Grupa A.S. Watson, właściciel m.in. sieci drogerii Rossmann, odnotowała w I półroczu 2016 r. wzrost sprzedaży, liczony w walutach lokalnych, o 5 proc. w Europie Zachodniej i aż o 12 proc. w Europie Wschodniej. Przychód globalny w kategorii zdrowie i uroda wyniósł ok. 57,2 mld HKD (dolar hongkoński), czyli ok. 25,6 mld zł – podał portal wiadomoscihandlowe.pl. Sprzedaż like-for-like (sprzedaż tych samych placówek dzisiaj i przed rokiem, bez uwzględniania nowootwartych sklepów), w przypadku towarów z kategorii zdrowie i uroda wzrosła w Europie Zachodniej o 3,3 proc. Do wzrostu przyczyniły się przede wszystkim znakomite wyniki osiągnięte na rynku brytyjskim, gdzie sprzedaż like-for-like wzrosła o 6,5 proc. Analogiczne wyniki dla Europy Wschodniej to 5,2 proc. like-for-like, jednak ze względu na dynamiczny rozwój sieci placówek oraz różnice kursowe całkowita sprzedaż, liczona w walutach lokalnych, wzrosła aż o 12 proc. W ciągu ostatnich 12 miesięcy koncern otworzył łącznie 225 nowych drogerii, z czego 125 w Europie Wschodniej i 130 w Zachodniej. W II połowie 2016 r. koncern będzie się koncentrował na ekspansji w Azji. Planowane jest otwarcie ponad 800 nowych sklepów, z czego 65 proc. będą stanowić drogerie w Chinach i kilku innych krajach azjatyckich.
A.S. Watson Group (firma należąca do koncernu CK Hutchison Holdings Limited z siedzibą w Hong-Kongu) jest największym międzynarodowym detalistą, sprzedającym artykuły z kategorii zdrowie i uroda w Azji i Europie. Firma zatrudnia 120 tys. osób i posiada ponad 12,6 tys. sklepów, działających pod 13 różnymi szyldami w 25 krajach Europy i Azji. Perłą w koronie grupy jest w Europie sieć drogerii Rossmann.
Właściciel Rossmanna odnotował w Europie Wschodniej 12-proc. wzrost
Producent kultowego płynu do mycia naczyń Ludwik, Grupa Inco, zajmuje czwarte miejsce na rynku uniwersalnych środków czyszczących, takich jak płyny do podłóg i środki do czyszczenia kuchni oraz łazienek. Płyny do naczyń, stanowiące znaczną część chemii gospodarczej, generują dwie trzecie przychodów firmy. Ważnymi kategoriami są także nawozy i opakowania, a firma zarabia również na produktach leczniczych i nieruchomościach. W 2023 roku Grupa Inco znacząco poprawiła swoje wyniki finansowe, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 427,7 milionów złotych oraz rekordowy zysk netto prawie 53,4 milionów złotych.
Rok 2022 był dla Grupy Inco wyjątkowo trudny z powodu drastycznych wzrostów cen surowców i energii, co zmusiło firmę do zakończenia współpracy z jedną z dużych sieci. Jednak dzięki renegocjacjom umów z partnerami oraz otwarciu nowych kanałów sprzedaży, firma zaczęła działać na nowych, korzystniejszych warunkach.
powiedział Sławomir Józefiak, prezes Grupy Inco, w rozmowie z portalem Puls Biznesu, dodając, że w planach są duże inwestycje.Grupa Inco ma ambitne plany inwestycyjne na lata 2024-2028, w ramach których zamierza zainwestować 200 milionów złotych w produkcję. Anna Rybak, wiceprezeska firmy, zaznacza, że inwestycje obejmą modernizację infrastruktury oraz wprowadzenie nowego asortymentu. Największe inwestycje będą realizowane w Górze Kalwarii, gdzie powstaną nowe hale magazynowo-produkcyjne. W Borowie koło Wrocławia firma przeznaczy 8 milionów złotych na produkcję produktów w sprayu, kapsułek do prania i płynów uniwersalnych, a w Izabelinie 2 milionów złotych na rozwój produkcji produktów leczniczych.
Obecnie eksport stanowi 12 proc. przychodów Grupy Inco. W związku z sytuacją geopolityczną, firma kieruje się na rynki zachodnie, planując wejście do krajów takich jak Włochy, Niemcy i Francja.
mówi Sławomir Józefiak. Grupa Inco zamierza zreorganizować dział eksportu i nie wyklucza zatrudnienia pracowników w nowych krajach.Czytaj także: Yope rozwija serię produktów budżetowych
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare