StoryEditor
Rynek i trendy
18.05.2014 00:00

Bestsellery kwietnia 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.


Renata Fiedor, 

junior brand manager,
Forte Sweden

HIT!  Maska do włosów z organicznym olejkiem arganowym Romantic Regeneracja

Zadbane, lśniące i odżywione włosy to marzenie każdej kobiety. Produkt zyskał uznanie ze względy na swój skład i właściwości: proteiny jedwabiu wygładzają, a marokański olejem arganowy głęboko odżywia, regeneruje i intensywnie nawilża włosy. Konsumentki dodatkowo zachwyca słodki zapach, który utrzymuje się na włosach przez długi czas.



Marta Góral,

category manager,
Delia Cosmetics

HIT! Lakier Coral w nowej odsłonie 

Spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem u polskich i zagranicznych dystrybutorów. Na jego sukces złożyło się połączenie nowego designu, wysokiej jakości i wieloletniej historii marki. Zmianie towarzyszyła limitowana kolekcja Satin Candy, która doskonale wpasowała się w wiosenne trendy. 


Małgorzata Duszczyk,      

PR manager,
Ziaja
HIT!  Ekspresowe antycellulitowe serum do ciała Ziaja Multimodeling
Wiosna to idealny moment na stosowanie preparatów z aktywnością substancji wyszczuplających i ujędrniających. Konsumentki doceniły w kosmetyku to, że poprawia on mikrokrążenie i zapobiega opuchliznom oraz zwiększa sprężystość i elastyczność skóry. 


Agnieszka Lewocka, 

dyrektor generalny,
JFenzi Perfume 
HIT!  Woda perfumowana JFenzi Donna Day & Night
Wprowadzenie tego produktu z początkiem okresu wiosennego okazało się trafną decyzją. Trwałość zapachu połączona ze świeżością i delikatnością  bardzo szybko znalazły uznanie wśród klientów, co zaowocowało ponadprzeciętnymi wynikami sprzedaży.


Beata Kozieł,

trade & category manager,
Wilkinson
HIT! Maszynka Wilkinson Quattro for Women Bikini
Damska maszynka z trymerem, która umożliwia nie tylko golenie ale i stylizację okolic bikini. 4 ostrza na ruchomej główce pozwalają na idealnie gładkie golenie. Kratka ochronna minimalizuje ryzyko zacięć. Pasek nawilżający z wyciągiem z papai i pudrem perłowym pielęgnuje skórę, odżywiając ją i łagodząc podrażnienia. Profilowana, gumowana rączka sprawia, że maszynka dobrze leży w dłoni. Wodoodpornego trymera można bezpiecznie używać nawet pod prysznicem.  


Ilona Spychalska,  

product & education director,
Brodr. Jorgensen
 
HIT! Maskara Ace of Face eyerule no.4

Nie dziwi nas sukces tego produktu. Tusz został zaprojektowany specjalnie dla dużych oczu, z długimi rzęsami, które wymagają zwiększenia objętości. Unikatowy jest więc już sam koncept. Odnosi się bowiem nie tylko do efektu, który powinien zagwarantować kosmetyk do makijażu oczu, ale przede wszystkim do indywidualnych cech i kształtu oka oraz jakości rzęs. Marka czerpie swoje inspiracje z Londynu, który jest twórczym i wyrazistym miastem. To daje potencjał do tworzenia kosmetyków, które podkreślają siłę kobiet. 


Katarzyna Butrymowicz-Knap,

dyrektor marketingu,
Bielenda Kosmetyki Naturalne
HIT! Multifunkcyjny krem korygujący do ciała Bielenda CC Color Control
Jest unikalną propozycją w kategorii kosmetyków do ciała. Polki pokochały go za wyjątkową formułę, która łączy właściwości balsamu i korektora. Kosmetyk doskonale przykrywa niedoskonałości (zaczerwienienia, pajączki, siniaki), ujednolica koloryt skóry, a rozświetlające drobinki dodają jej satynowego blasku. Dodatkowo intensywnie nawilża, wygładza i ujędrnia. Działanie kremu wspiera technologia HD Color Complex, dzięki której kosmetyk dostosowuje się do naturalnego koloru skóry.  


Daniel Michał Jaworski,   

brand building manager,
Unilever Polska
 
HIT! Suchy szampon do włosów Timotei Pure
Dla osób o włosach z tendencją do przetłuszczania się jest po prostu niezastąpiony. Z jego pomocą mogą przywrócić świeżość i objętość fryzurze w każdej sytuacji pomiędzy kolejnymi myciami. Użytkownikom podoba się także to, że z łatwością się wyczesuje, nie pozostawiając białych śladów na włosach.


