Zgodnie z najnowszymi badaniami związanymi z COVID-19 agencji Kantar, które cytuje portal, lockdown związany z kwarantanną zmienił zachowania konsumentów na trzy podstawowe sposoby, które przetrwają nawet po ustąpieniu tak nasilonych obaw o zdrowie. Zwiększone korzystanie z zakupów e-commerce, chęć uzyskania produktów dobrej jakości i wartości oraz wzrost lokalnej konsumpcji należą do trendów, na które powinni zwracać szczególną uwagę sprzedawcy.
Podczas gdy około 73 proc. konsumentów nadal odczuwa niepokój, poziom lęku wydaje się cały czas spadać w porównaniu do jego szczytu w połowie marca. Ponad 40 proc. osób twierdzi, że zwiększyło ilość czasu poświęconego na ćwiczenia, czytanie lub sen, aby poradzić sobie ze stresem związanym z pandemią. Ponad połowa stwierdziła, że jedzą zdrowiej i próbują nowych potraw, a 64 proc. ludzi robi to w domach, wspólnie z dziećmi. Ponadto 20 proc. konsumentów unika alkoholu w izolacji, podał Kantar.
Około 32 proc. konsumentów zwiększyło wydatki na e-handel podczas pandemii, a jedna trzecia spodziewa się więcej robić takich zakupów w przyszłości. Raport też wykazał, że 45 proc. gospodarstw domowych już obserwuje spadek dochodów podczas pandemii, a 26 proc. spodziewa się, że ich dochody zostaną w przyszłości obniżone. Prawie połowa respondentów stwierdziła, że według nich firmy powinny oferować rabaty w czasach spowolnienia gospodarczego.