StoryEditor
Producenci
09.04.2020 00:00

Wyborowa przekazała L’Oréal Polska alkohol do wyprodukowania żelu do sanityzacji rąk dla szpitali

Wyborowa Pernod Ricard nieodpłatnie przekazała L’Oréal Warsaw Plant alkohol potrzebny do wyprodukowania 500 tys. opakowań żelu wodno-alkoholowego do sanityzacji rąk. Produkty zostaną bezpłatnie przekazane szpitalom zakaźnym w całej Polsce. Dostawa pierwszej partii planowana jest jeszcze w kwietniu.

L’Oréal Polska i Wyborowa Pernod Ricard połączyły siły, aby środki do sanityzacji rąk trafiły do polskich szpitali zakaźnych w różnych miastach.

– Tak jak większość fabryk L’Oréal na całym świecie, w L’Oréal Warsaw Plant już kilka tygodni temu rozpoczęliśmy produkcję środków do sanityzacji rąk, które nieodpłatnie przekazujemy potrzebującym. Nadaliśmy temu absolutny priorytet, elastycznie reorganizując pracę fabryki i wprowadzając wzmocnione zasady bezpieczeństwa, aby chronić także naszych pracowników – poinformowała Ewa Urbaniak, dyrektorka L`Oréal Warsaw Plant.

Współpraca z Wyborowa Pernod Ricard, która nieodpłatnie przekazała alkohol, pozwoli L’Oréal Warsaw Plant wyprodukować 500 tys. sztuk żeli do sanityzacji rąk, które zostaną rozdystrybuowane do pracowników szpitali w Polsce. Producent kosmetyków zapowiada także, że będzie produkował środki do sanityzacji rąk tak długo, jak będzie to konieczne.

– W obliczu trudnej sytuacji, w jakiej wszyscy się obecnie znajdujemy, bardzo istotne jest podejmowanie inicjatyw i wspólnych działań. Dlatego właśnie zaangażowaliśmy się we współpracę z firmą L’Oréal Polska, w efekcie której możemy podzielić się naszymi zasobami i mieć wkład we wsparcie polskiej służby zdrowia i społeczeństwa. Sprawna współpraca obu firm jest dowodem na to, że możliwe jest zjednoczenie sił, a determinacja i chęć pomocy pozwala pilnie sprostać wszelkim wyzwaniom technicznym – skomentował Fabrice Audan, prezes Wyborowa Pernod Ricard.

Podobne działania Grupa Pernod Ricard wprowadziła także na innych rynkach. Firma przekazała alkohol na produkcję środków dezynfekujących lub przekształciła zakłady produkcyjne, dostosowując je do produkcji środków dezynfekujących m.in. w USA, Francji, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Hiszpanii i we Włoszech.

Dostawa żelu wyprodukowanego przez L’Oréal Warsaw Plant do szpitali zakaźnych w Polsce jest planowana na kwiecień. Dzięki współpracy producenta kosmetyków z producentem wódki placówki służby zdrowia w Polsce otrzymają około 500 tys. opakowań żelu o pojemności 100 ml i o 65-proc. stężeniu alkoholu.

Kierując się ideą wspierania lokalnych społeczności, obie marki wspólnie zdecydowały, że produkty w pierwszej kolejności trafią do szpitali zakaźnych w Zielonej Górze, Poznaniu oraz w Warszawie – miast, w których działają fabryki obu koncernów. Pozostała część zostanie przekazana kolejnym szpitalom zakaźnym na terenie Polski. Żele  zostaną przekazane za pośrednictwem firmy Asclepios, która podjęła się bezpłatnej dystrybucji do wszystkich placówek.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 18:29