Barbara Zapisek, 

kierownik działu rozwoju,
Mincer Pharma

HIT! Wygładzający eliksir Mincer Manuka Honey

Konsumentki szybko zauważyły, że kosmetyk wzbogacony o ekstrakt z kiwi, masło karite, kwas hialuronowy, kolagen morski oraz alantoinę przynosi znakomite efekty w bardzo krótkim czasie. Doceniły też całkiem nowy składnik – nowozelandzki aktywny miód Manuka, który wykazuje aktywność przeciwrodnikową, przeciwzapalną oraz antybakteryjną. 


Wioletta Wichowska,

senior brand manager,
Dax Cosmetics

HIT! Dobowy program przeciwzmarszczkowy Perfecta BioLaser

Rynkowym wyróżnikiem tego produktu jest to, że w jednym opakowaniu, w cenie jednego kosmetyku, zawarte są dwa kompletne preparaty na dzień i na noc, które stosowane w tym samym czasie mają superskuteczne działanie przeciwzamarszczkowe. 


Natalia Karaś, 
  
marketing i PR specjalist,
Golden Rose
HIT!  Pomadki Golden Rose Matte Velvet 
Doskonała jakość, modna paleta kolorystyczna oraz przystępna cena to cechy, które z całą pewnością przełożyły się na sukces produktu na rynku. Seria zawiera 20 odcieni, takich jak: pomarańcz, ognista czerwień, fuksja, burgund oraz odcienie nude. Każda nadaje aksamitne, matowe wykończenie. Dzięki zawartości składników nawilżających oraz wit. E dodatkowo chroni i nawilża usta. Wysoka zawartość pigmentów oraz długotrwała formuła sprawia zaś, że długo utrzymuje się na ustach. 


Katarzyna Olędzka,   

kierownik marketingu,
Verona Products Professional
HIT! Henna PROseries Cream 
Mocno zaakcentowane brwi to absolutny „must have” sezonu. Zgodnie z tą zasadą, wiosną konsumentki masowo sięgnęły po niezastąpiony kosmetyk, który pozwala zaoszczędzić czas przeznaczany na codzienny makijaż. Do wyboru miały dwa kolory: czarny – polecany przede wszystkim brunetkom oraz brązowy, który lepiej podkreśla urodę blondynek. Wygodę stosowania zapewnia aplikator, a uwagę konsumentek przyciąga elegancki ekspozytor, w którym henna jest oferowana w miejscu sprzedaży. 


Katarzyna Stachowska-Jurgiel,

dyrektor ds. badań i rozwoju,
La Rive
HIT! Woda perfumowana La Rive Cash Woman 
Urok kobiecej natury to połączenie piękna i nieskrępowanej wolności. Drzemiąca w zapachu słodycz idealnie podkreśla te cechy. Konsumentki polubiły nowoczesną kompozycję aromatów jaśminu, kwiatu pomarańczy i neroli, którym blasku dodają ambra, paczula i biały miód. 


Dorota Jędrzejczyk,  

PR & marketing coordinator,
Bell 
HIT!  Kolekcja lakierów Glam Wear Blue Lagoon
Błękit w 7 odsłonach kolorystycznych oraz odrobina bieli i sprawdzona receptura sprawiły, że produkt cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Lakier jest niezwykle trwały, ma doskonałą przyczepność i bardzo szybko schnie. Efekt Glossy Colour zapewnia ekstra mokry połysk, więc po aplikacji nie trzeba już używać preparatu nabłyszczającego. Płaski, szeroki pędzelek ze specjalnym włosiem ułatwia aplikację.


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.07.2024 09:46
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcej
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcejwiadomoscikosmetyczne.pl
Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości – to hasło Forum Branży Kosmetycznej 2024. Biznesowa konferencja połączona z przestrzenią wystawienniczą i prezentacjami innowacji w zakresie produktów i technologii odbędzie się już 24 października w Warszawie. Dołącz do nas, by być na bieżąco z trendami beauty i robić biznes.

Rynek kosmetyczny jest wyjątkowo odporny na kryzysy, niezwykle innowacyjny i szybko odpowiada na konsumenckie trendy. Zarazem, jak każda branża, mierzy się z szeregiem wyzwań, w związku ze wzrostem kosztów działalności i ograniczaniem wydatków przez konsumentów, a także szybko zmieniającym się prawem w obrębie kosmetycznych regulacji.

Jeszcze większym wyzwaniem wydaje się być nadążenie za zmieniającym się światem – technologiami rozwijającymi się w niespotykanym dotąd tempie i młodymi konsumentami, których nie da się zamknąć w żadnych znajomych z dotychczasowych doświadczeń ramach.

Czytaj także: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy

O tym jak może wyglądać przyszłość rynku kosmetycznego będziemy dyskutować podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, które odbędzie się już 24 października w Warszawie, w hotelu Arche Krakowska. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zaprosiła znakomitych ekspertów.

