StoryEditor
Producenci
17.08.2020 00:00

Wielki reset. Wpływ COVID-19 na biznes

W miarę jak potrzeby konsumentów zmieniają się wraz z przebiegiem pandemii, a firmy szukają oznak ożywienia, McKinsey sugeruje jakie zasady powinny obowiązywać w nowej biznesowej normalności.

Nagłe zatrzymanie globalnych podróży podczas kryzysu COVID-19, oprócz wpływu na osobiste plany urlopowe, miało duży wpływ na biznes w różnych sektorach. Szczególnie ucierpiały firmy zatrudniające pracowników przyzwyczajonych do częstych podróży - wraz z liniami lotniczymi i hotelami zależnymi od przychodów z tych podróży.

Ponieważ firmy nadal egzekwują ograniczenia w podróżowaniu, a pracownicy ograniczają się do wirtualnych spotkań, gracze z branży turystycznej chcą wyjść z kryzysu, ale może ich czekać długa droga do ożywienia.

Z najnowszych badań wynika, że ​​podróże służbowe odbijają się po kryzysach w wolniejszym tempie niż podróże rekreacyjne. W miarę ustabilizowania się epidemii w niektórych regionach i wznowienia podróży, dostawcy usług turystycznych mogą pracować nad dostosowaniem się do zmieniających się potrzeb, a tym samym zwiększyć zaufanie klientów.

Jak wynika z analiz McKinsey, operacje biznesowe mogą się zmienić, gdy przemysł turystyczny i inne sektory na nowo stworzą kolejne normy w świecie fizycznego dystansu i ewoluujących zachowań konsumentów.

W przypadku sektorów intensywnych operacyjnie, kryzys COVID-19 przyspieszył automatyzację i cyfryzację. Podnoszenie umiejętności i przekwalifikowanie siły roboczej stanie się jeszcze ważniejszym priorytetem. Dla liderów w dziedzinie dóbr konsumpcyjnych kluczowe znaczenie będzie miało przekształcenie funkcji sprzedaży i wspieranie współpracy między detalistami a producentami.

Z analizy firmy  wynika też, że pomyślne przetrwanie pandemii będzie również wymagało zorientowanego na ludzi podejścia do wewnętrznego i zdalnego przywództwa. Na przykład codzienne spotkanie kierownictwa może być wykorzystane nie tylko do podejmowania decyzji, ale także jako okazja do okazania empatii współpracownikom. Jak podkreśla McKinsey, w tych czasach traktowanie ludzi priorytetowo i budowanie silnych relacji w firmie zwiększa ich odporność na kryzys.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 10:46