– 30 dni opóźnienia to ustawowe domniemanie, że spółka utraciła zdolność do regulowania bieżących zobowiązań. Wniosek ten był więc wymogiem formalnym zarządcy i w żaden sposób nie wpływa na podejmowane wysiłki mające na celu uratowanie spółki Dayli – twierdzi Mateusz Medyński, wiceprezes zarządu firmy Zimmerman Restrukturyzacja, i podkreśla, że zarządcy udało się już dużo osiągnąć. – Postawiono na nogi większość sklepów, obecnie trwają negocjacje dotyczące dalszego ich zatowarowania, pracownicy otrzymują wynagrodzenie oraz podejmowane są próby dotyczące dofinansowania spółki ze źródeł zewnętrznych. Wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego Kerdos Group S.A. formalnie zamknął możliwość wsparcia spółki Dayli przez spółkę-matkę, konieczne są zatem inne źródła – mówi. Dodaje jednocześnie, że choć negocjacje są bardzo obiecujące, obecny stan zakupów towarów do spółki nie jest wystarczający, aby zarządca mógł przed sędzią-komisarzem wykazać prawidłową realizację planu restrukturyzacyjnego. – Wniosek o umorzenie postępowania sanacyjnego cofniemy, jak tylko uda się dokończyć negocjacje z dostawcami i ruszy fala nowych produktów do sklepów. Wówczas rozpoczniemy także działania marketingowe. Jednak jeżeli analizy ekonomiczne wykażą, że spółka nadal będzie generować więcej strat niż zysków, obowiązkiem zarządcy będzie ochrona jej wierzycieli poprzez zaprzestanie działalności gospodarczej i zabezpieczenie majątku. Niemniej jest to wersja ostateczna, do której nie chcemy dopuścić – podkreśla Mateusz Medyński.
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski