Celem konkursu zorganizowanego przez Procter & Gamble, firmę oferującą takie marki jak Pampers, Gillette czy head & houlders, jest rozwijanie oraz pozyskiwanie talentów. – Najlepszym i najbardziej utalentowanym absolwentom otwieramy szerokie możliwości rozwoju i kariery – mówi Geraldine Huse, prezes P&G w Europie Centralnej. Według niej obecnie młodzi ludzie muszą mierzyć się ze znacznie większymi wyzwaniami, niż poprzednie pokolenia i aby poradzić sobie z nimi, nieodzowna będzie ciężka praca i ciągła nauka. – W stale zmieniającym się świecie, potrzeba uczenia się, zdobywania nowych doświadczeń i nowej wiedzy będzie towarzyszyć młodym ludziom cały czas. Nieustająca ciekawość, umysł otwarty na nowe doświadczenia i dążenie do zrozumienia otaczającej nas rzeczywistości oraz szybkie reagowanie na nią, to cechy które umożliwią im obiecujący rozwój zawodowy.
Podczas tegorocznej edycji P&G CEO Challenge uczestnicy przygotowywali plan rozwoju dla marki head & shoulders, uwzględniając takie obszary jak marketing, logistykę i finanse. Praca nad zadaniem konkursowym wymagała szybkości w wyszukiwaniu i analizie danych, uruchomienia kreatywnego myślenia i koncentracji przy opracowywaniu strategii działania. Dodatkowo musieli poradzić sobie z różnorodnością zespołu w jakim się znaleźli i kwestią pogodzenia różnych punktów widzenia, a także stresem wynikającym choćby z upływającego czasu.
W zwycięskim zespole centralno-europejskiego finału, w którym udział brali uczestnicy z Polski, Litwy, Łotwy i Estonii znalazła się trójka polskich studentów, którzy już w kwietniu wezmą udział w kolejnym etapie rywalizacji w Rzymie. Zwycięzcy podkreślają, jak ważne jest łączenie kompetencji z zakresu różnych dziedzin, by osiągnąć najlepszy rezultat.
Rzym to ostatni etap europejski, którego zwycięzcy zmierzą się w ostatecznej rozgrywce podczas światowego finału w Panamie. Główną nagrodą będzie możliwość udziału w konferencji „P&G 2018 Signal” w Cincinnati, która skupia wybitnych managerów i liderów świata biznesu.