Valery Gaucherand, szef L’Oreal na Polskę i Kraje Bałtyckie, w wywiadzie udzielonym dla wyborcza.biz przekonuje, że na kosmetycznym rynku działa „efekt szminki”. Rynek jest odporny na kryzys – ludzie uważają, że należy im się rekompensata za gorsze czasy, które nadeszły. Chcą małego luksusu, którym są kosmetyki.
Jednak definicja luksusu się zmienia. Jak mówi Gaucherand, konsumenci widzą luksus w kosmetykach spersonalizowanych – zaprojektowanych na ich potrzeby. Luksus łączy się także z ekologią – to kosmetyki w wielorazowych opakowaniach, wolne od cierpienia zwierząt.
Jak zaznacza, luksus się demokratyzuje. – Nie trzeba kupować najdroższych kosmetyków, by mieć swój luksus. Produkt premium zaczyna się tam, gdzie konsument chce wydawać istotnie więcej niż do tej pory na dany produkt czy kategorię. Dokładamy więc małe luksusy do każdej kategorii, do każdego brandu – mówi Valery Gaucherand.
Przyznaje, że przychody L’Oreala rosną dwucyfrowo – w I kwartale br. na świecie o 14,6 proc., w Europie o 16,6 proc., a dynamika na polskim rynku jest podobna – sprzedaż rośnie wartościowo i ilościowo. – A to nie jest historia, którą możemy opowiedzieć na każdym z rynków. Uważamy więc, że rynek kosmetyków w Polsce jest bardzo silny – zaznacza Gaucherand i stwierdza, że ma on gigantyczne perspektywy rozwoju w przyszłości.
Zarazem zauważa, że polski rynek kosmetyczny jest wyjątkowo rozwinięty pod względem technologicznym i nie jest tanim rynkiem. Cena jest ważna, ale nie najważniejsza. Konsumenci w Polsce stają się bardziej wybredni i chcą otrzymać określone wartości od produktu, który kupują.
Czytaj także: Valéry Gaucherand, L'Oréal: Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków kosmetycznych w Europie