StoryEditor
Rynek i trendy
18.07.2014 00:00

Bestsellery czerwca 2014!

Jakie produkty w morzu propozycji rynkowych zasłużyły sobie na miano bestsellerów ostatniego miesiąca? Po jakie formuły najczęściej sięgali konsumenci? Co jest trendy i czego nie może zabraknąć na półkach drogerii, która chce odpowiadać na potrzeby swoich klientów? Oddajemy głos producentom. Powiedzieli nam, które kosmetyki z ich oferty obecnie sprzedają się najlepiej i jakie są powody ich popularności.

Katarzyna Zapaśnik,  
senior brand manager, Siroscan
HIT!  Zapach Puma Brasil

Limitowana edycja bestsellerowych zapachów Green i Yellow spotkała się z niezwykle dobrym przyjęciem w związku z radosną celebracją święta sportu. Opakowania brazylijskiej edycji zostały wzbogacone fantazyjnie wypisanym słowem Brasil, zarówno na flakonie jak i kartoniku, dzięki czemu mocniej wyróżniały się na półce i od razu przyciągały wzrok. Receptą na sukces było także stworzenie edycji limitowanej na bazie zapachów, które już wcześniej bardzo dobrze się sprzedawały oraz powiązanie z aktualnymi wydarzeniami. Dodatkowo lansowanie zostało wsparte konkursem dla klientów, w którym główną nagrodą był wyjazd do Brazylii. 

Justyna Bernat, 
marketing manager, Miraculum
HIT!  Bioaktywizujący krem przeciwzmarszczkowy Pani Walewska Collagen
Konsumentki doceniają doskonałe efekty wygładzające oraz nawilżające tego kremu. Sekret jego skuteczności tkwi w technologii wykorzystującej unikalną własność ciekłych kryształów, dzięki którym substancje aktywne wnikają głębiej w skórę. Kolagen w połączeniu z kwasem hialuronowym przywraca skórze elastyczność i jędrność, zmarszczki są mniej widoczne i wypełnione od środka. 

Ralf Drees,      
dyrektor sprzedaży, Lornamead, www.cd-koerperpflege.de
HIT!  Dezodorant CD lilia wodna 
Zapewnia długotrwałe uczucie świeżości i skuteczną 24-godzinną ochronę przed zapachami ciała oraz nie pozostawia białych śladów. Nie zawiera soli aluminium. Marka CD pozycjonuje się jasno w dynamicznie rosnącym rynku kosmetyków bliskich naturze. Komunikowana na opakowaniu idea „CD Reinheitsgebot” oznacza świadome pominięcie kontrowersyjnych składników – silikonów, olejów mineralnych, sztucznych barwników, parabenów oraz składników pochodzenia zwierzęcego. Produkt ceniony jest szczególnie przez osoby o wrażliwej skórze. 

Dariusz Marciniak,    
dyrektor handlowy, Top Choice
HIT!  Kosmetyczka Top Choice Flowers II
Wakacyjna podróż bez kosmetyczki do przechowywania wszelkich najcenniejszych drobiazgów oraz niezbędnych kosmetyków nie jest możliwa. Dobrze się do tego okresu przygotowaliśmy, wprowadzając do naszej letniej kolekcji nową kolorystykę powiązaną z najmodniejszym wzornictwem i materiałami wysokiej jakości. Takie zestawienie rozwiązań przy bardzo atrakcyjnej cenie zapewniło naszym produktom ogromne zainteresowanie ze strony konsumentów. 

Paweł Chreptowicz,
szef sprzedaży ds. rynku tradycyjnego, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris
HIT!  Balsam brązujący o zapachu kawy Lirene Body Arabica
Od wielu lat cieszy się popularnością o tej porze roku i osiąga wysokie wyniki sprzedaży. Konsumentki doceniają piękny zapach kosmetyku, niwelujący tradycyjną woń typowego samoopalacza, a także miłą aplikację, która daje równomierny efekt naturalnie wyglądającej opalenizny. Wysoka jakość idzie w parze z przystępną ceną produktu, odpowiadającą potrzebom szerokiego grona odbiorców. 

