StoryEditor
Producenci
23.09.2020 00:00

Wielkie firmy FMCG dołączają do koalicji przeciwko wylesianiu

Jak podaje retaildetail.eu, 17 głównych sprzedawców detalicznych żywności i producentów marek łączy siły, aby przeciwdziałać wylesianiu spowodowanemu produkcją oleju palmowego, soi i pulpy drzewnej. „Ochrona lasów jest motorem wzrostu gospodarczego, a nie poświęceniem dla wzrostu” - twierdzą.

Pod przewodnictwem kadry kierowniczej Alexandre'a Bomparda z Carrefoura i Granta Reida z Marsa, The Consumer Goods Forum - globalna organizacja skupiająca detalistów i ich dostawców - rozpoczyna nową inicjatywę wspierającą zrównoważoną gospodarkę leśną pod nazwą Forest Positive Coalition of Action.

Wylesianie jest w dużej mierze spowodowane produkcją trzech głównych towarów na produkty konsumpcyjne: oleju palmowego, soi i ścieru drzewnego (jako surowca do pakowania). Sygnatariusze proszą swoich dostawców o podjęcie kroków w kierunku bardziej zrównoważonego modelu. Powstaną grupy robocze, aby poprawić przejrzystość w całym łańcuchu dostaw i podejmą określone działania, aby zapewnić, że używane surowce będą miały pozytywny wpływ na las.

Projekt wspierają wielcy gracze: oprócz Carrefoura i Marsa również Colgate-Palmolive, Danone, Jeronimo Martins, Metro, Nestlé, PepsiCo, P&G, Sainsbury's, Tesco, Unilever, Walmart, Mondelez, Essity, General Mills i Bimbo potwierdziły swoje zaangażowanie.

- Uważamy, że ochrona lasów jest siłą napędową wzrostu gospodarczego, a nie poświęceniem dla wzrostu - powiedział współprzewodniczący Grant Reid. - W następstwie kryzysu COVID-19 musimy zapewnić, aby wysiłki na rzecz ochrony lasów były częścią globalnej odpowiedzi. Ta odpowiedź wymaga od wszystkich podmiotów zainteresowanych zaprzestaniem wylesiania i zaangażowanych w bycie częścią rozwiązania, aby działali wspólnie dla dobra sprawy.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 03:19