StoryEditor
Producenci
14.02.2019 00:00

Zakłóca czy rozwija? Jak trend fast beauty wpływa na przemysł kosmetyczny

Fast beauty to modne produkty kosmetyczne, które są produkowane i szybko wprowadzane na rynek dzięki elastycznym możliwościom łańcucha dostaw i marketingowi cyfrowemu. Zdaniem ekspertów, zjawisko fast beauty  zakłóca całą branżę i musi ewoluować.  

W nowym raporcie Trendy portal cosmeticsbusiness.com tłumaczy, że szybkie piękno to odpowiedź branży na świat "na żądanie" i, zdaniem ekspertów, musi ewoluować, aby przetrwać w długim okresie.

Czym jest fast beauty?

To modne produkty kosmetyczne, które są produkowane i szybko wprowadzane na rynek dzięki elastycznym możliwościom łańcucha dostaw i marketingowi cyfrowemu. 

Wraz ze wzrostem trendów i wpływów na Instagramie w branży kosmetycznej pojawiła się szansa na opracowanie nowego modelu opartego na przyspieszonych cyklach produktowych, umożliwiających markom wprowadzanie na rynek ograniczonych serii tak szybko, jak to możliwe, do tego w przystępnych cenach. 

Tak narodziło się "szybkie piękno" a pionierem tego trendu były takie marki kosmetyczne jak e.l.f i NYX, a w branży modowej Zara, H&M oraz Forever 21. Zjawisko fast beauty, zdaniem ekspertów, zakłóca całą branżę.

- Szybkie piękno sprawia, że cały establisment słucha - wielcy, starzy dostawcy, marki i sprzedawcy. Konsumenci chcą decydować sami o sobie, więc marki muszą spełniać ich oczekiwania dostarczając im lepiej i szybciej lub pozostać jakimi są, ale na własne ryzyko - mówi Mark Curry, współzałożyciel firmy Be for Beauty.

- Szybkie marki kosmetyków przyspieszają cykle produkcyjne, a tym samym stanowią wyzwanie dla większych i bardziej ugruntowanych marek, dzięki tej zwinności - dodaje Alexandra Rastall, Client Manager Life & Style w globalnej agencji badawczej Kantar Millward Brown.

Główne wyzwania rynkowe fast beauty

"Szybkie" marki kosmetyków mają także własne wyzwania. Jednym z zastrzeżeń do ich wpływu na rynek jest to, jak bardzo branża jest już nasycona. Bo w końcu ich rozwój zwalnia i wydaje się, że istnieje górny pułap, do jakiego marki fast beauty mogą wpływać na wzrost w dłuższej perspektywie.

Pięć głównych trendów w fast beauty to zdaniem ekspertów portalu: zręczność marki, szybkie odpowiadanie na zmieniające się mody, aplikacje kosmetyczne na żądanie, zrównoważony rozwój oraz innowacyjne opakowania. 

Jednak nie wystarczy być szybkim. - Aby konkurować na rynku, marki fast beauty muszą przede wszystkim mieć dane i wgląd w to, czego pragną konsumenci i dokąd zmierza rynek kosmetyczny - przekonują eksperci.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:48