Według ankiety StyleSeat 75 proc. użytkowników mediów społecznościowych jest zadowolonych ze swoich zakupów, na które wpłynęła ekspozycja poprzez media społecznościowe. Zarazem 76 proc. uważa, że rekomendacje influencerów są fałszywe.
Wpływ TikToka jest najsilniejszy; 89 proc. użytkowników aplikacji kupiło produkty kosmetyczne po obejrzeniu ich w aplikacji.
Najpopularniejsze produkty kosmetyczne kupowane przez użytkowników mediów społecznościowych to:
- pielęgnacja skóry, taka jak środki nawilżające, codzienne kremy i balsamy SPF i sera;
- produkty do makijażu przyjazne dla skóry, taki jak podkłady i korektory;
- produkty do makijażu oczu, takie jak tusz do rzęs, konturówka i cienie;
- produkty do makijażu policzków, takie jak bronzery i rozświetlacze;
- oraz produkty do pielęgnacji włosów, takie jak kombinacje szamponów i odżywek, produkty do pielęgnacji włosów bez spłukiwania i narzędzia do stylizacji.
Aby zebrać dane, StyleSeat przeprowadziło ankietę wśród 1020 aktywnych użytkowników mediów społecznościowych w USA 19 sierpnia 2022 r.; 49 proc. respondentów określiło się jako mężczyzn, 48 proc. jako kobiety, a 2 proc. jako osoby niebinarne.
Czytaj także: Ruch anty-MLM rośnie w siłę; co to oznacza dla marek?