StoryEditor
Producenci
02.05.2022 00:00

Wella przejmuje markę z kategorii pielęgnacji włosów

Firma Wella umacnia swoją pozycję w kategorii produktów do pielęgnacji włosów, kupując markę Briogeo. To pierwsza akwizycja Wella w od momentu jej powstania jako niezależnego podmiotu w grudniu 2020 roku – czytamy na portalu Cosmetics Business.

Marka Briogeo została wprowadzona na rynek w 2013 roku przez przedsiębiorcę Nancy Twine. Obecnie jest jedną z najszybciej rozwijających się marek do pielęgnacji włosów na świecie i jedną z największych niezależnych amerykańskich marek należących do osób czarnoskórych. Specjalizuje się w produktach pochodzenia naturalnego, które są dostosowane do każdego typu włosów.

Według Wella Company, dodanie Briogeo wspiera jej ambicje dostarczania bardziej zróżnicowanych produktów do wszystkich rodzajów włosów, jednocześnie rozszerzając swoje portfolio o produkty z „czystą etykietą”.

Przejęcie Briogeo oznacza pierwszą akwizycję Wella Company jako niezależnego podmiotu. Eko-etyczne i naturalne produkty do pielęgnacji włosów Briogeo uzupełniają nasze istniejące portfolio zrównoważoną ofertę oraz napędzają nasz wzrost w kategorii włosów, która jest obecnie najszybciej rozwijającym się segmentem w branży kosmetycznej – mówi Annie Young-Scrivner, dyrektor generalny Wella Company.

Z kolei Nancy Twine dodała, że siła działu badań i rozwoju firmy Wella, a także jej marketingu i możliwość dotarcia do 91 milionów profesjonalistów zajmujących się włosami, przeniosą markę Briogeo na wyższy poziom.

To ważne partnerstwo strategiczne dla obu stron, zgodne pod względem ambicji, filozofii i kultury – podkreśliła Nancy Twine.

Wella Company została oficjalnie uruchomiona w grudniu 2020 r., po ogłoszeniu przez Coty, że zbywa swoje firmy z branży profesjonalnej pielęgnacji i handlu detalicznego włosami amerykańskiej firmie private equity Kohlberg Kravis Roberts (KKR), która ma teraz większościowy udział w spółce.

Przeczytaj również: Coty spłaca cześć swoich długów dzięki zyskom z Wella

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:25