StoryEditor
Producenci
02.05.2019 00:00

Witamina C w kosmetykach

Witamina C uznawana jest za witaminę młodości i cieszy się niezwykłą popularnością wśród półproduktów dodawanych do kosmetyków. Jej skuteczność uzależniona jest przede wszystkim od stężenia w danym produkcie. Jak stosować preparaty z witaminą C i w jaki sposób wzmacniać jej działanie innymi składnikami, aby uzyskać spektakularne efekty w pielęgnacji skóry?

Witamina C to jeden z najskuteczniejszych i najlepiej przebadanych naturalnych antyoksydantów. Efektywnie zwalcza wolne rodniki i działa przeciwzmarszczkowo. Pod jej wpływem skóra staje się wyraźnie gładsza i bardziej elastyczna. Regularne stosowanie preparatów z zawartością witaminy C zapewnia wyrównanie kolorytu i rozjaśnienie przebarwień.

Witamina C i jej pochodne 

Podstawową formą witaminy C jest kwas L-askorbinowy (w składach INCI: Ascorbic Acid) – czyli aktywna forma tej witaminy. Szczególnie polecana jest dla skóry tłustej z nadmiernym łojotokiem. Charakteryzuje się wysoką skutecznością działania, szybko przynosi efekty rozjaśnienia i poprawy kolorytu zszarzałej cery. Wykazuje ona jednak wysoką niestabilność.

Oznacza to, że ulega rozpadowi pod wpływem czynników zewnętrznych (np. temperatury), co skutkuje utratą cennych właściwości. W formulacjach kosmetycznych wykorzystywany jest jednak kwas L-askorbinowy w formie liposomalnej, która zapewnia skuteczność witaminy C. 

- Na utratę stabilności i właściwości wpływa również obecność jonów metali ciężkich, głównie miedzi i żelaza. Dlatego, oprócz formy liposomalnej witaminy C, firmy kosmetyczne w swoich produktach zamiast kwasu L-askorbinowego wykorzystują jego pochodne – mówi Monika Stankiewicz, wizażystka sklepu internetowego Cosibella.pl.

Jedną z pochodnych witaminy C jest glukozyd askorbylu (w składach INCI: Ascorbyl Glucoside), który pod wpływem enzymów powoli uwalnia witaminę C, dzięki czemu może ona wniknąć w głębsze partie skóry. Podobnie jak kwas L-askorbinowy rozpuszcza się w wodzie, jednak cząstka glukozy, która występuje w tej pochodnej powoduje, że na dłużej zachowuje swój potencjał aktywności biologicznej w skórze. Glukozyd askorbylu polecany jest dla skóry wrażliwej.

Inną formą jest sól magnezowa fosforanu askorbylu (w składach INCI: Magnesium Ascorbyl Phosphate (MAP)), podobnie jak czynna forma witaminy C, jest rozpuszczalna w wodzie, co utrudnia jej przenikanie do głębszych warstw naskórka. Sól ta wykazuje słabsze działanie antyoksydacyjne od czystej witaminy C o tym samym stężeniu, dlatego w produktach należy stosować wysokie stężenie MAP – co najmniej 15 proc.

- MAP polecany jest dla kobiet w ciąży i w okresie karmienia oraz dla osób, których skóra wykazuje słabą tolerancję na substancje drażniące. W przypadku takich osób sprawdzi się Krem z 10% Witaminą C marki The Ordinary, który zadziała delikatnie przeciwzmarszczkowo i rozjaśniająco – zaznacza wizażystka Cosibella.pl.

Tetraizopalmitynian askorbylu (w składach INCI: Tetrahexyldecyl Ascorbate) spośród wszystkich pochodnych witaminy C cechuje się najskuteczniejszym działaniem, a także najlepszą przyswajalnością oraz tolerancją przez skórę. Występuje w formie olejku, dzięki czemu wykazuje dobre powinowactwo do warstwy lipidowej skóry. Produkty zawierające tą pochodną są doskonałe w zwalczaniu przebarwień. 

