StoryEditor
Producenci
17.02.2023 00:00

Yope zamyka swój firmowy sklep i skupia się na rozwoju szerokiej dystrybucji

Zdjęcie z 2018 r. z wnętrza butiku Yope na Mokotowskiej w Warszawie / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl/archiwum redakcji
Marka Yope znana z produkcji naturalnych kosmetyków i detergentów zamyka swój kultowy sklep na Mokotowskiej w Warszawie. Dziś produkty Yope są dostępne na całym rynku, także z refilomatów, czyli rozlewane do wielorazowych opakowań i firma rozwija szeroką dystrybucję.

Yope – polska marka naturalnych kosmetyków i detergentów – zadecydowała o zamknięciu swojego firmowego sklepu. Pierwszego, od którego zaczęła promowanie swoich produktów i idei less waste. To właśnie w butiku na Mokotowskiej w Warszawie pokazała pierwsze refille – produkty można było nalewać do dostępnych na miejscu wielorazowych opakowań. Wszystkie produkty można było na miejscu wypróbować.

Pierwszy firmowy butik Yope został otwarty w listopadzie 2018 r. Dziś, 17 lutego, kończy swoją działalność.

Czytaj: Yope: Produkty naturalne stały się częścią filozofii życia 

Pięć lat temu, podczas otwarcia firmowego sklepu Paweł Kosowicz, założyciel i współwłaściciel firmy Yope mówił: – Byliśmy firmą kosmetyczną, wielu detalistów nie chciało kupować od nas środków czystości. Stopniowo przekonywali się do nich. W zeszłym roku sprzedawaliśmy marginalne ilości, teraz naturalne środki czystości stanowią 30 proc. naszej całej sprzedaży.

Teraz produkty Yope są dostępne w szerokiej dystrybucji, w sieciach drogeryjnych,   hipermarketach, dyskontach. W Polsce i na świecie. Firma rozpowszechniła ideę stacji refill, w których można nalewać wybrane produkty marki do wielorazowych opakowań. Stanęły one m.in. w hipermarketach Carreforur i w drogeriach Super-Pharm.

Czytaj: W Super-Pharm stanęły stacje refill Yope

Choć projekt jest drogi w realizacji, firma inwestuje w niego, by rozpowszechniać ideę redukcji opakowań po produktach,  które trafiają do środowiska.  

Czytaj: Anna Szachewicz, Yope: Refilomaty to jak na razie przedsięwzięcie jedynie wizerunkowe [30-lecie PSPKD]

To właśnie do szerokiej dostępności swoich produktów odwołuje się firma informując klientów w swoich mediach społecznościowych o zamknięciu butiku na Mokotowskiej:

Kiedy zaczynaliśmy, to było pierwsze i jedyne miejsce do poznania i kupienia YOPE. Pierwsze w Polsce refille zaczęliśmy rozlewać właśnie na Mokotowskiej. Teraz nasze produkty dostępne są we wszystkich największych sieciach, marketach, dyskontach, w lokalnych drogeriach i w Internecie. Dolać ulubiony produkt możecie już nie tylko w jednym miejscu, a punktach w całym kraju. Najbardziej nas cieszy, kiedy widzimy YOPE w Waszych łazienkach, kuchniach i gdzie tylko macie fantazję nas zabrać ❤️
Jak widzicie, zawsze będziemy blisko! Do zobaczenia! 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2025 20:26