Instytut Monitorowania Mediów (IMM) zbadał wydatki reklamowe w marcu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Wszystkie branże mocno inwestują w reklamę telewizyjną.
Spośród pięciu analizowanych branż największe wydatki reklamowe zostały wygenerowane w branży handlowej – w porównaniu z lutym wydane kwoty wzrosły o ponad 100 mln zł. Najpewniej jest to reakcja marek na wprowadzenie zakazu handlu w niedziele.
W marcu wszystkie badane branże przeznaczyły na reklamę telewizyjną ponad połowę swoich budżetów przeznaczonych na promocję w mediach tradycyjnych.
Marki o największych wydatkach reklamowych
Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był ponownie Lidl, którego budżet na promocję w tv, radio i prasie wzrósł do niemal 58 mln zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Media Expert, natomiast po raz pierwszy od pół roku w pierwszej piątce pojawił się Kaufland.
Typy reklamowanych sklepów
Niemal 30% zmonitorowanych reklam dotyczyło sklepów dyskontowych. Na drugim miejscu znalazły się sklepy z elektroniką, a dalej – hipermarkety oraz sieci budowlane. Wśród innych kategorii reklamowanych w branży handlowej można wymienić sklepy meblowe, sklepy internetowe czy supermarkety.
W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych na pierwszym miejscu marka Ibuprom, a na drugim Molekin D3. Dalej pojawiły się marki nowe w tym zestawieniu: D-Vitum Forte, Therm Line oraz Zenella Med.
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Czołówka najczęściej reklamowanych produktów w branży farmaceutycznej wygenerowała równo po 7% całego budżetu. Na pierwszych miejscach znalazły się witaminy, suplementy diety, tabletki przeciwbólowe oraz preparaty na przeziębienie i grypę.