3-O Etylowy kwas askorbinowy (w składach INCI: 3-0-Ethyl Ascorbic Acid) jest najnowszą pochodną kwasu L-askorbinowego. Podobnie jak tetraizopalmitynian askorbylu, cechuje się wysoką stabilnością. Wykazuje odporność na działanie światła i temperatury, a także w wysokim stopniu przenika w głąb skóry. Ponadto hamuje rozwój bakterii i minimalizuje stan zapalny. Pochodna ta jako jedyna jest rozpuszczalna zarówno w tłuszczach, jak i w wodzie, dzięki czemu z łatwością można ją dodawać do wszystkich formulacji kosmetycznych. 

Jak stosować preparaty z witaminą C? 

Dla osiągnięcia pożądanych efektów i uniknięcia ewentualnych podrażnień, stężenie witaminy C w preparacie powinno wynosić około 15 proc.Takie kosmetyki można stosować zarówno rano, jak i wieczorem. Należy jednak pamiętać o jednoczesnym używaniu kremów z wysokim filtrem przeciwsłonecznym, ponieważ witamina C uwrażliwia skórę na działanie promieni słonecznych.

Preparaty o wyższej zawartości kwasu L-askorbinowego, ze względu na ewentualne podrażnienia skóry, powinny być stosowane jedynie wieczorem.

Propozycje kosmetyków z witaminą C 

Obecnie na rynku znajduje się szeroki wachlarz kosmetyków z witaminą C, często wzbogaconych różnymi składnikami odżywczymi.

Wśród nich są produkty kanadyjskiej marki The Ordinary. Bardzo często do takich kosmetyków dodawany jest kwas hialuronowy, jak np. w przypadku Serum z 23 proc. witaminą C i 2 proc. kwasem Hialuronowym The Ordinary. Zapewnia on dogłębne nawilżenie skóry, wzmacniając działanie produktu.

Marka Alpha H ma w ofercie serum z witaminą C, które dostarcza skórze skoncentrowaną dawkę kwasu etylo askorbinowego o szybkim działaniu hamującym produkcję tyrozynazy - enzymu odpowiedzialnego za wydzielanie melaniny. Kosmetyk przeciwdziała pojawianiu się przebarwień i stymuluje produkcję kolagenu.

Z kolei Alkemie proponuje WAKE-UP SHOT! Serum z potrójną witaminą C, które rozjaśnia przebarwienia, odżywia i energetyzuje skórę twarzy oraz niweluje oznaki zmęczenia.

BasicLab oferuje specjalistyczne serum przeciwzmarszczkowe w formie lekkiego olejku z nowoczesną pochodną witaminy C - Ascorbyl Tetraisopalmitate w stężeniu 5%, naturalną wit. E i kwasem ferulowym, które przywraca elastyczność skóry, maksymalnie odżywia i skutecznie spowalnia proces starzenia się skóry.

W serum AVON ANEW witaminy C jest tyle, ile w 30 pomarańczach. Dzięki opatentowanej formule, 10-proc. witamina C pozostaje stabilna, czyli zachowuje swoje cenne właściwości. 

Institut Esthederm odpowiedział na ten trend INTENSIVE VITAMINE C, zaawansowanym kremem z witaminą C, o działaniu rozjaśniającym przebarwienia, wygładzającym i wyrównującym powierzchnię skóry.

Sesderma oferuje C-VIT nawilżający krem do twarzy zawierający innowację w postaci stabilnej formy witaminy C (3-O-etylowy kwas askorbinowy). Zwalcza ona wolne rodniki i zapobiega fotostarzeniu skóry. 

Serum Vitamin C marki The Inkey List również pomaga zwalczać wpływ czynników środowiskowych, takich jak zanieczyszczenie powietrza i ekspozycja na słońce,.

