Marta Góral, 
Category manager
Delia Cosmetics
HIT!  Lakier do paznokci Coral nr 189 z kolekcji Tropical

Mięta to hit kolejnego już sezonu – tego lata jest żywsza, weselsza niż wcześniej. Kolor ten doskonale odpowiada trendom w modzie i designie. Dodatkowo nowa odsłona marki Coral bardzo przypadła do gustu klientom – nowy pędzelek i duży, kwadratowy korek zdecydowanie podnoszą komfort manicure. 

Katarzyna Gałek,
product manager,  
L’Oréal Paris
HIT!  Krem L’Oréal Age Perfect Odrodzenie Komórek na dzień

Zainspirowani 20 latami badań nad ochroną komórek macierzystych (źródła młodości skóry) oraz odkryciem niezwykle silnego antyoksydantu (Natecium DHC), naukowcy L’Oréal stworzyli kompleksową pielęgnację skóry dojrzałej – Age Perfect Odrodzenie Komórek. Krem stymuluje odnowę komórkową skóry, dzięki czemu każdego dnia powstają na jej powierzchni 4 mln nowych komórek. Kobiety w końcu mogą poczuć, że ich skóra jest tak jak tego od dawna pragnęły – pełna życia, wygładzona i sprężysta.  


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2025 00:40