StoryEditor
Producenci
23.09.2020 00:00

Wielkie firmy FMCG dołączają do koalicji przeciwko wylesianiu

Jak podaje retaildetail.eu, 17 głównych sprzedawców detalicznych żywności i producentów marek łączy siły, aby przeciwdziałać wylesianiu spowodowanemu produkcją oleju palmowego, soi i pulpy drzewnej. „Ochrona lasów jest motorem wzrostu gospodarczego, a nie poświęceniem dla wzrostu” - twierdzą.

Pod przewodnictwem kadry kierowniczej Alexandre'a Bomparda z Carrefoura i Granta Reida z Marsa, The Consumer Goods Forum - globalna organizacja skupiająca detalistów i ich dostawców - rozpoczyna nową inicjatywę wspierającą zrównoważoną gospodarkę leśną pod nazwą Forest Positive Coalition of Action.

Wylesianie jest w dużej mierze spowodowane produkcją trzech głównych towarów na produkty konsumpcyjne: oleju palmowego, soi i ścieru drzewnego (jako surowca do pakowania). Sygnatariusze proszą swoich dostawców o podjęcie kroków w kierunku bardziej zrównoważonego modelu. Powstaną grupy robocze, aby poprawić przejrzystość w całym łańcuchu dostaw i podejmą określone działania, aby zapewnić, że używane surowce będą miały pozytywny wpływ na las.

Projekt wspierają wielcy gracze: oprócz Carrefoura i Marsa również Colgate-Palmolive, Danone, Jeronimo Martins, Metro, Nestlé, PepsiCo, P&G, Sainsbury's, Tesco, Unilever, Walmart, Mondelez, Essity, General Mills i Bimbo potwierdziły swoje zaangażowanie.

- Uważamy, że ochrona lasów jest siłą napędową wzrostu gospodarczego, a nie poświęceniem dla wzrostu - powiedział współprzewodniczący Grant Reid. - W następstwie kryzysu COVID-19 musimy zapewnić, aby wysiłki na rzecz ochrony lasów były częścią globalnej odpowiedzi. Ta odpowiedź wymaga od wszystkich podmiotów zainteresowanych zaprzestaniem wylesiania i zaangażowanych w bycie częścią rozwiązania, aby działali wspólnie dla dobra sprawy.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 11:07