Agnieszka Sosenko-Zalaszewska,  
marketing manager, Marion
HIT!  Zabieg laminowania Marion proste i  gładkie włosy
Jako pierwsi i jedyni na rynku wprowadziliśmy taki produkt. Okazał się on strzałem w dziesiątkę, dlatego w niedługim czasie rozszerzyliśmy serię o kolejny preparat do laminowania przeznaczony do włosów pozbawionych blasku. Dzięki nim kobiety w szybki i łatwy sposób mogą uzyskać efekt doskonale prostych i wyjątkowo gładkich włosów, a do tego dzięki keratynie i proteinom pszenicy dodatkowo kondycjonują i odżywiają je. 

Anna Rejter-Jóźko,
brand manager, Wibo
HIT!  Lakier do paznokci Wibo New Extreme Nails
Nasze klientki cenią go za komfort, elegancję i nowoczesność. Wygodny aplikator zapewnia szybkie i precyzyjne pokrycie płytki paznokcia. Lakier cechuje wyjątkowe połączenie połysku i trwałości koloru. Szybko schnie, nie pozostawia smug. 

Małgorzata Cymer,
vicepresident of business development, Cosmatrade
HIT!  Naturalny czysty Bio certyfikowany olej arganowy Argan Vital Skin Oil
Jego niezwykłe, odżywcze właściwości i uniwersalne zastosowanie, pozwalające na regenerującą pielęgnację twarzy, ciała, włosów i paznokci, sprawiają, że jest chętnie wybierany przez konsumentów, osiągając wysokie wyniki sprzedażowe. Szczególnie cieszy nas fakt, że nie tylko klienci, ale i sprzedawcy detaliczni, docenili jego wysoką jakość, przyznając mu nagrodę w plebiscycie Perły Rynku Kosmetycznego 2014 w kategorii Innowacja Roku. 

Ilona Eljasz-Peresiak,
prezes zarządu, Bag Group
HIT!  Maska odżywcza do włosów Kanechom Acai
Ceniona za bogactwo protein, witamin i minerałów, które głęboko odżywiają pasma włosów suchych i osłabionych po same końce. Zawiera dwa podstawowe kwasy tłuszczowe Omega 6 i Omega 9. Owoc acai jest bogaty w antyoksydanty, zawiera proteiny, witaminy A, C, B1 i E, co sprawia, że nadaje włosom gładkość i blask oraz utrzymuje odpowiednią wilgotność. 

Agnieszka de Lubicz Szeliska,
product & marketing director, Pierre René
HIT!  Automatyczna konturówka do ust Pierre René Lip Matic
Na wyjątkowość tego produktu wpływa kremowa konsystencja, która gwarantuje precyzyjny makijaż ust. Do tego jest wodoodporna i utrzymuje się ponad 6 godzin. Nawet po starciu się rysunku efekt wzmocnionego pigmentu jest wciąż widoczny. 

Anna Pajestka, senior brand manager,
Dax Cosmetics
HIT!  Pomadki w kredce Celia On Top
Polki chcą być „on top”. Szczególnie wiosną i latem zależy im na tym, by podkreślić swoją kobiecość makijażem i wyglądać modnie, dlatego doceniły nową kolekcję pomadek w kredce Celia. Różnorodna gama odcieni – od bardzo intensywnych, czystych czerwieni i fuksji, przez kolory złamane beżem, do przełamanych różem – spotkała się z bardzo dużym
uznaniem. Panie polubiły też bezzapachową, odżywczą formułę z olejkami roślinnymi i masłem shea, która świetnie pielęgnuje usta. Cieszy nas, że dzięki nowoczesnemu designowi opakowań udało nam się wyróżnić na sklepowych pólkach. 

Katarzyna Olędzka,
kierownik marketingu, Verona Products Professional
 
HIT!  Wody perfumowane Ingrid Love Story
Oryginalność, trwałość i intensywność zapachów oraz elegancki design opakowania to cechy, za które klienci je kochają. Tym bardziej że kompozycje zostały tak skonstruowane, by przywoływać wspomnienia najpiękniejszych chwil. Każdy z zapachów jest niezwykle charakterystyczny, zmysłowy i uzależniający, stanowi osobną opowieść. 


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
03.07.2024 09:46
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcej
Forum Branży Kosmetycznej 2024: Beauty konsument przyszłości. Dołącz do tych, którzy o biznesie wiedzą więcejwiadomoscikosmetyczne.pl
Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości – to hasło Forum Branży Kosmetycznej 2024. Biznesowa konferencja połączona z przestrzenią wystawienniczą i prezentacjami innowacji w zakresie produktów i technologii odbędzie się już 24 października w Warszawie. Dołącz do nas, by być na bieżąco z trendami beauty i robić biznes.