Odpowiednie stosowanie witaminy C w pielęgnacji twarzy może przynieść spektakularne efekty. W przypadku zwiększenia stężenia czy łączenia jej z innym składnikiem należy pamiętać o wykonaniu próby na niewielkiej powierzchni skóry, aby upewnić się, że stworzony preparat nie wywołuje uczulenia lub podrażnienia.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 14:50
Sara James dołącza do grona ambasadorek marki Neonail
Sara James w kampanii Neonailfot. materiały prasowe Neonail

Sara James, artystka młodego pokolenia, która zdobyła już międzynarodową sławę, podjęła współpracę z marką kosmetyczną Neonail i stała się jej ambasadorką.

Sara James, wł. Sara Zofia Egwu-James, jest polską piosenkarką pochodzenia nigeryjskiego. Zwyciężyła czwartą edycji programu The Voice Kids. Była reprezentantką Polski w 19. Konkursie Piosenki Eurowizji Junior, w którym zajęła drugie miejsce. Jest finalistką 17. edycji talent show America’s Got Talent, który dał jej międzynarodowy rozgłos. Jej interpretacja utworu „Lovely” Billie Eilish zachwyciła publiczność i jurorów do tego stopnia, że zdobyła złoty przycisk od Simona Cowella przechodząc do finału bez kolejnych etapów.

Sara James jest niezwykle utalentowana i pracowita. Jej talent, wdzięk, oryginalność i determinacja w dążeniu do celu to atuty dostrzegane nie tylko przez branżę muzyczną i publiczność. Młoda artystka (Sara ma 16 lat) rozpoczęła właśnie współpracę z marką Neonail, jedną z najpopularniejszych w kategorii lakierów (szczególnie hybrydowych) i produktów do manicure.

– Współpraca z Sarą napawa nas dumą – doceniamy jej osiągnięcia, a pasja i zaangażowanie, z jakimi oddaje się ona kolejnym projektom, to prawdziwa inspiracja nie tylko dla młodych, ale i dojrzałych kobiet. Determinacja Sary pokazuje, że marzenia są na wyciągnięcie ręki, jeśli tylko ma się odwagę w pełni wyrazić siebie. Właśnie w tym duchu chcemy w Neonail wspierać kobiety w dążeniu do własnych celów – mówi Anna Uptas, dyrektorka marketingu Neonail.

Marka w swoich działaniach marketingowych mocno skupia się obecnie na wspieraniu kobiet, promowaniu ich indywidualności i siły. Jednym z celów marki jest selfpowerment – dawanie kobietom odwagi do ignorowania stereotypów oraz budowania własnej pewności siebie, poszukując indywidualnej drogi – zarówno w życiu, jak i w świecie urody.

Sama Sara James, która miała okazję współpracować już z wieloma zagranicznymi gwiazdami, a obecnie pracuje nad debiutanckim albumem, przyznaje, że również musi się mierzyć z różnymi stereotypami.

–  Chciałabym, żeby ludzie zrozumieli, że mój wiek nie definiuje jakości mojej pracy – podkreśla.

O swojej współpracy z Neonail mówi: –  Dla mnie paznokcie są niczym biżuteria. Uzupełniają moje stylizacje i wyrażają moją osobowość. Jako artystka opisuję muzykę kolorami, a ładne, zadbane paznokcie są nieodłączną częścią mnie.

  

– Sara to prawdziwy głos swojego pokolenia, a jej osiągnięcia, pasja i zaangażowanie są totalną inspiracją, odbijającą się echem w sercach wszystkich kobiet bez względu na wiek czy pochodzenie. Neonail z Sarą – to idealne zestawienie - marka, która łączy innowację z pięknem i stawianiem na bycie sobą, doskonale współgra z jej artystycznym duchem i wizją – dodaje Sławomir Kochański, CEO agencji Black Moon Creatives, która reprezentuje Sarę James w ramach współpracy z Neonail.

Neonail to jedna z wiodących międzynarodowych marek w kategorii stylizacji i pielęgnacji paznokci. Istnieje od 2006 r. Jest obecna na krajowym i zagranicznych rynkach. Należy do firmy  Cosmo Group, która posiada w swoim portfolio również inne marki kosmetyczne: Mylaq, StayLac i Neo Make Up. W ramach działań wspierających kobiety marka podjęła takie działania, jak sponsoring plebiscytu Superbohaterka Wysokich Obcasów, projektu #byckobieta on Tour i prowadzenie bezpłatnych warsztatów dla Fundacji Piękniejsze Życie.

Wśród ambasadorek marki są polska lekkoatletka Ewa Swoboda, modelka Georgina Rodriguez, włoska przedsiębiorczyni i influencerka Chiara Ferragni.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.07.2024 09:37
Aurumaris wkracza na rynek B2B jako Aurumaris Professional. Markę wspiera Sylwia Gołębiewska
Sylwia Gołębiewska, założycielka marki Semilac (w środku) oraz Ewa Milczarek- Vaubourg, dyrektorka marketingu marki Semilac (po prawej) i Paulina Pastuszak, właścicielka Akademii Paulina PastuszakSemilac
Firma, dotychczas działająca w segmencie konsumenckim, teraz skierowała swoją ofertę do profesjonalnych gabinetów kosmetycznych, wprowadzając oryginalne zabiegi niwelujące niedoskonałości cery. Za projektem stoi m.in. Sylwia Gołębiewska, współtwórczyni marki Semilac.

Aurumaris Professional to kolejny etap rozwoju firmy Aurumaris, która z powodzeniem działała na rynku konsumenckim (B2C). Teraz, poszerzając swoją działalność o segment profesjonalny (B2B), firma oferuje swoje produkty w wybranych gabinetach kosmetycznych. Nowoczesne zabiegi, bazujące na innowacyjnych formułach, już zyskują uznanie wśród profesjonalistów. Właścicielem większościowym Aurumaris Professional jest Besim Health&Wellness.

Kluczową rolę w rozwoju Aurumaris Professional odgrywa Sylwia Gołębiewska, która wnosi swoje doświadczenie i wizję strategiczną do nowego projektu. Gołębiewska jest znaną postacią na rynku kosmetycznym, współtworzyła markę Semilac oraz HiHybrid, które zyskały ogromną popularność. Teraz, jako współwłaścicielka Aurumaris Professional, odpowiada za profesjonalną edukację oraz rozwój sieci dystrybucji zarówno w Polsce, jak i za granicą. Założona przez Gołębiewską Akademia Semilac ustala wysokie standardy edukacji i profesjonalizmu w branży kosmetycznej. Gołębiewska jest również współgospodynią programu „Kosmetyczne rewolucje” oraz właścicielką Akademii Sylwii Gołębiewskiej w Krakowie.

Wsparcie w rozwoju marki Aurumaris Professional to dla mnie ekscytujące wyzwanie

– mówi Gołębiewska, podkreślając innowacyjność oferowanych produktów.

Gabinety kosmetyczne, które zdecydują się na współpracę z Aurumaris Professional, zyskają nie tylko dostęp do innowacyjnych produktów, ale również wsparcie marketingowe. Marka angażuje się w promocję swoich partnerów bez dodatkowych kosztów, co pomaga im skuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów.

Jesteśmy przekonani, że dzięki zaangażowaniu Sylwii Gołębiewskiej oraz naszej innowacyjności, szybko zyskamy silną pozycję na rynku

– komentuje Kamil Komoński, prezes zarządu Aurumaris. Oprócz tego, Aurumaris Professional oferuje kompleksową obsługę reklamową w Internecie, co ma na celu zwiększenie widoczności i zysków współpracujących salonów kosmetycznych.

Czytaj także: 10 lat marki Semilac – od Zakładu Szkolenia Kadr do Akademii Semilac i pozycji lidera

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. lipiec 2024 17:51