Azjatyccy konsumenci mają większą świadomość ekologiczną niż konsumenci w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy USA wynika z badań, które trwają od dekady i są corocznie aktualizowane. W tegorocznej edycji badaniom poddano konsumentów z czterech krajów Azji: Chin, Japonii, Korei Południowej i Wietnamu.
Jednym z głównych wniosków jest fakt, że świadomość konsumentów azjatyckich na temat troski o środowisko i zrównoważonego rozwoju bardzo wzrosła w ciągu ostatniej dekady. W Azji, podobnie jak na innych kontynentach, młodzież jest kategorią konsumentów o najwyższym poziomie świadomości: 86 proc. młodych (16-24 lata) azjatyckich respondentów jest świadomych ekologicznego podejścia do życia.
Wysokie oczekiwania wobec firm
Młodzież azjatycka poszukuje również konkretnych działań ze strony firm. Większość twierdzi, że chcieliby, aby firmy informowały ich o „konkretnych działaniach podejmowanych w celu zapewnienia poszanowania różnorodności biologicznej, gdy pozyskują naturalne składniki”.
Zaufanie konsumentów do ekologicznej postawy firm kosmetycznych jest wysokie w Wietnamie (76 proc., wzrost o 16 punktów w stosunku do 2014 roku) i Chinach (74 proc.). Przy 45-procentowym poziomie zaufania respondenci w Japonii i Korei Południowej są najbardziej sceptyczni w tym zakresie. Prawie jedna czwarta respondentów japońskich (24 proc.) stwierdziła, że nie wie czy firmy przykładają dużą wagę do ekologii.
Przejrzystość składników najważniejsza
Wśród różnych rodzajów informacji dostępnych na opakowaniach produktów, konsumenci w Azji przykładają największą wagę do pochodzenia składników produktu. Ponadto chcieliby uzyskać informacje na temat wpływu na przedsiębiorstw na środowisko i działaniach proekologicznych (np. brak wylesiania, wsparcie dla pszczół, dzikich kwiatów, przesadzanie). Podobnie jak w krajach zachodnich, ma to dla nich większe znaczenie niż wpływ na społeczeństwo (warunki pracy, zdrowie i bezpieczeństwo lokalnych pracowników) lub sprawiedliwe wynagrodzenie uczestników łańcucha dostaw.