Rynek kosmetyczny jest wyjątkowo odporny na kryzysy, niezwykle innowacyjny i szybko odpowiada na konsumenckie trendy. Zarazem, jak każda branża, mierzy się z szeregiem wyzwań, w związku ze wzrostem kosztów działalności i ograniczaniem wydatków przez konsumentów, a także szybko zmieniającym się prawem w obrębie kosmetycznych regulacji.

Jeszcze większym wyzwaniem wydaje się być nadążenie za zmieniającym się światem – technologiami rozwijającymi się w niespotykanym dotąd tempie i młodymi konsumentami, których nie da się zamknąć w żadnych znajomych z dotychczasowych doświadczeń ramach.

Czytaj także: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polskie firmy kosmetyczne są ponadprzeciętnie rentowne i odporne na kryzysy

O tym jak może wyglądać przyszłość rynku kosmetycznego będziemy dyskutować podczas Forum Branży Kosmetycznej 2024, które odbędzie się już 24 października w Warszawie, w hotelu Arche Krakowska. Przewodnie hasło tegorocznej konferencji brzmi: „Pokolenie JA, generacja Alfa. Beauty konsumenci przyszłości” i zawiera w sobie motywy kluczowych debat, do których redakcja „Wiadomości Kosmetycznych” zaprosiła znakomitych ekspertów.

Forum Branży Kosmetycznej 2024 otworzy Andrew McDougall, Director Beauty & Personal Care Research, Mintel Group, który wprowadzi nas w trendy kształtujące rynek kosmetyczny. Mintel bada je od lat i zbiera w swoim raporcie Beauty and Personal Beauty Trends. Uczestnicy naszej konferencji będą jednym z pierwszych, którzy dowiedzą się, na co powinna przygotować się branża kosmetyczna w kolejnych latach. Czy da się z wielu mikro zjawisk wskazać te, które będą dominowały i faktyczne można je nazwać dominującymi trendami? Przekonamy się już w październiku.

Czytaj także: Samantha Dover, Mintel: AI to nadal niewyeksplorowana studnia potencjału dla branży beauty

Z pewnością przyszłość branży beauty będzie wiązała się z bardzo szybkim rozwojem nowych technologii. Narzędzia sztucznej inteligencji są wykorzystywane od lat, w produkcji, logistyce, w zbieraniu i analizie danych, w marketingu. Ale nigdy AI nie wkraczała w nasze życie w takim tempie i w takim zakresie jak obecnie. Giganci technologiczni dążą do tego, by dzięki wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości już nie tylko tworzyć treści, komunikować się, czy zbierać podstawowe dane. Chodzi o to, by nauczyć się czytać emocje, intencje konsumentów, analizować nieuświadomione reakcje. Korzystanie w tym celu np. z urządzeń z wbudowanymi sensorami może dać potężną przewagę konkurencyjną. Jednak tak jak wszystko, co wiąże się z głębokim wchodzeniem w osobistą przestrzeń konsumentów, wiąże się z ryzykiem. AI wróg, czy przyjaciel? O tym będą dyskutować m.in. Monika Kolaszyńska, prezes zarządu, Super-Pharm Poland; Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead, Poland, Baltics & Ukraine, Unilever oraz Adam Nitecki, General Manager E-commerce, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. To będzie spojrzenie na technologię z perspektywy firm, które wykorzystują już AI w szerokim zakresie, ale mają pełną świadomość, że nie można pozostawić tych procesów poza kontrolą.

Czytaj także: Do czego Unilever, właściciel marki Dove, wykorzystuje sztuczną inteligencję?

Liderzy L’Oréal: W ciągu kilku lat AI stanie się tak powszechne jak powietrze, którym oddychamy

image
Oficjalna grafika Forum Branży Kosmetycznej 2024
wiadomoscikosmetyczne.pl

Pokolenie Alfa – dzieci urodzone po 2010 r., wychowane w środowisku technologii i cyfrowych treści. Czy dzięki temu bardziej otwarte na świat, czy może bardziej samotne? O określonych postawach czy stale poszukujące? Hedoniści czy minimaliści? Stawiający siebie w centrum, czy wrażliwi na innych? Dziś to nastolatkowie, jeszcze korzystający z zasobów rodziców, za chwilę sami staną się głównymi konsumentami. To oni są w centrum zainteresowania marek, które uczą się z nimi komunikować mając na uwadze, że szybko się nudzą, nie wybaczają fałszu i błyskawicznie są w stanie zweryfikować każdą informację. Jak mierzą się z tym firmy z obszaru beauty – o tym porozmawiamy m.in. z Katarzyną Mauduit, Marketing Director Poland & CEE, Douglas oraz z Anną Rucińską, Head of Burda Beauty Center & Communities (wizaz.pl)

Badawcza firma NielsenIQ sprowadzi nas do tego, co u podstaw i decyduje o słupkach sprzedaży. Siła marki czy siła ceny? Barbara Nesterowicz, Client Business Partner, NielsenIQ  z pewnością odniesie się do najnowszych danych, które pokazują, że choć Polacy są bardzo wrażliwi na ceny, to też inne czynniki – po trudnym okresie inflacyjnym – zaczynają mieć wpływ na to jakie produkty wkładają do swoich koszyków.

Czytaj także: NIQ: Marki własne spowalniają, brandy premium w górę. Wracamy do konsumenckiej normalności?

Nie zabraknie także tematów środowiskowych – sektor kosmetyczny jest poddany ogromnej presji zmian w obszarze surowców kosmetycznych, wprowadzania biodegradowalnych opakowań, dostosowania całej swojej działalności do wymogów gospodarki obiegu zamkniętego. Wielu twierdzi, że europejskie, wyśrubowane normy ekologiczne są nie do spełnienia, a chęć sprostania nim spowoduje, że część przedsiębiorstw przestanie istnieć, bo nie wytrzymają presji kosztowej, a te, które przetrwają i tak przegrają w konkurencji z firmami z Azji, których normy europejskie w zakresie ekologii nie obowiązują.

Czytaj także: Cosmetics Europe zawiedzione zapisami w tekście rozporządzenia PPWR przyjętym przez Parlament Europejski. Polskie firmy: jest wiele pytań i niewiadomych

Forum Branży Kosmetycznej to nie tylko wykłady i dyskusje, ale przede wszystkim przestrzeń do bezpośrednich spotkań, wymiany informacji, doświadczeń i robienia biznesu. Nasi Partnerzy i Wystawcy zadbali, aby w przestrzeni wystawienniczej nie zabrakło innowacji, zarówno w obszarze produktów, jak i usług i technologii. Co roku w tej części tętni życie i przez cały dzień toczą się rozmowy. Na stoiskach wystawców można produkty wypróbować, otrzymać katalogi, próbki, umówić się na spotkania i negocjować już na miejscu. Uczestnikami Forum Branży Kosmetycznej są wyłącznie profesjonaliści – menedżerowie odpowiedzialni za różne obszary funkcjonowania firm z sektora produkcji, dystrybucji i handlu, poszukujący dla swoich przedsiębiorstw wiedzy, nowości asortymentowych, innowacji usprawniajacych funkcjonowanie firm. To wyjątkowa okazja, by spotkać się w tak biznesowym gronie.

image
Fotorelacja Forum Branży Kosmetycznej 2023
wiadomoscikosmetyczne.pl

Zwieńczeniem Forum Branży Kosmetycznej będzie rozdanie nagród w konsumenckim rankingu Drogeria Roku wyróżniającym miejsca, w których Polacy lubią kupować kosmetyki i cenią je za wyjątkową ofertę, interesujące promocje i najlepszą obsługę. Ogłoszenie zwycięzców w rankingu Drogeria Roku poprzedzi prezentacja drugiej edycji badania „Kanały dystrybucji kosmetyków w Polsce”, które dla Wiadomości Kosmetycznych realizuje firma badawcza Mobile Institute specjalizująca się w śledzeniu trendów konsumenckich i wielokanałowym monitoringu satysfakcji oraz dostarczającej narzędzia dialogu marek z konsumentami. Raport z badania zaprezentuje  Katarzyna Czuchaj-Łagód, współzałożycielka i dyrektorka zarządzająca Mobile Institute.

