StoryEditor
Producenci
11.09.2020 00:00

Złota Perła dla innowacyjnej linii kosmetyków Aqua Your Body – Aquayo

Linia kosmetyków nawadniających Aquayo została nagrodzona złotą Perłą Rynku Kosmetycznego w kategorii Innowacja roku – pielęgnacja twarzy.

“Wyobraź sobie, że przekraczasz próg świeżej, rewitalizującej przestrzeni, gdzie skóra promienieje młodością. Zostawiasz za drzwiami smog i zanieczyszczenia… Zanurzasz się w krystalicznych, nawilżających źródłach i czujesz jak Twoja cera odzyskuje gładkość i zdrowy wygląd” – takie słowa widnieją „na progu” ogrodu Aquayo, innowacyjnej linii pielęgnacyjnej do twarzy, która powstała z myślą o współczesnej kobiecie, ale i z troską o planetę. Misja marki nie kończy się bowiem na przywracaniu przedwcześnie utraconego młodego wyglądu, ale sięga do źródeł problemów ekologicznych.

Założyciele marki, rodzeństwo Daniel i Izabella Kolmetz, od początku wiedzieli, że aby jeszcze skuteczniej rewitalizować zbyt szybko starzejącą się skórę, trzeba również myśleć o środowisku. Aquayo jako pierwsza polska marka kosmetyków do pielęgnacji wprowadziła na polski rynek wymienne opakowanie refill z biotworzyw. Postawiła na naturalne piękno w pełnym tego słowa znaczeniu, co szybko zostało zauważone i docenione przez ekspertów z branży. 10 września 2020 linia kosmetyków do pielęgnacji twarzy Aquayo odebrała nagrodę za I miejsce w plebiscycie branżowym Perły Rynku Kosmetycznego, w kategorii Innowacja roku – pielęgnacja twarzy.

Perły Rynku Kosmetycznego to prestiżowe i niezależne ogólnopolskie badanie, w którym wybitni specjaliści handlu wyłaniają najciekawsze nowości spośród 400 zgłoszeń, w ponad 30 kategoriach.

Promując najnowszą wiedzę i osiągnięcia naukowe, Aquayo chce zwiększać świadomość ekologiczną wśród konsumentów. Zastosowanie wkładów wymiennych, wykonanych z biotworzyw, przyczynia się do wolniejszego zużywania zasobów kopalnych o 82 proc. i obniżenia emisji dwutlenku węgla o 83 proc. To okazja dla klienta, aby obniżyć negatywny wpływ na środowisko (odpady z tworzyw sztucznych zmniejszają się z 40,15 g do jedynie 8 g).

Ostatnią innowacją, która przyczyniła się do wyróżnienia jest aplikacja mobilna oparta na rozszerzonej rzeczywistości. W nowatorskim wydaniu 3D prowadzi użytkowniczki krok po kroku poprzez pełny rytuał Aquayo — rytuał w pełni zgodny z naturą, wspierany technologią.

Opinie przedstawicieli najbardziej liczących się na rynku sieci handlowych, czyli jurorów badania Perły Rynku Kosmetycznego:

Peeling z kwasami AHA – rewelacja! Niesamowicie szybko działa, od razu widać efekty. Krem na dzień – bardzo ładny zapach. Ma ciekawą konsystencję. Dobrze nawadnia, pozostawia skórę miękką i nawilżoną. Fajny pomysł z wymiennymi wkładami”

„Hit hitów. Rewelacyjna konsystencja. Opakowanie prawdziwie eko”

„Dobrze skomponowana linia kosmetyków, która pozwala kompleksowo zadbać o właściwą pielęgnację skóry. Opakowania podkreślają naturalność marki i składników. Fantastyczny filmik promocyjny, z którego wynika, ze marka jest skierowana do świadomych i pewnych siebie kobiet”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
25.02.2025 12:56
Maybelline i P&G działają na rzecz recyklingu małoformatowych opakowań kosmetyków
Maybelline New York oraz Procter & Gamble (P&G) to niektóre z marek, które nawiązały współpracę z ekologiczną firmą inwestycyjną Closed Loop Partners w zakresie rozwiązań odzyskiwania małoformatowych opakowańShutterstock

Co roku miliardy produktów pakowane są w plastik małego formatu, który jest trudny lub niemożliwy do recyklingu z uwagi na rozmiar i inne czynniki – potwierdza raport Center for the Circular Economy Loop Partners. W pracę nad raportem zaangażowały się m.in. koncerny Maybelline New York, Procter & Gamble, L’Oréal.

Raport ten oparty jest na ponad dwuletnich badaniach rynkowych, prowadzonych we współpracy z firmami spożywczymi i kosmetycznymi.

Maybelline New York oraz Procter & Gamble (P&G) to niektóre z marek, które nawiązały współpracę z ekologiczną firmą inwestycyjną Closed Loop Partners w zakresie rozwiązań odzyskiwania małoformatowych opakowań. Z kolei marka kosmetyczna L’Oréal, a także P&G, gigant spożywczy Kraft Heinz i sprzedawca detaliczny Target wsparły centrum badawcze Closed Loop Partners przy dwuletniej pracy nad raportem.

Raport “Small Materials Recovery” podkreślił pięć kluczowych spostrzeżeń, kluczowych dla  odzyskiwania opakowań małego formatu.

Chodzi o opakowania z tworzyw sztucznych małego formatu, mające znaczną wartość rynkową, cechujące się dużym popytem rynkowym na te materiały. Co więcej, istnieją już rozwiązania logistyczne do ich obsługi, a obecne technologie można dostosować do efektywnego odzyskiwania ich części w zakładach odzysku materiałów (tzw. MRF) i zakładach recyklingu szkła.

