StoryEditor
Rynek i trendy
18.08.2022 00:00

Amerykanie wydają coraz więcej na kosmetyki

Amerykańscy konsumenci, których roczne dochody w gospodarstwie domowym przekraczają 100 000 USD wydali prawie 9 miliardów USD na produkty kosmetyczne w pierwszej połowie roku 2022. Sprzedaż kosmetyków w tej grupie wzrosła o 14 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim – wynika z danych NPD Group.

Konsumenci w Stanach Zjednoczonych o wyższych rocznych dochodach wydają więcej na kosmetyki. Ten dwucyfrowy (14 proc.) wzrost jest konsekwencją zwiększonych zakupów wśród osób z pokolenia X i milenialsów.

Według NPD Checkout Omnichannel Tracking, który niedawno dodał beauty do listy branż objętych badaniem, siła nabywcza tej grupy na rynku kosmetycznym jest duża. Wskazuje na to fakt, że zakupy dokonywane przez amerykańskie gospodarstwa domowe o wyższych dochodach stanowią ponad 40 proc, przychodów ze sprzedaży produktów kosmetycznych. 

W tym krytycznym czasie, kiedy ożywienie w handlu detalicznym musi sprostać presji ekonomicznej, marki kosmetyczne i detaliści muszą koniecznie zrozumieć, którzy konsumenci są najbardziej zaangażowani i skłonni do wydatków. Te zachowania mogą się różnić w zależności od kategorii, ale odpowiednia analiza może zapewnić przewagę konkurencyjną niezbędną do odniesienia sukcesu – powiedziała Larissa Jensen, doradca branży kosmetycznej w NPD. 

Jeśli chodzi o poszczególne kategorie to prym w tej grupie zakupowej wiodą makijaż i pielęgnacja skóry. Aż 74 proc. kobiet używa produktów do pielęgnacji skóry twarzy, a 67 proc. stosuje kosmetyki do makijażu. Nabywcy z gospodarstw domowych o wyższych dochodach znacznie przewyższają ogólny wskaźnik wydatków w każdej kategorii kosmetycznej.

Co więcej, Generacja X to niewykorzystana szansa na rynku produktów do pielęgnacji skóry – wynika z raportu „Facial Skincare Consumer Report” firmy NPD. Podczas gdy użycie produktów do pielęgnacji skóry twarzy w innych pokoleń spadło, pokolenie X jest jedyną grupą, w której użycie kosmetyków pielęgnacyjnych pozostało na stałym poziomie w porównaniu z ubiegłym rokiem. X używają prawie tylu produktów, co milenialsi, którzy stosują ich najwięcej. Konsumenci z Grupy X są też bardziej skłonni niż jakiekolwiek inne pokolenie do kupowania produktów, które mają wyższe ceny. 

Przeczytaj również: Rośnie rynek kosmetyków premium. Konsumenci stawiają na skuteczne, wysokiej jakości produkty [NAJNOWSZE DANE]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
10.04.2025 10:28
Marcowy skok w polskim e-commerce: BaseLinker Index na rekordowym poziomie
Canva

W marcu 2025 roku wartość BaseLinker Index, wskaźnika mierzącego kondycję polskiego e-commerce, osiągnęła rekordowe 153 punkty. Dla porównania, w lutym wynosiła ona 120 punktów, a w marcu 2024 roku – 136 punktów. Oznacza to nie tylko znaczący wzrost w skali miesiąca (o 27,7 proc.), ale także solidną poprawę rok do roku. Warto przypomnieć, że wartość wyjściowa indeksu, ustalona w styczniu 2022 roku, wynosiła 100 punktów.

image
BaseLinker
Wzrost sprzedaży w marcu w ujęciu miesięcznym to przede wszystkim efekt większej liczby zamówień – o 22,3 proc. więcej niż w lutym – oraz wzrostu średniej wartości zamówienia, która osiągnęła poziom 204,3 zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca. Również dane roczne są pozytywne: liczba zamówień zwiększyła się o 8,5 proc., a średnia wartość zamówienia wzrosła o 3,2 proc.

Analiza danych z 3 tysięcy największych polskich sklepów internetowych pokazuje, że całkowita sprzedaż online w marcu 2025 roku była wyższa niż rok wcześniej o 12 proc. Co ciekawe, zarówno sprzedaż krajowa, jak i zagraniczna zanotowały wzrosty: odpowiednio o 11,3 proc. i 15,9 proc. Sprzedaż cross-border stanowiła 17,13 proc. całkowitej sprzedaży polskich e-commerce’ów.

Wśród najlepiej rozwijających się kategorii znalazły się te, które już wcześniej wykazywały wysoką dynamikę wzrostu: „supermarket”, „zdrowie i uroda” oraz „dom i ogród”. Dane za marzec potwierdzają utrzymujący się trend rosnącego zainteresowania konsumentów zakupami online w tych segmentach, co może być sygnałem do dalszego rozwoju oferty i logistyki w tych obszarach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
09.04.2025 12:31
Francuski biznes alarmuje: amerykańskie cła mogą doprowadzić do recesji
(fot. Shutterstock)Shutterstock

Patrick Martin, przewodniczący francuskiego stowarzyszenia pracodawców Medef, ostrzegł w środę, że nowe amerykańskie cła mogą zahamować wzrost gospodarczy Francji i wprowadzić kraj w recesję. W rozmowie z radiem RTL podkreślił, że „istnieje ryzyko zatrzymania wzrostu i wejścia w recesję”, odnosząc się do wpływu ceł USA na francuskie przedsiębiorstwa. Nowe środki ogłoszone przez prezydenta USA Donalda Trumpa weszły w życie tego samego dnia – obejmują one m.in. 104-procentowe cła na towary z Chin, pogłębiając globalny konflikt handlowy.

Martin zaapelował o pilne działania mające na celu poprawę konkurencyjności francuskich firm. Według niego konieczna jest ochrona konsumpcji, co oznacza m.in. unikanie nadmiernego obciążania podatkami gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. W jego opinii, bez takich kroków francuska gospodarka może nie wytrzymać presji wynikającej z polityki handlowej USA.

Na słowa Martina odpowiedział minister przemysłu Marc Ferracci, który w rozmowie z Franceinfo przyznał, że temat jest aktualnie dyskutowany w parlamencie. Jak zaznaczył, chodzi m.in. o możliwość obniżenia podatków produkcyjnych, które od dawna uznawane są za jedną z barier dla konkurencyjności francuskiego przemysłu. Ferracci wezwał również francuskie firmy do wstrzymania inwestycji w Stanach Zjednoczonych ze względu na napięcia handlowe między USA a Europą.

Minister spotkał się we wtorek wieczorem z przedstawicielami francuskiego przemysłu, by omówić potencjalne skutki ceł w kluczowych sektorach – od lotnictwa, przez kosmetyki, po dobra luksusowe. Podkreślił, że odpowiedź Unii Europejskiej musi być „stanowcza i proporcjonalna”, by uniknąć dalszej eskalacji, która mogłaby zagrozić miejscom pracy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. kwiecień 2025 16:06