StoryEditor
Producenci
17.05.2018 00:00

Zyskaj twardy dowód potwierdzający Twoje kompetencje

W 2016 roku firma Nesperta (właściciel marki Semilac) złożyła do właściwego ministerstwa wniosek o włączenie kwalifikacji rynkowej „stylizowanie paznokci”. Co to oznacza? Kwalifikacja rynkowa to opis podstawowych standardów wiedzy i umiejętności, które powinny posiadać osoby zajmujące się stylizowaniem paznokci. Do rozmów nad kształtem zmian Ministerstwo zaprosiło przedstawicieli branży, a konsultacje w tej sprawie wciąż trwają.

Pomysł na działanie

Każdego dnia firma Nesperta, właściciel Semilac, marki numer 1 wśród lakierów hybrydowych w Polsce*, spotyka się z problemami osób, które prowadzą salony stylizacji paznokci. Ich trudności wynikają z braku możliwości potwierdzenia kompetencji kandydatów w czasie rekrutacji. Choć istnieje wiele kursów, pozwalających uzyskać certyfikaty z zakresu stylizacji paznokci –  ich poziomy są mocno zróżnicowane. Rzeczywiste sprawdzanie umiejętności odbywa się dopiero po zatrudnieniu pracownika. Właściciel musi oceniać kompetencje stylistek w zakresie wykonania określonych technik, ale także ich umiejętności miękkie: czy wiedzą, że klientkę należy zapytać o jej dotychczasowe doświadczenia przy stylizowaniu paznokci, o choroby itd. Ważne są też umiejętności: wykorzystywania, dezynfekcji i sterylizowania narzędzi, organizowania stanowiska pracy, utrzymania porządku, postępowania z odpadami itd. Jest to bardzo istotna wiedza, bo źle przeprowadzony zabieg może mieć poważniejsze konsekwencje zdrowotne.

Stylizowanie paznokci jako nowa profesja

Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji powstał po to, aby w jednym portalu internetowym zgromadzić kwalifikacje, które można zdobywać w Polsce. Nowością jest to, że znajdują się tam kwalifikacje z zakresu edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej.

Włączenie kwalifikacji „stylizowanie paznokci” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji wiąże się z opracowaniem listy podstawowych umiejętności, które osoba posiadająca kwalifikację stylizowanie paznokci powinna posiadać. Każda obecnie działająca stylistka będzie mogła uzyskać taki certyfikat, potwierdzający zakres jej wiedzy i umiejętności. Podobne regulacje wprowadza się obecnie w wielu branżach, np. budowlanej czy nieruchomości, dzięki czemu profesjonaliści posiadają podobne, ustandaryzowane i udowodnione kompetencje, a Klienci pewność i poczucie bezpieczeństwa.

Wymagania, które będą potrzebne, by uzyskać certyfikat są podstawowe i większość stylistek paznokci każdego dnia wykonuje podobne zadania. Przykład? Jednym z proponowanych zadań egzaminacyjnych będzie dostosowanie właściwych środków do usunięcia wcześniej wykonanych na paznokciach stylizacji.

Kluczem tego systemu jest Europejska Rama Kwalifikacji i powstała niedawno Polska Rama Kwalifikacja (w skrócie PRK). Ta rama składa się z ośmiu poziomów. Na każdym poziomie jest zdefiniowany zakres wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych potrzebnych do wykonywania określonych zadań zawodowych (efektów uczenia się). Osoba, która będzie posiadała kwalifikację stylizowanie paznokci na poziomie trzecim, będzie mogła rozwijać swoje kompetencje i wchodzić na wyższe poziomy np. instruktora, trenera, uczestnika komisji walidacyjnej itp. Wchodzenie na wyższy poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji wiąże się z pogłębieniem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w wąskiej dziedzinie, w tej samej branży.

Jeżeli kwalifikacja stylizowanie paznokci zostanie zapisana na poziomie trzecim PRK to w zakresie charakterystyk zawodowych od takiej osoby możemy wymagać, poniższych efektów uczenia się:

  • potrafi wykonywać działania składające się na niezbyt złożone zadania zawodowe (P3Z_UO)
  • potrafi organizować stanowiska pracy  związane z wykonywaniem niezbyt złożonych zadań zawodowych z uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa (P3Z_UN).

Potwierdzenie kompetencji w… 130 krajach! 

Certyfikat jest czytelny i porównywalny  przez pracodawców w 130 krajach na świecie! Gdziekolwiek pojedziesz, będziesz mogła bez problemu podjąć pracę. Uzyskasz potwierdzenie, że Twoje kompetencje są takie same, jak koleżanek z innych krajów.

