StoryEditor
Producenci
04.08.2023 16:28

Yves Rocher zamyka sklepy w Niemczech, Austrii i Szwajcarii

W Polsce Yves Rocher ma 145 sklepów. Na razie nic nie wiadomo o ich ewentualnych zamknięciach. / Poznań Plaza
Francuska firma Yves Rocher poinformowała, że zamyka swoje sklepy w Niemczech. W planach są też zamknięcia w Austrii i Szwajcarii.

W witrynie jednego z niemieckich sklepów Yves Rocher pojawił się komunikat, informujący, że z dniem 19 września 2023 roku stacjonarna działalność firmy zostaje zamknięta, a produkty będą dostępne jedynie online.

Więcej dowiadujemy się z informacji przesłanej do redakcji Bild przez biuro prasowe Yves Rocher:

Przy obecnym modelu biznesowym, ze względu na ogromne wyzwania gospodarcze nie jesteśmy w stanie działać w sposób zrównoważony i skuteczny. Dlatego Yves Rocher planuje stopniowe zamykanie sklepów w Niemczech, Austrii i Szwajcarii w nadchodzących miesiącach.

Okazuje się też, że pracownicy zostali poinformowani o zamknięciach w połowie marca. Ostatecznie zwolnionych ma zostać 250 osób z 350 zatrudnionych obecnie w 140 sklepach w Niemczech, Austrii i Szwajcarii i kolejnych 200 w centrali firmy w Stuttgarcie.

Z informacji niemieckiej prasy wynika, że sklepy w Hesji, Darmstadt i w Limburgu już zostały zamknięte, podobnie jak dwa z siedmiu sklepów w Berlinie. Natomiast sklep we Frankfurcie będzie otwarty do 16 września.

W 2021 roku marka Yves Rocher zamknęła wszystkie siedem sklepów detalicznych w Holandii.

Czytaj też: Yves Rocher zamyka swoje sklepy w Holandii 

 

W Polsce Yves Rocher - według informacji na stronie - ma 57 sklepów własnych oraz 61 franczyzowych. Na razie nic nie wiadomo o ich ewentualnych zamknięciach.

 

Firma jest uważana za pioniera w dziedzinie kosmetyków naturalnych. Grupa zatrudnia ponad 15 tys. osób na świecie i generuje roczną sprzedaż w wysokości ponad 2,3 mld euro. Produkty sprzedaje w sklepach własnych i w e-commerce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 15:31
Nowy pop-up Chanel w Londynie: zapachowa podróż na Chance Street
Chanel

Dom mody Chanel otwiera nową, immersyjną przestrzeń pop-up w Londynie, aby uczcić premierę Chance Eau Splendide – najnowszego zapachu z kolekcji Chance. Wydarzenie odbędzie się od 25 kwietnia do 5 maja w The Dream Factory przy Chance Street w Shoreditch. Wstęp jest bezpłatny, a celem inicjatywy jest zaprezentowanie nowej kompozycji zapachowej w interaktywny i zmysłowy sposób.

Na zewnątrz budynku uwagę przyciąga mural inspirowany pop-artem, utrzymany w fioletowej tonacji charakterystycznej dla Eau Splendide. Autorska grafika ma oddawać dynamiczną energię całej kolekcji Chance, a jednocześnie nawiązywać do artystycznego ducha dzielnicy Shoreditch. Wnętrze pop-upu oferuje odwiedzającym możliwość zapoznania się z pełną linią zapachową – Chance, Eau Tendre, Eau Fraîche, Eau Vive oraz nowym Eau Splendide – przy specjalnie przygotowanym barze zapachowym.

Oprócz ekspozycji zapachów, goście mogą skorzystać z interaktywnych atrakcji, takich jak gry oraz instalacje dotykowe, mające na celu przeniesienie ich w świat Chance. Jednym z głównych punktów programu jest Hall of Mirrors – instalacja inspirowana nową kampanią promującą Eau Splendide, wyreżyserowaną przez Jeana-Pierre’a Jeuneta. W filmie belgijska piosenkarka Angèle – nowa twarz zapachu – przemierza labirynt przypominający wesołe miasteczko, co zostało odzwierciedlone w aranżacji londyńskiej przestrzeni.

Chanel oferuje również płatną usługę kosmetyczną – Chance Beauty Service – w cenie 60 funtów za 75 minut. Usługa obejmuje indywidualną konsultację makijażową inspirowaną pięcioma stylizacjami, z których każda odzwierciedla charakter jednego z zapachów kolekcji. Kulminacyjnym momentem wydarzenia będzie Chance Street Soirée, które odbędzie się 1 maja. W programie wieczoru przewidziano muzykę na żywo, koktajle, przekąski oraz torby z upominkami. Bilet wstępu kosztuje 60 funtów i można go wymienić na zakupy podczas wydarzenia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
17.04.2025 14:37
Beiersdorf notuje wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale 2025 roku
Laboratorium w Beiersdof Manufacturing PoznańLinkedin Beiersdorf

Niemiecka firma Beiersdorf, producent marek takich jak Nivea, Eucerin czy La Prairie, opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2025. Sprzedaż całkowita grupy wzrosła o 3,6 proc. w ujęciu organicznym, osiągając poziom 2,7 miliarda euro. Segment konsumencki, obejmujący główne marki pielęgnacyjne spółki, wygenerował przychody na poziomie 2,3 miliarda euro, co oznacza wzrost o 2,3 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego.

W segmencie konsumenckim szczególnie wyróżniła się dywizja Derma. Marki Eucerin i Aquaphor odnotowały imponujący wzrost sprzedaży na poziomie 11,4 proc. Dla porównania, marka Nivea zwiększyła swoje wyniki o 2,5 proc. Nieco słabsze rezultaty osiągnęła marka premium La Prairie, której sprzedaż spadła o 17,5 proc. Spółka tłumaczy to trudnym otoczeniem rynkowym w Chinach oraz utrzymującą się słabą koniunkturą w handlu podróżnym.

Prezes Beiersdorf, Vincent Warnery, podkreślił, że wyniki za pierwszy kwartał są zgodne z oczekiwaniami zarządu. Firma kontynuuje strategię ekspansji na nowe rynki oraz stawia na innowacje produktowe. Warnery zaznaczył także, że pomimo wyzwań w Chinach, podjęte tam działania porządkowe mają na celu zbudowanie podstaw pod przyszły rozwój firmy w tym regionie.

Poza segmentem konsumenckim pozytywnie zaprezentowała się także marka Tesa, znana z produktów klejących i przemysłowych. Skorzystała ona z silnego popytu w branży elektronicznej oraz korzystnego efektu bazy porównawczej z pierwszego kwartału 2024 roku. Firma utrzymała swoją prognozę na cały 2025 rok, zakładając dalszy, zrównoważony wzrost.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. kwiecień 2025 10:11