Według MUA Makeup Academy, 62 proc. konsumentów kupuje teraz wegańskie produkty kosmetyczne, mimo że nie przestrzega wegańskiego stylu życia.
Gabriella Beckwith, starszy analityk ds. badań w Euromonitor International wyjaśnia, że ruch wegański w branży kosmetycznej otworzył nowe możliwości dla marek masowych.
- Kiedyś przemysł kosmetyczny tradycyjnie wiązał premium z próżnością i luksusem, które zwykle definiowały, co oznacza "premium". Natomiast dzisiejsze symbole statusu zmierzają w kierunku takich cech, jak zdrowie i etyka, które jako przesłanie marketingowe łatwiej jest przekazać w dowolnym miejscu punktu cenowego. W rezultacie marki masowe poprawiły swoje wyniki, mając okazję zmniejszyć różnicę między masowością a premium, oferując wysokiej jakości rozwiązania w przystępny sposób, na przykład poprzez oświadczenia zdrowotne i etyczne - tłumaczy ekspertka.
Wysiłki konsumentów mające na celu ograniczenie zużycia spowodowały dalsze zmiany na rynku w 2019 roku. Według The NPD Group sprzedaż zestawów upominkowych dla mężczyzn i kobiet, która utrzymywała się na wysokim poziomie w Wielkiej Brytanii do marca 2019 r., przy wzroście wartości o 5 proc. w ciągu 12 miesięcy poprzedzających, spadła w ciągu roku kończącego się w październiku 2019 r.
Emma Fishwick, menedżer ds. klientów grupy NPD, mówi: - Jest to trend, który, jak przewidujemy, będzie kontynuowany, ponieważ zrównoważony rozwój staje się coraz bardziej widoczny w decyzjach zakupowych konsumenta, a nadmiar produktów i opakowań nie ma związku z tą inicjatywą.