Czytaj także: Drogeria Roku 2023. Tak wybrali konsumenci

Kupujący kosmetyki skaczą między sklepami a internetem. Nie są wierni jednej sieci drogeryjnej [Badanie Mobile Institute]

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
02.07.2024 09:07
Strategy&: W przyszłym półroczu konsumenci planują wydawać więcej na produkty kosmetyczne, szczególnie luksusowe
Otwarcie pierwszego butiku marki Guerlain w Polsce, w warszawskiej galerii Westfield Mokotówwiadmoscikosmetyczne.pl
Według raportu Strategy& aż 52 proc. polskich konsumentów w ciągu najbliższych 6 miesięcy przewiduje zwiększone wydatki w kategorii „zdrowie i uroda”. To większy wzrost niż ten przewidywany na świecie oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zespół Strategy& (Grupa PwC) przeanalizował zachowania konsumenckie Polek i Polaków. Wnioski z badania zostały przedstawione w raporcie „Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów”. Analizie podlegały m.in. trendy konsumpcyjne, czyli to, jakich wydatków spodziewają się osoby biorące udział w badaniu w ciągu najbliższych 6 miesięcy.

– W Polsce więcej konsumentów spodziewa się wyższych wydatków niż w regionie CEE (Central and Eastern Europe; Europy Środkowo-Wschodniej) i reszcie świata w każdej kategorii. Wynik ten jest wypadkową dwóch elementów: strachu przed wysoką inflacją, ale też rosnących płac, które napędzają ogólny wskaźnik konsumpcji w gospodarce. Polskie społeczeństwo jest pełne optymizmu i nastawione na dalszy intensywny rozwój, co daje impuls do wzrostu wszelkich pozytywnych czynników makroekonomicznych – zauważają autorzy raportu. Dodają, że wysoki wzrost jest widoczny zarówno w przypadku produktów pierwszej potrzeby, jak i dóbr luksusowych.

Produkty kosmetyczne nie zostały w badaniu wyodrębnione jako oddzielna kategoria; prognoza dotycząca wielkości wydatków w kategorii zdrowie i uroda pokazuje, że aż 52 proc. osób przewiduje zwiększenie nakładów finansowych, u 38 proc. wydatki pozostaną bez zmian, a u 10 proc. – zmniejszą się.

W przypadku produktów luksusowych lub designerskich – w to wliczają się produkty kosmetyczne – wzrost wydatków zakłada 41 proc. konsumentek i konsumentów, wydatki na tym samym poziomie – 42 proc., a mniej zamierza w nie inwestować – 17 proc. respondentów.

image
Raport Strategy& "Optymizm tylko tam, gdzie niska cena. Postawy i zachowania zakupowe polskich konsumentów 2024". Wydatki na dobra konsumpcyjne.
Strategy&, Grupa PwC

W obu przypadkach wzrost w Polsce (41 proc.) jest wyższy niż w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej (27 proc.) i na świecie (32 proc.), choć w przypadku dóbr luksusowych różnica jest zauważalnie większa, co oznacza, że Polska może okazać się atrakcyjnym rynkiem dla firm oferujących produkty premium. 

Czytaj także: 

Marki luksusowe ruszają na podbój Warszawy. Siła nabywcza mieszkańców stolicy rośnie

Pierwszy w Europie pop-up Armani Power of Beauty został otwarty w Warszawie

Marka Guerlain otworzyła swój pierwszy butik w Polsce

Dane do raportu zostały zebrane w styczniu i lutym 2024 r. PwC przeprowadziło ankietę wśród 20 662 konsumentów w 31  krajach i terytoriach:  Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Czechy (Republika Czeska), Egipt, Francja, Niemcy, Hongkong, Węgry, Indie,Indonezja, Irlandia, Malezja, Meksyk, Holandia, Filipiny, Polska, Katar, Rumunia, Arabia Saudyjska, Singapur, Słowacja, Afryka Południowa, Korea Południowa, Hiszpania, Tajlandia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukraina, Stany Zjednoczone i Wietnam.

Z regionu Europy Środkowo-Wschodniej zebrane zostały odpowiedzi z 6 krajów: Czechy, Węgry, Polska, Rumunia, Słowacja i Ukraina od łącznie 1681 respondentów. 

Z Polski udział wzięło 370 osób. Respondenci mieli co najmniej 18 lat i byli pytani o szereg tematów związanych z trendami konsumenckimi, w tym zachowaniami zakupowymi, pojawiającymi się technologiami i mediami społecznościowymi.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 13:21