StoryEditor
Producenci
22.11.2019 00:00

Wschodzące gwiazdy świata beauty 2019 według Cosmetify

Brytyjski serwis Cosmetify przygotował raport, w którym m.in. opisał najważniejsze postaci świata piękna i jego wschodzące gwiazdy. Oto osoby, które odnotowały największy wzrost zainteresowania konsumentów w porównaniu do 2018 r. według danych Google Trends.

1. Kristin Ess
Ta rudowłosa piękność rozpoczęła od prostego pomysłu - chciała tworzyć niedrogie i luksusowe produkty do pielęgnacji i stylizacji włosów i dać wszystkim wymarzone # włosy. Jeśli w ciągu ostatnich kilku lat miałaś fryzurę lob to prawdopodobnie możesz podziękować za to Kristin. Sławna fryzjerka, kolorystka, influencerka społeczna i współzałożycielka beautydepartment ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w tej branży, jednak rok 2019 dał jej dodatkowy impuls, do tego stopnia, że zainteresowanie jej osobą i jej produktami wzrosło o 86,81 proc. w ciągu ostatniego roku.
 

2.    Jeffree Star
Supergwiazdor sieci i amerykański youtuber, celebryta, wizażysta, przedsiębiorca, a nawet piosenkarz i autor piosenek, poza tym projektant mody i model. Posiada również własną markę kosmetyków Jeffree Star Cosmetics. Jeffree prowadzi kanał w serwisie YouTube, na którym zebrał ponad 15 milionów subskrypcji a pod koniec ubiegłego roku był piątą najlepiej zarabiającą gwiazdą tego serwisu.

Po ogłoszeniu bankructwa Jeffree skoncentrował wszystkie swoje wysiłki na własnej marce kosmetyków, nie wiedząc, że wkrótce będzie to firma warta wiele milionów dolarów. Jego pierwsze wydanie to kolekcja aksamitnych pomadek w płynie, po których szybko pojawiły się palety rozświetlaczy, cienie do powiek, a nawet ubrania i akcesoria.
Od tego czasu YouTuber pokazał branży, kto jest prawdziwą gwiazdą, wypuszczając kilka kolejnych udanych kolekcji, w tym paletę Blue Blood „Niebieska krew”, które wyprzedały się w ciągu kilku minut.
 

3.     Ole Henriksen
Celem trzeciej co do wielkości liczby wyszukiwań był Ole Henriksen, którego kultowa marka produktów do pielęgnacji skóry jest uwielbiana przez hollywoodzkie gwiazdy, a „Ole Glow” od lat jest rozpoznawany na czerwonych dywanach.

Mieszkający w Los Angeles Duńczyk Ole firmuje swoim nazwiskiem spa na Sunset Boulevard, które przyciąga celebrytów od ponad trzydziestu lat. Mimo że nie jest nowicjuszem w świecie beauty, to wyszukiwania jego nazwiska wzrosły o 36 proc. w ciągu ostatniego roku.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 05:59