Forum Branży Kosmetycznej 2024 otworzy Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research, Mintel Group, który wprowadzi nas w trendy kształtujące rynek kosmetyczny. Mintel bada je od lat i zbiera w swoim raporcie Beauty and Personal Beauty Trends. Uczestnicy naszej konferencji będą jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się, na co powinna przygotować się branża kosmetyczna w kolejnych latach. Czy da się z wielu mikro zjawisk wskazać te, które będą dominowały i faktyczne można je nazwać dominującymi trendami? Przekonamy się już w październiku.

Czytaj także: Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty

Z pewnością przyszłość branży beauty będzie wiązała się z bardzo szybkim rozwojem nowych technologii. Narzędzia sztucznej inteligencji są wykorzystywane od lat, w produkcji, logistyce, w zbieraniu i analizie danych, w marketingu. Ale nigdy AI nie wkraczała w nasze życie w takim tempie i w takim zakresie jak obecnie. Giganci technologiczni dążą do tego, by dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości już nie tylko tworzyć treści, komunikować się, czy zbierać podstawowe dane. Chodzi o to, by nauczyć się czytać emocje, intencje konsumentów, analizować nieuświadomione reakcje. Korzystanie w tym celu np. z urządzeń z wbudowanymi sensorami może dać potężną przewagę konkurencyjną. Jednak tak jak wszystko, co wiąże się z głębokim wchodzeniem w osobistą przestrzeń konsumentów, wiąże się z ryzykiem. AI wróg, czy przyjaciel? O tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever oraz Adam Nitecki, General Manager E-commerce, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Czytaj także: Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy

image
Oficjalna grafika Forum Branży Kosmetycznej 2024
wiadomoscikosmetyczne.pl

Pokolenie Alfa – dzieci urodzone po 2010 r., wychowane w środowisku technologii i cyfrowych treści. Czy dzięki temu bardziej otwarte na świat, czy może bardziej samotne? O określonych postawach czy stale poszukujące? Hedoniści czy minimaliści? Stawiający siebie w centrum, czy wrażliwi na innych? Dziś to nastolatkowie, jeszcze korzystający z zasobów rodziców, za chwilę sami staną się głównymi konsumentami. To oni są w centrum zainteresowania marek, które uczą się z nimi komunikować mając na uwadze, że szybko się nudzą, nie wybaczają fałszu i błyskawicznie są w stanie zweryfikować każdą informację. Jak mierzą się z tym firmy z obszaru beauty – o tym porozmawiamy m.in. z Katarzyną Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas oraz z Anną Rucińską, Head of Burda Beauty Center & Communities (wizaz.pl)

Badawcza firma NielsenIQ sprowadzi nas do tego, co u podstaw i decyduje o słupkach sprzedaży. Siła marki czy siła ceny? Barbara Nesterowicz, Client Business Partner, NielsenIQ  z pewnością odniesie się do najnowszych danych, które pokazują, że choć Polacy są bardzo wrażliwi na ceny, to też inne czynniki – po trudnym okresie inflacyjnym – zaczynają mieć wpływ na to jakie produkty wkładają do swoich koszyków.

Czytaj także: NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności?

Nie zabraknie także tematów środowiskowych – sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Wielu twierdzi, że europejskie, wyśrubowane normy ekologiczne są nie do spełnienia, a chęć sprostania nim spowoduje, że część przedsiębiorstw przestanie istnieć, bo nie wytrzymają presji kosztowej, a te, które przetrwają i tak przegrają w konkurencji z firmami z Azji, których normy europejskie w zakresie ekologii nie obowiązują.

Czytaj także: Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych

Forum Branży Kosmetycznej to nie tylko wykłady i dyskusje, ale przede wszystkim przestrzeń do bezpośrednich spotkań, wymiany informacji, doświadczeń i robienia biznesu. Nasi Partnerzy i Wystawcy zadbali, aby w przestrzeni wystawienniczej nie zabrakło innowacji, zarówno w obszarze produktów, jak i usług i technologii. Co roku w tej części tętni życie i przez cały dzień toczą się rozmowy. Na stoiskach wystawców można produkty wypróbować, otrzymać katalogi, próbki, umówić się na spotkania i negocjować już na miejscu. Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie profesjonaliści – menedżerowie odpowiedzialni za różne obszary funkcjonowania firm z sektora produkcji, dystrybucji i handlu, poszukujący dla swoich przedsiębiorstw wiedzy, nowości asortymentowych, innowacji usprawniajacych funkcjonowanie firm. To wyjątkowa okazja, by spotkać się w tak biznesowym gronie.

image
Fotorelacja Forum Branży Kosmetycznej 2023
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zwieńczeniem Forum Branży Kosmetycznej będzie rozdanie nagród w konsumenckim rankingu Drogeria Roku wyróżniającym miejsca, w których Polacy lubią kupować kosmetyki i cenią je za wyjątkową ofertę, interesujące promocje i najlepszą obsługę. Ogłoszenie zwycięzców w rankingu Drogeria Roku poprzedzi prezentacja drugiej edycji badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce”, które dla Wiadomości Kosmetycznych realizuje firma badawcza Mobile Institute specjalizująca się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Raport z badania zaprezentuje  Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca Mobile Institute.

