StoryEditor
Producenci
16.08.2022 00:00

Wprowadzanie perfum do oferty to droga rozwoju dla marek luksusowych

Produkty luksusowe to wciąż dobrze rozwijający się obszar handlu, a kategoria kosmetyków premium pod względem dynamiki sprzedaży w USA, ustępuje miejsca jedynie wyrobom skórzanym. Raport firmy Coresight Research przytacza dane, które świadczą o tym, że dobrym rozwiązaniem dla luksusowych marek modnych jest wejście w kategorię kosmetyczną, a zwłaszcza perfumy. Szacuje się, że globalny rynek perfum przekroczy w roku 2022 wartość 40,4 mld USD – czytamy na portalu Global Cosmetic Industry.

Raport Coresight Research sugeruje, że wprowadzanie do oferty produktów kosmetycznych i zapachów jest naturalnym krokiem, gdy tworzy się luksusowe marki. Podobnie jak w przypadku innych dóbr luksusowych, tym, co skłania do zakupu kosmetyków i zapachów premium, jest emocjonalna reakcja konsumenta na produkt. Dzięki temu, że cena flakonu perfum jest o wiele niższa niż kostiumu, czy torebki od projektanta każdy konsument może pozwolić sobie na taki zakup. Markom luksusowym daje to szansę budowania relacji z klientem, a często odkrycie przez nich danej marki i dostęp do luksusu po niższej cenie.

Wiele dzisiejszych globalnych marek luksusowych, takich jak Chanel, Dior czy Marc Jacobs, zaczynało jako marki modowe, dodając zapachy do oferty wraz z rozwojem firmy. Marki modowe mogą również skorzystać z modelu umów licencyjnych, aby rozszerzyć swoją ofertę o produkty kosmetyczne. Można zlecić uznanej firmie kosmetycznej, takiej jak L’Oréal lub Estée Lauder, tworzenie, produkcję, dystrybucję i sprzedaż produktów.

Przeczytaj również: Dolce & Gabbana przejmuje produkcję swoich kosmetyków od Shiseido. Będzie rozwijać kategorię pielęgnacji skóry

Produkty premium nie muszą być bardzo drogie, aby były luksusowe. Piękno i zapach mają niższą cenę niż większość dóbr luksusowych, ale osiągają wiele tych samych celów, zapewniając konsumentom niematerialne doznania poza fizycznym produktem. Biorąc pod uwagę zmysłowy charakter kategorii, produkty kosmetyczne – zwłaszcza zapachy – mają zdolność wywoływania u konsumenta uczuć, co wraz z odpowiednim marketingiem może otworzyć drzwi do uczestnictwa w branży luksusowej.

Większość luksusowych marek zadebiutowała ostatnio z co najmniej jednym zapachem, mimo że niektóre wcześniej uważały zapach za kategorię, która charakteryzuje się niskim wzrostem w porównaniu do pielęgnacji skóry.

Jako nowa kategoria dla marki modowej, uroda raczej nie będzie kanibalistyczna w stosunku do istniejących linii firmy. Tymczasem produkty kosmetyczne mają zazwyczaj niższą cenę, co pozwala markom przyciągnąć szerszą publiczność bez pogarszania pozycji ich projektantów z najwyższej półki.

Przeczytaj również: Rośnie rynek kosmetyków premium. Konsumenci stawiają na skuteczne, wysokiej jakości produkty [NAJNOWSZE DANE]

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 05:23