Raport stwierdza też, że ​​ukierunkowane inwestycje w zakłady recyklingu są niezbędne do zbudowania przekonującego, skalowalnego uzasadnienia biznesowego w celu odzyskiwania mniejszych materiałów.

W opinii Closed Loop Partners, przy odpowiednich modernizacjach i rekonfiguracjach sprzętu, znaczne ilości tych materiałów mogłyby zostać pomyślnie poddane recyklingowi, zamiast zostać utracone jako odpady. Np. modernizacja sita szklanego (urządzenia do sortowania materiałów) w jednym z zakładów MRF spowodowała 67-procentową redukcję małych tworzyw sztucznych, zanieczyszczających strumień szkła.

L’Oréal z radością nawiązuje współpracę z Closed Loop Partners w celu opracowania innowacyjnych rozwiązań odzyskiwania materiałów opakowaniowych, ograniczania odpadów i tworzenia możliwości w ramach krajowej infrastruktury recyklingu – skomentowała Marissa Pagnani McGowan, chief sustainability officer North America w Grupie L‘Oréal. 

Jak dodała McGowan, Center for the Circular Economy Loop Partners zapewnia praktyczne i skalowalne podejścia do odzyskiwania tworzyw sztucznych o małym formacie, które trafiają na wysypiska śmieci. – Wierzymy, że skalowanie tych innowacji poprawi możliwości recyklingu plastiku i stworzy opłacalny rynek docelowy dla naszych materiałów – oceniła.

Jako wiodąca globalnie marka, mamy obowiązek stworzyć możliwie najbardziej zrównoważony cykl życia kosmetyków do makijażu. Większość opakowań kosmetyków jest zbyt mała, aby poddać je recyklingowi, dosłownie przepadają one w zakładach recyklingu. Dlatego tak ważne było nawiązanie współpracy z Centrum Gospodarki Obiegu Zamkniętego w ramach Closed Loop Partners, aby opracować pionierskie rozwiązania dla recyklingu małych formatów i pomóc nam oraz branży kosmetycznej przyspieszyć naszą zrównoważoną transformację – podkreśliła Trisha Ayyagari, global brand president, Maybelline New York, dodając, że nie może się już doczekać wspólnych postępów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
25.02.2025 11:44
Hein Schumacher, CEO Unilever, opuszcza stanowisko po niecałych dwóch latach. Kto go zastąpi?
Hein Schumacher przestaje pełnić stanowisko CEO Unilever z dniem 1 marca 2025mat.prasowe

Dyrektor generalny Unilever, Hein Schumacher, przestanie pełnić tę funkcję już za kilka dni – po niespełna dwóch latach. Jak poinformował koncern, Schumacher odchodzi ze swojego stanowiska za porozumieniem stron z dniem 1 marca.

Wiadomo już, że Schumachera zastąpi na stanowisku CEO niedawno powołany (w styczniu 2024) dyrektor finansowy Fernando Fernandez, który wcześniej był prezesem działu beauty & wellbeing.

W Unilever trwa obecnie rekrutacja na stanowisko nowego dyrektora finansowego koncernu.

Po ogłoszeniu tej nieoczekiwanej informacji o zmianie na najwyższym szczeblu firmy, akcje notowanego na FTSE 100 Unilever spadły we wtorek o 3 proc.

Odejście Schumachera wydaje się o tyle nagłe, że nastąpiło w połowie dużego planu naprawczego Unilever, który zakłada w sumie 7,5 tys. zwolnień, a także działania, mające na celu ograniczenie liczby marek w sektorze spożywczym i skupienie większej uwagi na swoich wiodących markach, generujących najwyższe zyski.

Hein Schumacher, który został powołany na stanowisko CEO w lipcu 2023, zarządzał również procesami, mającymi na celu wydzielenie ze struktur Unilever działu lodów (marki Ben & Jerry’s, Wall’s i inne). Schumacher ogłosił te zmiany na początku lutego.

Czytaj też: Hein Schumacher nowym CEO Unilevera

Eksperci wskazują, że Unilever zmaga się z rosnącą presją ze strony akcjonariuszy z powodu słabnących wyników. Na początku lutego, po ogłoszeniu rocznych wyników, notowania akcji koncernu spadły.

Chciałbym podziękować Heinowi za zresetowanie strategii Unilever, za skupienie i dyscyplinę, które wniósł do firmy, oraz za solidny postęp finansowy osiągnięty w 2024 roku. Hein wprowadził i poprowadził znaczący program, dotyczący produktywności oraz rozpoczęcia wydzielenia lodów. Oba te działania są w pełni zgodne z naszym planem – powiedział prezes Unilever Ian Meakins

Zdaniem Schumachera, kierowanie Unilevera było zaszczytem. – Dokonaliśmy prawdziwego postępu i jestem dumny z tego, co osiągnęliśmy w krótkim czasie – podkreślił.

Schumacher został mianowany dyrektorem generalnym Unilever w 2023 roku, zastąpił wówczas odchodzącego na emeryturę Alana Jope. Wcześniej Schumacher był dyrektorem generalnym globalnej firmy mleczarskiej i spożywczej Royal FrieslandCampina, a dyrektorem niewykonawczym Unilever został w październiku 2022 roku. Mimo że rezygnuje ze stanowiska CEO już od 1 marca, opuści koncern 31 maja.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. luty 2025 17:08