Pandemia jeszcze bardziej nasiliła u konsumentów kosmetyków potrzebę wiedzy, co zawierają kosmetyki, zwłaszcza używane na codzień - pielęgnacyjne. Kiedy kupują swoje codzienne produkty kosmetyczne, szybko staje się ich drugą naturą identyfikowanie składników znajdujących się w środku i ustalenie skąd dokładnie pochodzą.
- Konsumenci szukają bardziej skutecznych, bezpieczniejszych i zrównoważonych produktów. Chcąc ograniczyć wpływ na środowisko, marki wybierają bardziej naturalne składniki, które są wytwarzane według bardziej ekologicznych zasad i nie zawierają toksycznych lub zanieczyszczających procesów ani produktów ubocznych - mówi Vaijnath Lad, menedżer ds. kreatywnych technologii kosmetycznych w International Cosmetics Science Center.
Wilson Lin, szef marketingu Applechem tłumaczy z kolei na łamach portalu, że składniki, które łączą silne nawodnienie z kompatybilnością z tradycyjnymi formułami higienicznymi są ważne, ponieważ trend czystości i higieny pozostaje silny, nawet gdy pandemia zaczyna słabnąć.
- Popularność środków aktywnych, zmiękczaczy i wyjątkowych składników, które mogą podnieść profil sensoryczny środków odkażających, mydeł, łagodnych środków myjących i nawilżających będzie nadal rosła. Nie uważamy, że ogranicza się to do zabiegów pielęgnacyjnych, ponieważ czystsza pielęgnacja włosów i skóry głowy będzie wymagać funkcjonalnych składników, które również zapewniają podobne właściwości - podkreśla.