StoryEditor
Producenci
28.07.2022 00:00

Zielona transformacja motywem przewodnim jubileuszu Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego świętuje jubileusz 30-lecia. Z tej okazji organizuje konferencję pt. „Zielone jest nieuniknione – nowe obowiązki czy szansa”. 4 października 2022, w Warszawie o zielonej strategii w przemyśle kosmetycznym i detergentowym będą mówić eksperci z Polski i Unii Europejskiej.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego obchodzi 30-lecie istnienia. Jubileusz stał się okazją do zorganizowania konferencji poświęconej jednemu z najsilniejszych trendów a zarazem wyzwań w biznesie – zielonej transformacji.

– Konieczność wdrożenia zmian obejmujących działania na rzecz ochrony środowiska nie budzi już żadnych wątpliwości, choć nadal budzi uczucie niepewności i nierzadko obawy. Koniec roku 2022 i początek roku 2023 będą dla branży kosmetycznej i detergentowej czasem szczególnym, ponieważ czeka nas szereg projektów bardzo ważnych zmian legislacyjnych, do których każde przedsiębiorstwo będzie musiało szybko się dostosować. Zmiany dotyczyć będą każdego producenta wprowadzającego produkty do obrotu i z pewnością będą wiązały się z nimi dodatkowe koszty – mówi Anna Oborska, dyrektor generalna, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia.

Podkreśla, że kwestie związane ze środowiskiem i klimatem to jeden z wiodących elementów strategii  rozwoju firm. Działania w tym zakresie są wymuszane przez zmieniające się horyzontalne prawo, a z drugiej – poprzez rosnącą świadomość i oczekiwania użytkowników produktów.

– Kwestie środowiskowe są coraz silniejszym bodźcem decydującym o wyborach podejmowanych przez konsumentów. Prośrodowiskowe postawy będą elementem budowania dobrego wizerunku firm i marek, trwałych przewag konkurencyjnych i potencjału eksportowego produktów branż kosmetycznej i detergentowej – podkreśla Anna Oborska.

Dlatego zielonej strategii poświęcona jest jubileuszowa konferencja Stowarzyszenia.
 
Wykład inauguracyjny – nawiązujący do tytułu konferencji „Czy zielone jest nieuniknione?” wygłosi Małgorzata Wadzińska – prezes Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Europejski Zielony Ład jako kluczową politykę UE omówi dr Andrzej Grzyb –  poseł na Sejm RP, przewodniczący poselskiego zespołu ds. Nowego Zielonego Ładu.

Swój udział w konferencji potwierdzili także m. in. eksperci Cosmetics Europe, A.I.S.E., FEA, IKW – Birgit Huber, John Chave, Sascha Nissen i Alain D’Haese, którzy przedstawią perspektywę europejską.

Krajową perspektywę zmian legislacji przedstawią dr Andrzej Kalski reprezentujący Biuro ds. Substancji Chemicznych oraz Izabela Burzyńska z Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

O procesach zmian, dla których głównym impulsem i inspiracją są kwestie środowiskowe, będą także mówić przedstawiciele producentów, dystrybutorów surowców, handlu, a także organizacji otoczenia biznesu – Rekopol i Eko-Pak.

Program forum: Agenda PL  Agenda EN

Szczegóły i rejestracja: TUTAJ

Wiadomości Kosmetyczne objęły patronat prasowy nad wydarzeniem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2025 23:15