Polska kwalifikacja stylizowanie paznokci PRK 3, we Francuskiej Ramie Kwalifikacji (CNC) odpowiada piątemu poziomowi. We Francji tamtejsza rama i jej poziomy wyznaczają przedziały wynagrodzeń. Według Szkockiej Ramy Kwalifikacji (SCQF) kwalifikacja z naszego kraju będzie również znajdować się na poziomie piątym. W Portugalskiej Ramie Kwalifikacji Stylizowanie paznokci znajdzie się na poziomie trzecim. W Finlandii prace nad ramą trwają od 2008 r. i choć rama nie funkcjonuje to kwalifikacje opisane są także językiem efektów uczenia się (tak samo jak nasze) więc możemy zidentyfikować zakres kompetencji. Z kolei Holenderska Rama Kwalifikacji liczy 9 poziomów w tym jeden wstępny i osiem dokładnie odpowiadających Europejskiej Ramie Kwalifikacji.

Istnieje podział na kwalifikacje podstawowe, pogłębione  i specjalistyczne. Stylizowanie paznokci mogłoby się znaleźć wśród zawodowych podstawowych. Aby przystąpić do egzaminu potwierdzającego Twoje kwalifikacje, możesz przygotować się w dowolny sposób – kursy, nauka własna. Najważniejsze jest to, żeby posiadać wiedzę i umiejętności konieczne do wykonywania zawodu stylistki paznokci.

Jeszcze więcej korzyści

System otwiera nową perspektywę zwłaszcza w zakresie regulacji rynku, wyrównania poziomu, docenienia kompetencji, zwiększenia samooceny, ale przede wszystkim posiadając go mamy wiarygodny dokument potwierdzający kompetencje w zakresie np. stylizowania paznokci.

  • Jeden certyfikat potwierdza profesjonalizm
  • Daje szansę na rozwój zawodowy stylistkom
  • Zapewnia bezpieczeństwo klientom

Uzyskanie certyfikatu nie będzie  obowiązkowe. Ten zawód (który na razie formalnie nie istnieje) będzie mógł być nadal wykonywany w oparciu o dotychczasowe uprawnienia. Zdanie egzaminów jest opcjonalne. Jednak, z pewnością niesie dodatkowe korzyści.

Dołącz do dyskusji!

Jeśli chcesz podzielić się swoimi sugestiami na temat włączenia kwalifikacji „stylizowanie paznokci” do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji lub masz jakieś pytania, możesz skontaktować się bezpośrednio z firmą Nesperta pisząc na  adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

* Według badań Kantar Millward Brown aż 67 % użytkowniczek hybryd wybiera lakiery hybrydowe Semilac. Badania zostały przeprowadzone na reprezentatywnej próbie kobiet w wieku 18-65 lat w listopadzie 2017 roku.

Artykuł sponsorowany
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 14:50
Sara James dołącza do grona ambasadorek marki Neonail
Sara James w kampanii Neonailfot. materiały prasowe Neonail

Sara James, artystka młodego pokolenia, która zdobyła już międzynarodową sławę, podjęła współpracę z marką kosmetyczną Neonail i stała się jej ambasadorką.

Sara James, wł. Sara Zofia Egwu-James, jest polską piosenkarką pochodzenia nigeryjskiego. Zwyciężyła czwartą edycji programu The Voice Kids. Była reprezentantką Polski w 19. Konkursie Piosenki Eurowizji Junior, w którym zajęła drugie miejsce. Jest finalistką 17. edycji talent show America’s Got Talent, który dał jej międzynarodowy rozgłos. Jej interpretacja utworu „Lovely” Billie Eilish zachwyciła publiczność i jurorów do tego stopnia, że zdobyła złoty przycisk od Simona Cowella przechodząc do finału bez kolejnych etapów.

Sara James jest niezwykle utalentowana i pracowita. Jej talent, wdzięk, oryginalność i determinacja w dążeniu do celu to atuty dostrzegane nie tylko przez branżę muzyczną i publiczność. Młoda artystka (Sara ma 16 lat) rozpoczęła właśnie współpracę z marką Neonail, jedną z najpopularniejszych w kategorii lakierów (szczególnie hybrydowych) i produktów do manicure.

– Współpraca z Sarą napawa nas dumą – doceniamy jej osiągnięcia, a pasja i zaangażowanie, z jakimi oddaje się ona kolejnym projektom, to prawdziwa inspiracja nie tylko dla młodych, ale i dojrzałych kobiet. Determinacja Sary pokazuje, że marzenia są na wyciągnięcie ręki, jeśli tylko ma się odwagę w pełni wyrazić siebie. Właśnie w tym duchu chcemy w Neonail wspierać kobiety w dążeniu do własnych celów – mówi Anna Uptas, dyrektorka marketingu Neonail.

Marka w swoich działaniach marketingowych mocno skupia się obecnie na wspieraniu kobiet, promowaniu ich indywidualności i siły. Jednym z celów marki jest selfpowerment – dawanie kobietom odwagi do ignorowania stereotypów oraz budowania własnej pewności siebie, poszukując indywidualnej drogi – zarówno w życiu, jak i w świecie urody.

Sama Sara James, która miała okazję współpracować już z wieloma zagranicznymi gwiazdami, a obecnie pracuje nad debiutanckim albumem, przyznaje, że również musi się mierzyć z różnymi stereotypami.

