StoryEditor
Rynek i trendy
18.03.2014 00:00

Bestsellery lutego 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.



Anna Rolf-Smuniewska, 

product manager,
Tenex  
HIT! Seria Spa Vintage Body Oil z olejem abisyńskim
Kobiety coraz częściej sięgają po kosmetyki aromaterapeutyczne, pięknie pachnące, które nie tylko odżywiają skórę, ale pozwalają się zrelaksować i odstresować po całym dniu. Stąd powodzenie produktów, które zapewniają intensywne nawilżenie, poprawę kondycji skóry i jej bariery lipidowej, a do tego charakteryzują się zapachem, który odpręża, relaksuje i sprawia, że nawet domowy zabieg staje się niezwykłym rytuałem dla ciała i zmysłów.



Emilia Szymczak,

specjalista ds. marketingu,
Marion Kosmetyki 

HIT!  Spray ułatwiający rozczesywanie włosów Marion Kids
Produkt okazał się niezastąpiony w walce z dziecięcymi niezdyscyplinowanymi kosmykami. Ułatwia rozczesywanie nawet bardzo splątanych włosów, zapewniając im zdrowy wygląd. Ma owocowy, świeży i łagodny zapach, dlatego polubiły go małe księżniczki. Nie zawiera barwników, parabenów, SLES, SLS. Lekka formuła z proteinami jedwabiu i kompleksem multiwitaminowym wygładza włosy, nadając im miękkość, sprężystość i zapewniając optymalny poziom nawilżenia. 



Karina Kozerska,  

dyrektor marketingu,
Eveline Cosmetics
HIT!  Arganowy suchy olejek do ciała Eveline Argan Oil
Klientki wybierają nasz olejek ze względu na szerokie zastosowanie i doskonałe działanie na skórę. Nietłusta, lekka konsystencja łatwo się rozprowadza i bardzo szybko wchłania. Przyjemny, delikatny zapach zapewnia wyjątkowe uczucie świeżości i komfortu. 


Dorota Jędrzejczyk,  

PR & marketing
coordinator, Bell 
HIT!  Mascara Bell HYPOAllergenic
Produkt ten, stworzony z myślą o paniach o wrażliwy oczach, ze skłonnością do alergii oraz noszących szkła kontaktowe od początku cieszy się ogromnym powodzeniem. Przyznana ostatnio nagroda Najlepszy Produkt 2014 dodatkowo wzmocniła jego pozycję na rynku.


Jakub Góralczyk, 

junior PR manager,
Nivea Polska
HIT!  Anti-perspirant Nivea Deo Invisible
Produkt cieszący się niesłabnącą popularnością wśród konsumentów. Zapewnia skuteczną ochronę antyperspiracyjną, jednocześnie zabezpiecza przed powstawaniem żółtych plam na białym ubraniu oraz białych na czarnym. Konsumenci uwielbiają także jego delikatny, kwiatowy zapach.


Agnieszka Lewocka, 

dyrektor generalny,
JFenzi Perfume 

HIT!  Woda perfumowana Lasstore Over Blue
Trwałość zapachu oraz miły dla oka design bardzo szybko znalazły uznanie wśród naszych klientów, co zaowocowało  podbojem sklepowych półek. Zapach ten jest wariacją zeszłorocznego bardzo dobrze rotującego produktu Lasstore Over Again.


Anna Jaworska,  

junior brand manager,
Henkel Beauty Care 
HIT!  Lakier do włosów Taft Power
Najlepiej sprzedający się produkt w asortymencie Taft. Cieszy się wielkim powodzeniem ze względu na swoją unikatową formułę Caffeine-Power zapewniającą włosom energię i mega mocne utrwalenie do 48 godzin. 


Renata Ciszewska, 

dyrektor marketingu,
Delia Cosmetics
HIT!  Serum do twarzy, szyi i dekoltu +3D Hyaluron Fussion
Produkt opracowaliśmy z myślą o kobietach oczekujących natychmiastowych efektów w pielęgnacji przeciwzmarszczkowej. Jego wyjątkowość polega na połączeniu kwasu hialuronowego oraz roślinnych komórek macierzystych, które nawilżają, liftingują oraz pobudzają procesy regeneracji i przywracają skórze jej naturalne piękno. Jego zaletą jest również buteleczka z zakraplaczem, dzięki czemu kosmetyk doskonale się aplikuje i jest bardziej wydajny. Kobiety od razu pokochały ten kosmetyk i obecnie jest to jeden z najchętniej kupowanych produktów Delia Cosmetics. 


Magdalena Głuszek, 

specjalista ds. marketingu,
Laboratorium Kosmetyków
Naturalnych Farmona 

HIT!  Szampon wzmacniający Farmona Radical
Wyjątkowo łagodny i bardzo dobrze tolerowany przez skórę głowy szampon do częstego mycia włosów zniszczonych i wypadających. Ceniony ze względu na specjalnie opracowaną recepturę – naturalny ekstrakt ze skrzypu polnego, prowitamina B5, inulina z cykorii wyraźnie wzmacniają włosy oraz poprawiają ich kondycję i wygląd. Klienci doceniają, że dzięki regularnemu stosowaniu włosy stają się sprężyste i mocniejsze oraz aksamitnie gładkie i lśniące, dobrze się rozczesują i lepiej układają.


Barbara Zapisek, 

kierownik działu rozwoju
Mincer Pharma

HIT!  100% czysty olej arganowy Mincer Argan Gold Eliksir Młodości
Produkty z arganem cieszą się ogromną popularnością. Ten jest wyjątkowy, gdyż jest to wysoce skoncentrowany olejek arganowy do różnorodnych zastosowań. Stosuje się go na twarz w walce ze zmarszczkami i oznakami starzenia, na ciało ze względu na właściwości nawilżające, ujędrniające i napinające skórę. Idealnie pielęgnuje również paznokcie i włosy. Dzięki wysokiej koncentracji  kwasów omega 3-6-9 oraz witaminy E nazywany jest prawdziwym elixirem młodości. Nic dziwnego, że klientkom trudno przejść obok niego obojętnie. 


Martyna Kostrzyńska, 

brands communication
Central Europe Beauty Care,
Procter and Gamble DS Polska
HIT!  Szampon Head & Shoulders Classic Clean 2in1
To szampon przeciwłupieżowy z odżywką 2w1, który dokładnie oczyszcza i odżywia włosy oraz skórę głowy, nadając długotrwałe uczucie świeżości. Jest tak delikatny, że może być stosowany codziennie. Kosmetyk jest szczególnie doceniany przez mężczyzn, którzy poszukują prostych a zarazem wielofunkcyjnych i skutecznych rozwiązań, dających natychmiastowe rezultaty.  


Katarzyna Butrymowicz-Knap,

dyrektor marketingu,
Bielenda Kosmetyki Naturalne

HIT! Masła do ciała z linii Bielenda Appetizing Body SPA
Masła do ciała o słodkich zapachach podbiły serca konsumentek. Kosmetyki stanowią idealne rozwiązanie dla suchej i spierzchniętej skóry. Wzbogacone o olejki pistacjowy, migdałowy i makadamia aktywnie ujędrniają, nawilżają i uelastyczniają skórę. Przywracają jej właściwą kondycję, niezwykłą gładkość i sprężystość. Dodatkowo intensywne zapachy koją zmysły oraz wprowadzają w stan relaksu i harmonii. 


