StoryEditor
Producenci
04.02.2022 00:00

Yope od tego roku będzie przeznaczać 1 proc. obrotu na ekologię i działania CSR

Marka Yope zadeklarowała, że od 2022 roku będzie przeznaczać 1 proc. swojego obrotu na działania dla Ziemi i dla społeczności. Deklaracja jest częścią nowej strategii marki: #YOPEforGOOD.

Yope w ramach wykorzystania 1 proc. inwestuje w nowoczesne ekologicznych opakowania, certyfikowane składniki, rozwój sieci stacji refill, ale też akcje charytatywne i społeczne, wsparcie finansowe oraz rzeczowe na rzecz fundacji oraz w promocję i komunikację wartości społecznej odpowiedzialności biznesu.

– Po raz pierwszy policzyliśmy, ile przeznaczamy na inicjatywy z zakresu zrównoważonego rozwoju – w skali roku może to być nawet ponad pół miliona złotych – zdradził Paweł Kosowicz, współwłaściciel marki.

Firma jest znana z prospołecznych i proekologicznych działań. Niedawno wspierała seniorów, a wcześniej przekazywała część swoich zysków na wysiewanie łąk i sadzenie lasów czy budowę hoteli dla dzikich pszczół.

O planetę dba również poprzez swoje produkty. Opakowania Yope wykonane są między innymi z plastiku pochodzącego w 100 proc. z recyklingu, ze szkła i z bio-plastiku, etykiety drukowane są na folii z trzciny cukrowej, a dzięki stacjom refill marka udostępnia klientom możliwość ponownego napełniania opakowań swoimi produktami.

Czytaj też: Yope planuje zainstalować 100 refillomatów

– Społeczna odpowiedzialność to istotna kwestia dla konsumentów, którzy w decyzjach zakupowych zwracają uwagę nie tylko na jakość produktu, ale również na wartości i realne działania stojące za daną marką. Odbiorcy patrzą firmom na ręce i rozliczają z konkretnych działań. Nie wystarczą już okrągłe hasła o „przyczynianiu się do zrównoważonego rozwoju”. Nabierają znaczenia stojące za deklaracjami liczby, które są elementem transparentności marki i budowania zaufania wśród konsumentów – mówi Joanna Pawełczak, odpowiedzialna w Yope za działania CSR.

Czytaj też: Mintel: Konsumenci chcą widzieć efekty deklarowanej przez marki etyki biznesu [TRENDY 2022]

Plany Yope na 2022 rok obejmują między innymi dalszą współpracę z fundacjami i zaangażowanie w kolejne akcje społeczne i charytatywne, redukcję ilości plastiku używanego w opakowaniach nawet o 30 proc. (oznacza to zmniejszenie ilości używanego plastiku rocznie przynajmniej o 10 ton), zwiększenie ilości opakowań pochodzących z recyklingu, rozwinięcie sieci stacji refill – w 2022 roku będzie ich aż 200 w całej Polsce.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
04.01.2025 14:24
Dyrektor Maciej Kaniowski odchodzi z Avonu po sześciu latach
Maciej Kaniowski, COO Avon, odchodzi z firmy po sześciu latachmat. prasowe

Maciej Kaniowski, dotychczasowy dyrektor operacyjny (COO) w Avon, poinformował o swoim pożegnaniu z firmą po sześciu latach wspólnej pracy. “Dobre decyzje są czasem trudne” - skomentował.

Maciej Kaniowski jako COO był odpowiedzialny w Avon za globalny łańcuch dostaw E2E oraz operacje i planowanie, związane z E2E, w tym m.in. zaopatrzenie, produkcję, realizację zamówień i dystrybucję, logistykę, centrum obsługi klienta czy nieruchomości dla Avon International.

Choć Maciek odchodzi, a ślad, który pozostawia w Avon jest nie do wymazania. Jego wyjątkowy umysł, zdolność do widzenia rzeczy inaczej i nieustanna chęć wyzwań sprawiły, że łańcuch dostaw w Avon przeszedł prawdziwą transformację. To on stworzył strategię #GameOn, która nie tylko przekształciła nasze operacje, ale również ukształtowała naszą kulturę opartą na współdziałaniu, otwartości i uczeniu się od siebie nawzajem – napisała firma w pożegnalnym poście na portalu LinkedIn, dziękując Maciejowi Kaniowskiemu i życząc mu sukcesów na nowej drodze zawodowej.

Kaniowski podkreślił, że ta wspólna praca w Avon “pozostanie w nim na zawsze”.

Cudowne miejsce, wspaniali ludzie i zespoły, które chciały rosnąć razem. Wasze umiejętności, gen rozwoju, bycie ze sobą w poszukiwaniu rozwiązań i poziom wyników to są tematy na światowym poziomie. Brawo brawo brawo! – napisał na Linked In Maciej Kaniowski, przyznając, że “dobre decyzje są czasem trudne, tak jak ta (o odejściu - red.), ale cementują wspomnienia i więzi).

Czytaj też: TOP roku 2024: Kłopoty w Verona Products Professional, Avon wchodzi do drogerii, Rihanna ambasadorką Diora

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.01.2025 16:22
Charlize Theron twarzą nowej linii Dior Capture
Dior

Charlize Theron, zdobywczyni Oscara i ambasadorka Dior od 2004 roku, została ogłoszona twarzą odświeżonej linii kosmetyków Dior Capture. Marka podkreśla, że wartości aktorki i jej siła doskonale odzwierciedlają charakter tej ikonicznej kolekcji.

W maju 2024 roku Dior ogłosił, że Charlize Theron będzie promować ich kampanie pielęgnacyjne i biżuteryjne. Teraz aktorka została zaprezentowana jako twarz zrewitalizowanej linii Dior Capture, która opiera się na 40-letnich badaniach nad tzw. „matczynymi komórkami skóry”. Nowa linia debiutuje z technologią Oxygeno-Collagen (OX-C), zastosowaną w dwóch produktach: serum i kremie na dzień.

Pierwsze produkty Dior Capture OX-C trafiły do sprzedaży 26 grudnia 2024 roku. Serum Dior Capture OX-C Treatment Le Sérum kosztuje od 145 dolarów za 30 ml do 234 dolarów za 75 ml, a krem na dzień Dior Capture OX-C Treatment Crème Jour w pojemności 50 ml wyceniono na 145 dolarów, przy czym jego wkład uzupełniający można nabyć za 125 dolarów.

Nowa kampania Dior Capture, w której Theron występuje przed obiektywem cenionej fotografki Brigitte Lacombe, została już opublikowana. To kolejne znaczące przedsięwzięcie 49-letniej aktorki, która od lat promuje kultowe produkty marki, w tym zapach J’adore.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
05. styczeń 2025 03:55