–  Chciałabym, żeby ludzie zrozumieli, że mój wiek nie definiuje jakości mojej pracy – podkreśla.

O swojej współpracy z Neonail mówi: –  Dla mnie paznokcie są niczym biżuteria. Uzupełniają moje stylizacje i wyrażają moją osobowość. Jako artystka opisuję muzykę kolorami, a ładne, zadbane paznokcie są nieodłączną częścią mnie.

  

– Sara to prawdziwy głos swojego pokolenia, a jej osiągnięcia, pasja i zaangażowanie są totalną inspiracją, odbijającą się echem w sercach wszystkich kobiet bez względu na wiek czy pochodzenie. Neonail z Sarą – to idealne zestawienie - marka, która łączy innowację z pięknem i stawianiem na bycie sobą, doskonale współgra z jej artystycznym duchem i wizją – dodaje Sławomir Kochański, CEO agencji Black Moon Creatives, która reprezentuje Sarę James w ramach współpracy z Neonail.

Neonail to jedna z wiodących międzynarodowych marek w kategorii stylizacji i pielęgnacji paznokci. Istnieje od 2006 r. Jest obecna na krajowym i zagranicznych rynkach. Należy do firmy  Cosmo Group, która posiada w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: Mylaq, StayLac i Neo Make Up. W ramach działań wspierających kobiety marka podjęła takie działania, jak sponsoring plebiscytu Superbohaterka Wysokich Obcasów, projektu #byckobieta on Tour i prowadzenie bezpłatnych warsztatów dla Fundacji Piękniejsze Życie.

Wśród ambasadorek marki są polska lekkoatletka Ewa Swoboda, modelka Georgina Rodriguez, włoska przedsiębiorczyni i influencerka Chiara Ferragni.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 09:37
Aurumaris wkracza na rynek B2B jako Aurumaris Professional. Markę wspiera Sylwia Gołębiewska
Sylwia Gołębiewska, założycielka marki Semilac (w środku) oraz Ewa Milczarek- Vaubourg, dyrektorka marketingu marki Semilac (po prawej) i Paulina Pastuszak, właścicielka Akademii Paulina PastuszakSemilac
Firma, dotychczas działająca w segmencie konsumenckim, teraz skierowała swoją ofertę do profesjonalnych gabinetów kosmetycznych, wprowadzając oryginalne zabiegi niwelujące niedoskonałości cery. Za projektem stoi m.in. Sylwia Gołębiewska, współtwórczyni marki Semilac.

Aurumaris Professional to kolejny etap rozwoju firmy Aurumaris, która z powodzeniem działała na rynku konsumenckim (B2C). Teraz, poszerzając swoją działalność o segment profesjonalny (B2B), firma oferuje swoje produkty w wybranych gabinetach kosmetycznych. Nowoczesne zabiegi, bazujące na innowacyjnych formułach, już zyskują uznanie wśród profesjonalistów. Właścicielem większościowym Aurumaris Professional jest Besim Health&Wellness.

Kluczową rolę w rozwoju Aurumaris Professional odgrywa Sylwia Gołębiewska, która wnosi swoje doświadczenie i wizję strategiczną do nowego projektu. Gołębiewska jest znaną postacią na rynku kosmetycznym, współtworzyła markę Semilac oraz HiHybrid, które zyskały ogromną popularność. Teraz, jako współwłaścicielka Aurumaris Professional, odpowiada za profesjonalną edukację oraz rozwój sieci dystrybucji zarówno w Polsce, jak i za granicą. Założona przez Gołębiewską Akademia Semilac ustala wysokie standardy edukacji i profesjonalizmu w branży kosmetycznej. Gołębiewska jest również współgospodynią programu „Kosmetyczne rewolucje” oraz właścicielką Akademii Sylwii Gołębiewskiej w Krakowie.

Wsparcie w rozwoju marki Aurumaris Professional to dla mnie ekscytujące wyzwanie

– mówi Gołębiewska, podkreślając innowacyjność oferowanych produktów.

Gabinety kosmetyczne, które zdecydują się na współpracę z Aurumaris Professional, zyskają nie tylko dostęp do innowacyjnych produktów, ale również wsparcie marketingowe. Marka angażuje się w promocję swoich partnerów bez dodatkowych kosztów, co pomaga im skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jesteśmy przekonani, że dzięki zaangażowaniu Sylwii Gołębiewskiej oraz naszej innowacyjności, szybko zyskamy silną pozycję na rynku

– komentuje Kamil Komoński, prezes zarządu Aurumaris. Oprócz tego, Aurumaris Professional oferuje kompleksową obsługę reklamową w Internecie, co ma na celu zwiększenie widoczności i zysków współpracujących salonów kosmetycznych.

Czytaj także: 10 lat marki Semilac – od Zakładu Szkolenia Kadr do Akademii Semilac i pozycji lidera

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 17:57