Katarzyna Olędzka,   

kierownik marketingu,
Verona Products Professional
HIT!  Farby do włosów Revia
W recepturze kosmetyku wykorzystano kompleks, który chroni strukturę włosów oraz dba o ich kondycję. W jego skład wchodzą m. in.: proteiny pszenicy o właściwościach odżywczych, silikon odpowiedzialny za gładkość i połysk oraz aminokwasy gwarantujące nawilżenie włosa od wewnątrz. Dzięki takiej kompozycji, włosy po farbowaniu nie są przesuszone, stają się elastyczne, miękkie i delikatne w dotyku. Klientki nie mogły zostać na to obojętne. Tym bardziej że farby wyróżniają się komfortem aplikacji – szybko i łatwo rozprowadzają się na włosach i nie spływają z nich. A i efekt jest wyjątkowo trwały – pomimo wielokrotnego mycia, barwa włosów pozostaje bardzo intensywna. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
22.07.2024 11:25
Swiftonomics: Taylor Swift zagra koncert, zarobią drogerie i makijażystki. Ile?
Amerykańska piosenkarka przywozi ze sobą do miejsc, w których gra koncerty, dobrą zabawę — ale także ogromne możliwości zarobkowe dla lokalnych usługodawców i usługodawczyń.Disney +

W dniach 1-3 sierpnia br. w Warszawie odbędą się koncerty amerykańskiej gwiazdy Taylor Swift, co przyciągnie tysiące fanów z całego świata. Eksperci przewidują, że stołeczni przedsiębiorcy mogą liczyć na znaczące zyski, głównie w sektorze hotelarskim i gastronomicznym — ale nie tylko.

Warszawa przygotowuje się na przyjęcie fanów Taylor Swift, którzy przybędą nie tylko z całej Polski, ale także z zagranicy. Wpływ koncertów na lokalną gospodarkę może być ogromny. Jak wskazują eksperci, wydarzenia tego typu generują znaczący napływ turystów, co bezpośrednio przekłada się na wzrost dochodów w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia oraz różnego rodzaju usługi. Brytyjskie media informowały, że osiem londyńskich koncertów Taylor Swift przyniosło brytyjskiej gospodarce około 1 miliarda funtów. To pokazuje potencjalne zyski, jakie mogą osiągnąć polscy przedsiębiorcy w trakcie warszawskich występów gwiazdy.

Marek Traczyk z Warszawskiej Izby Gospodarczej podkreśla w rozmowie z Pulsem Biznesu, że turyści przyjeżdżający na tego typu wydarzenia wydają średnio około 1000 euro na osobę. Szacuje się, że około 25 proc. publiczności będą stanowić przyjezdni spoza Warszawy i Polski, a łączna liczba uczestników może sięgnąć 60 tysięcy osób. Oznacza to, że przez trzy dni koncertów turyści mogą wydać w stolicy około 45 milionów euro, czyli około 190 milionów złotych. Taki napływ gotówki może znacząco wpłynąć na rozwój lokalnych przedsiębiorstw, szczególnie tych związanych z turystyką i rozrywką.

Wszystko wskazuje jednak na to, że nie tylko hotelarze i właściciele małej i dużej gastronomii zarobią na wizycie Taylor Swift: w internecie jest mnóstwo ofert i zapytań o makijaże okolicznościowe na koncerty piosenkarki, która swoją ostatnią trasę koncertową utrzymuje w bardzo konkretnej stylistyce. Można się w związku z tym spodziewać, że zarobią także drogerie, w których goście i gościnie koncertowe będą poszukiwać produktów do stworzenia wyjątkowych makijaży na wydarzenie.

W cenie usługi wizażu uwzględniamy nie tylko produkty, które akurat do makijażu festiwalowego nie są szczególnie kosztowne, ale też poziom trudności i czas wykonania. Za festiwalowy, koncertowy makijaż w Warszawie dobra makijażystka zażyczy sobie ok. 300-350zł w zależności od poziomu trudności. Jeśli byłby to jeszcze makijaż ciała (plecy, całe ramiona, nogi), to minimum 400 zł.

- powiedziała Wiadomościom Kosmetycznym Kasia Kramnik, makijażystka i stylistka fryzur.

Można również przypuszczać, że z półek drogeryjnych będą znikać produkty sygnowane przez Taylor Swift — co w polskich warunkach oznacza głównie zapachy: piosenkarka ma ich 5 w swoim portfolio.

Wpływy z koncertów rozkładają się równomiernie na różne sektory gospodarki. Poza wydatkami na noclegi i jedzenie, turyści chętnie odwiedzają kawiarnie, muzea, dyskoteki oraz centra handlowe, co dodatkowo napędza lokalną gospodarkę. Zakupy stanowią około 20 proc. całkowitych wydatków turystów, co oznacza, że sklepy również odczują znaczący wzrost dochodów. Eksperci zwracają uwagę, że zjawisko to ma nawet swoje określenie - “Swiftonomics”, co odzwierciedla ogromny wpływ koncertów Taylor Swift na gospodarki miast, w których występuje.

Czytaj także: Fenomen Barbie z perspektywy czasu: Jak film przełożył się na sukcesy licencji w branży kosmetycznej?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
18.07.2024 10:25
UCE Research: ok. 77 proc. Polaków i Polek nie wie, co znaczą kolorowe paski na tubach past do zębów
Tajemnicze paski, jak twierdzą dentyści, od lat powodują konfuzję u konsumentów.Getty Images
Kolorowe paski na tubach past do zębów są zagadką dla większości dorosłych Polaków. Z przeprowadzonego badania wynika, że 76,9 proc. respondentów nie zna ich znaczenia, a jedynie 7,9 proc. jest przekonanych, że wie, o co chodzi. Kolejne 15,2 proc. badanych przyznało, że nie pamięta, co te paski oznaczają.

Dr n. med. Piotr Przybylski z Implant Medical podkreśla, że wyniki te są niepokojące, ponieważ społeczeństwo powinno mieć większą świadomość na temat produktów, których używa na co dzień. Przybylski zauważa również, że wokół kolorowych pasków narosło wiele mitów, co prowadzi do dezinformacji.

Był czas, że pacjenci intensywnie pytali o to, co właściwie oznaczają te paski, bo gdzieś wyczytali różne dziwne lub niepokojące informacje. Wówczas ze spokojem tłumaczyłem i edukowałem [...] Pacjenci czasem sądzą, że kolor zielony ma większe działanie profilaktyczne lub odpowiada temu, że dana pasta do zębów została wyprodukowana w większości ze składników naturalnych. Myślą też, że pasek niebieski oznacza lepsze działanie wybielające, czerwony – eliminujące krwawienie z dziąseł, a czarny – przeciwpróchnicze.

Autorzy raportu zwracają uwagę na genezę kolorowych pasków. Okazuje się, że te oznaczenia są w rzeczywistości tzw. eye marks, czyli znaczniki drukarskie, które wskazują maszynie miejsce do zgrzewania tubki. Kolor paska jest zależny od rodzaju tubki, temperatury używanej do zgrzewu oraz materiału produkcji, a nie od składu produktu czy jego właściwości. Dr Przybylski wyjaśnia, że producenci nie mają prawnego obowiązku informowania konsumentów o znaczeniu tych pasków, co prowadzi do szerzenia nieprawdziwych teorii na ich temat.

Edukacja w kwestii oznaczeń na tubkach past do zębów jest kluczowa. Dr Przybylski sugeruje, że stomatolodzy powinni informować swoich pacjentów o prawdziwym znaczeniu kolorowych pasków podczas rutynowych wizyt. Edukacja ta jest ważna, ponieważ nieprawdziwe informacje mogą wprowadzać pacjentów w błąd co do właściwości pasty, co z kolei może wpływać na ich zdrowie jamy ustnej. Ekspert podkreśla, że przy wyborze pasty do zębów najważniejsze jest skupienie się na składzie produktu oraz jego dopasowaniu do indywidualnych potrzeb pacjenta, a nie na kolorowych oznaczeniach na tubkach.

Należy bezwzględnie stwierdzić, że teorie mówiące o właściwościach, w tym o składzie chemicznym i przeznaczeniu, danej pasty do zębów nie są prawdziwe. Zresztą w przeszłości tego typu rewelacje były już w jakimś stopniu dementowane przez producentów

Czytaj także: Globalny rynek produktów do higieny jamy ustnej przechodzi „skinifikację”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 21:06