Na Facebooku konsumenci spędzają wiele czasu, dlatego jest to doskonałe miejsce do kontaktowania się z klientami marek. Konsumenci są dziś praktycznie non stop online. Blisko 80 proc. osób aktywnie przez ponad 2 godziny dziennie korzysta z telefonu, z czego 50 minut spędza na Facebook i Instagramie.
- Ostatni raport Zenith Opit Media pokazuje, że ponad 20 proc. budżetów jest już przeznaczanych na Google i Facebooka. Dlatego planując tort mediowy bardzo ważne jest uwzględnienie tych miejsc, bo tam są klienci, którzy z pełną atencją te media konsumują - mówiła Agnieszka Chabrzyk. Podkreśliła, że 15 milionów Polaków miesięcznie odwiedza Facebooka, zaś 2 miliony śledzi Instagram. Aż 12 milionów ludzi korzysta z aplikacji FB na telefonie.
Badaczka wskazała, że algorytm Facebooka pozwala bardzo precyzyjnie dobierać grupy docelowe. - W badaniu przeprowadzonym w Polsce trzy na pięć osób przyznało, że o nowych markach i produktach dowiaduje się z Facebooka - opowiadała Agnieszka Chabrzyk. - Dla właścicieli marek oznacza to pewną redefinicję budżetów. Coraz częściej ludzie, którzy zobaczyli reklamę na Facebooku, dokonali zakupu - stwierdziła.
Jak wygląda proces zakupowy i ścieżka zakupu w przypadku reklam wyświetlanych na Facebooku? - Bardzo często informujemy klienta o produkcie, on nie musi nawet kliknąć, aby tę reklamę zobaczyć i zapamiętać. A jak ma wolną chwilę, to szuka tego produktu. W kolejnym kroku narzędzia Facebooka pomagają tego klienta odnaleźć i pokazać mu reklamę tego produktu, a następnie przekierować go do sklepu online albo wskazać drogę do sklepu stacjonarnego.
Chabrzyk dodała, że Facebook jako platforma mediowa gwarantuje precyzyjne targetowanie - pozwala, by nie jedną reklamę skierować do kilkumilionowej grupy, a personalizować i dopasowywać do różnych odbiorców (np. inna reklama dla kobiet, a inna dla mężczyzn).
Ważnym argumentem dla marketingowców jest precyzyjny pomiar wyników. - Wiemy dokładnie jak zadziałała reklama na Facebooku czy Instagramie - podkreśliła badaczka podczas swojego wystąpienia na V FBKCH.