StoryEditor
Producenci
28.07.2022 00:00

Zielona transformacja motywem przewodnim jubileuszu Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego świętuje jubileusz 30-lecia. Z tej okazji organizuje konferencję pt. „Zielone jest nieuniknione – nowe obowiązki czy szansa”. 4 października 2022, w Warszawie o zielonej strategii w przemyśle kosmetycznym i detergentowym będą mówić eksperci z Polski i Unii Europejskiej.

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego obchodzi 30-lecie istnienia. Jubileusz stał się okazją do zorganizowania konferencji poświęconej jednemu z najsilniejszych trendów a zarazem wyzwań w biznesie – zielonej transformacji.

– Konieczność wdrożenia zmian obejmujących działania na rzecz ochrony środowiska nie budzi już żadnych wątpliwości, choć nadal budzi uczucie niepewności i nierzadko obawy. Koniec roku 2022 i początek roku 2023 będą dla branży kosmetycznej i detergentowej czasem szczególnym, ponieważ czeka nas szereg projektów bardzo ważnych zmian legislacyjnych, do których każde przedsiębiorstwo będzie musiało szybko się dostosować. Zmiany dotyczyć będą każdego producenta wprowadzającego produkty do obrotu i z pewnością będą wiązały się z nimi dodatkowe koszty – mówi Anna Oborska, dyrektor generalna, wiceprezes zarządu Stowarzyszenia.

Podkreśla, że kwestie związane ze środowiskiem i klimatem to jeden z wiodących elementów strategii  rozwoju firm. Działania w tym zakresie są wymuszane przez zmieniające się horyzontalne prawo, a z drugiej – poprzez rosnącą świadomość i oczekiwania użytkowników produktów.

– Kwestie środowiskowe są coraz silniejszym bodźcem decydującym o wyborach podejmowanych przez konsumentów. Prośrodowiskowe postawy będą elementem budowania dobrego wizerunku firm i marek, trwałych przewag konkurencyjnych i potencjału eksportowego produktów branż kosmetycznej i detergentowej – podkreśla Anna Oborska.

Dlatego zielonej strategii poświęcona jest jubileuszowa konferencja Stowarzyszenia.
 
Wykład inauguracyjny – nawiązujący do tytułu konferencji „Czy zielone jest nieuniknione?” wygłosi Małgorzata Wadzińska – prezes Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego.

Europejski Zielony Ład jako kluczową politykę UE omówi dr Andrzej Grzyb –  poseł na Sejm RP, przewodniczący poselskiego zespołu ds. Nowego Zielonego Ładu.

Swój udział w konferencji potwierdzili także m. in. eksperci Cosmetics Europe, A.I.S.E., FEA, IKW – Birgit Huber, John Chave, Sascha Nissen i Alain D’Haese, którzy przedstawią perspektywę europejską.

Krajową perspektywę zmian legislacji przedstawią dr Andrzej Kalski reprezentujący Biuro ds. Substancji Chemicznych oraz Izabela Burzyńska z Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

O procesach zmian, dla których głównym impulsem i inspiracją są kwestie środowiskowe, będą także mówić przedstawiciele producentów, dystrybutorów surowców, handlu, a także organizacji otoczenia biznesu – Rekopol i Eko-Pak.

Program forum: Agenda PL  Agenda EN

Szczegóły i rejestracja: TUTAJ

Wiadomości Kosmetyczne objęły patronat prasowy nad wydarzeniem.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 06:56