Czytaj także: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci

Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2024 09:07
Strategy&: W przyszłym półroczu konsumenci planują wydawać więcej na produkty kosmetyczne, szczególnie luksusowe
Otwarcie pierwszego butiku marki Guerlain w Polsce, w warszawskiej galerii Westfield Mokotówwiadmoscikosmetyczne.pl
Według raportu Strategy& aż 52 proc. polskich konsumentów w ciągu najbliższych 6 miesięcy przewiduje zwiększone wydatki w kategorii „zdrowie i uroda”. To większy wzrost niż ten przewidywany na świecie oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zespół Strategy& (Grupa PwC) przeanalizował zachowania konsumenckie Polek i Polaków. Wnioski z badania zostały przedstawione w raporcie „Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów”. Analizie podlegały m.in. trendy konsumpcyjne, czyli to, jakich wydatków spodziewają się osoby biorące udział w badaniu w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

– W Polsce więcej konsumentów spodziewa się wyższych wydatków niż w regionie CEE (Central and Eastern Europe; Europy Środkowo-Wschodniej) i reszcie świata w każdej kategorii. Wynik ten jest wypadkową dwóch elementów: strachu przed wysoką inflacją, ale też rosnących płac, które napędzają ogólny wskaźnik konsumpcji w gospodarce. Polskie społeczeństwo jest pełne optymizmu i nastawione na dalszy intensywny rozwój, co daje impuls do wzrostu wszelkich pozytywnych czynników makroekonomicznych – zauważają autorzy raportu. Dodają, że wysoki wzrost jest widoczny zarówno w przypadku produktów pierwszej potrzeby, jak i dóbr luksusowych.

Produkty kosmetyczne nie zostały w badaniu wyodrębnione jako oddzielna kategoria; prognoza dotycząca wielkości wydatków w kategorii zdrowie i uroda pokazuje, że aż 52 proc. osób przewiduje zwiększenie nakładów finansowych, u 38 proc. wydatki pozostaną bez zmian, a u 10 proc. – zmniejszą się.

W przypadku produktów luksusowych lub designerskich – w to wliczają się produkty kosmetyczne – wzrost wydatków zakłada 41 proc. konsumentek i konsumentów, wydatki na tym samym poziomie – 42 proc., a mniej zamierza w nie inwestować – 17 proc. respondentów.

image
Raport Strategy& "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów 2024". Wydatki na dobra konsumpcyjne.
Strategy&, Grupa PwC

W obu przypadkach wzrost w Polsce (41 proc.) jest wyższy niż w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej (27 proc.) i na świecie (32 proc.), choć w przypadku dóbr luksusowych różnica jest zauważalnie większa, co oznacza, że Polska może okazać się atrakcyjnym rynkiem dla firm oferujących produkty premium. 

Czytaj także: 

Marki luksusowe ruszają na podbój Warszawy. Siła nabywcza mieszkańców stolicy rośnie

Pierwszy w Europie pop-up Armani Power of Beauty został otwarty w Warszawie

Marka Guerlain otworzyła swój pierwszy butik w Polsce

Dane do raportu zostały zebrane w styczniu i lutym 2024 r. PwC przeprowadziło ankietę wśród 20 662 konsumentów w 31  krajach i terytoriach:  Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Czechy (Republika Czeska), Egipt, Francja, Niemcy, Hongkong, Węgry, Indie,Indonezja, Irlandia, Malezja, Meksyk, Holandia, Filipiny, Polska, Katar, Rumunia, Arabia Saudyjska, Singapur, Słowacja, Afryka Południowa, Korea Południowa, Hiszpania, Tajlandia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukraina, Stany Zjednoczone i Wietnam.

Z regionu Europy Środkowo-Wschodniej zebrane zostały odpowiedzi z 6 krajów: Czechy, Węgry, Polska, Rumunia, Słowacja i Ukraina od łącznie 1681 respondentów. 

Z Polski udział wzięło 370 osób. Respondenci mieli co najmniej 18 lat i byli pytani o szereg tematów związanych z trendami konsumenckimi, w tym zachowaniami zakupowymi, pojawiającymi się technologiami i mediami społecznościowymi.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 11:26