Takie wyniki przedsiębiorstwo zawdzięcza realizacji strategii biznesową Blue & Beyond i podniesienie potencjału handlowego marek Nivea, Eucerin, Elastoplast i La Prairie oraz digitalizacji procesów sprzedażowych.
W tym okresie zysk operacyjny firmy (EBIT) wzrósł o 4,3 proc. z 561 mln euro do 585 mln euro. W związku z tym firma ogłosiła, że prognoza przychodów na 2018 r. zostanie podniesiona do 5%.
We wspomnianym okresie, segment konsumencki spółki osiągnął wzrost sprzedaży organicznej o 7 proc. Nominalnie sprzedaż wzrosła o 1,9 proc. do prawie 3 mld euro. Sprzedaż produktów marki Nivea wzrosła o 3,5 proc. rok do roku.
Oddział dermokosmetyków z markami Eucerin i Aquaphor zwiększył sprzedaż o 9,5 proc. Z kolei, sprzedaż marek Hansaplast i Elastoplast w sektorze opieki zdrowotnej była o 0,9 proc. wyższa w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim. Produkty marki La Prairie zanotowały natomiast skok sprzedaży o 55,9 proc.
Oddział Tesa osiągnął wzrost sprzedaży o 10,6 proc. w pierwszej połowie roku. Sprzedaż nominalna tej marki wzrosła o 7,5 proc. do 656 mln euro.