– Udało mi się zaangażować w projekt bardzo wielu ludzi, w tym kilkudziesięciu wierzycieli zarówno Dayli jak i Kerdosu, zarządcę Dayli oraz zarząd Kerdosu. Pozostało nam przekonać tylko pracowników, właścicieli lokali oraz bank ING, aby dali szansę zaproszonym do tego projektu fachowcom od restrukturyzacji oraz ekspertom z branży drogeryjnej przeprowadzić due biznesowe, które jest niezbędne do przygotowania planu restrukturyzacji – mówi Monika Nowakowska, która jest zarazem prezesem spółki Miraculum i dwukrotnie (wcześniej jako Kolastynę) stawiała ją na nogi pomimo olbrzymich długów. Przekonuje, że Kerdos posiada wartościowe aktywa, których nie ma w bilansie spółki, a które mają szansę wypracować środki na pokrycie zobowiązań zarówno obligatariuszy, jak i pozostałych wierzycieli.
Kerdos ma już tymczasowego nadzorcę sądowego – spółkę PMR Restrukturyzacje. Na rozprawie 21 maja br. sąd wyznaczy natomiast zarządcę i kuratora, który będzie miał największą liczbę wierzytelności. – Stąd akcja zbierania podpisów pod wnioskiem, który zorganizowaliśmy wspólnie z multibrokerem finansowym Carda Consultancy. Na kuratora zaproponowani zostali Karol Tatara, który prowadził jako prawnik wewnętrzny sprawy związane z upadłością układową Miraculum SA oraz Sławomir Witkowski, który współpracuje z RDM Partners, i ma odpowiednie doświadczenie i licencję uprawniającą go do pełnienia takiej funkcji – informuje Monika Nowakowska.
Kolejnym etapem przygotowywania planu restrukturyzacji będzie badanie wartości aktywów posiadanych przez spółkę oraz oszacowanie kosztów i czasu, w jakim ma ona szansę wyjść na prostą. – Bazowe dane jakie zespół RDM Partners musi otrzymać, aby przygotować model finansowy i plan restrukturyzacji są gromadzone. Od kilku dni współpracujemy w tym zakresie z prezesem Kerdosu Romualdem Kalyciokiem. W ciągu 2 tygodni powinna powstać pierwsza opinia, czy i jakie są szanse uratowania Grupy Kerdos – podsumowuje Monika Nowakowska.
Wierzyciele i praktycy z branży kosmetycznej chcą ratować Kerdos i Dayli
Shiseido i MaxMara ogłosiły długoterminowe partnerstwo, w ramach którego Shiseido uzyska wyłączną licencję na rozwijanie i sprzedaż perfum sygnowanych przez włoską markę modową MaxMara. To nowe porozumienie otwiera nowy rozdział w historii obu firm, które łączą siły, aby wprowadzić na rynek wyjątkowe zapachy, odzwierciedlające luksusowy charakter i wysoką jakość, z jakimi kojarzą się obie marki.
MaxMara, włoski dom mody prowadzony przez rodzinę Maramotti, wcześniej współpracował z firmą Selective Beauty w zakresie linii zapachowych. Ich pierwsze perfumy zadebiutowały na rynku w 2004 roku. Teraz, dzięki współpracy z Shiseido, MaxMara planuje wzbogacić swoją ofertę perfumeryjną o nowe, innowacyjne zapachy, które mają przyciągnąć klientów na całym świecie.
Masahiko Uotani, prezes i dyrektor generalny Shiseido, wyraził swoje zadowolenie z nawiązanej współpracy:
Obecnie w portfolio MaxMary znajduje się 6 zapachów: Kashmina Touch, Le Parfum, MaxMara, MaxMara Gold Touch, Le Parfum Zeste & Musc i Silk Touch. Perfumy Max Mara zostały stworzone we współpracy z perfumiarzami Olivierem Crespem, Vincentem Schallerem i Daphné Bugey.
Czytaj także: Shiseido przejmuje markę Dr. Dennis Gross Skincare
Wieczorem 2 lipca projektanci Paprocki Brzozowski zaprezentowali swoją najnowszą kolekcję „MENU” w Elektrowni Powiśle. W kolekcji dominowały ręcznie szyte suknie, które mogły zainteresować obecnych na pokazie gości koronkami, piórami i frędzlami, podkreślającymi kobiecość projektów. Marka Neboa we współpracy ze stylistą fryzur Amadeo Adamem Wilczewskim zadbała o wygląd włosów modelek i celebrytów, wśród których znaleźli się m.in. Izabela Kuna, Klaudia Halejcio, Sonia Bohosiewicz, Joanna Horodyńska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Agnieszka Sienkiewicz oraz Anita Sokołowska.
Neboa, jako patron pokazu, wsparła organizację wydarzenia, podkreślając wspólną z projektantami troskę o środowisko. Na potrzeby pokazu stworzono specjalną strefę chillout, która służyła jako miejsce spotkań i rozmów dla gości. Strefa ta miała na celu promowanie filozofii marki oraz jej produktów, wpisując się w trend ekologicznej i zrównoważonej mody.
Neboa to polska marka kosmetyków pielęgnacyjnych do włosów i ciała, która kładzie duży nacisk na ekologię i ochronę środowiska. Produkty marki tworzone są w zgodzie z ideą “Respect the Nature”, obejmującą wegańskie receptury i opakowania less waste. Kosmetyki Neboa posiadają certyfikat PETA Cruelty Free and Vegan. Marka współpracuje również z Fundacją MARE oraz organizacją Plastic Bank, angażując się w działania na rzecz oczyszczania mórz i oceanów oraz promowanie recyklingu.
Czytaj także: Neboa została partnerem pokazu Paprocki & Brzozowski