Wyniki finansowe Unilevera za trzeci kwartał 2023 r. nie były zadowalające dla zarządu i akcjonariuszy firmy. Obroty koncernu spadły o -3,8 proc. do 15,2 miliarda euro. Hein Schumacher, dyrektor generalny koncernu, stwierdził wówczas, że wyniki firmy nie odpowiadają jej potencjałowi i ogłosił nowy plan działania, skupiający się na szybszym rozwoju, większej wydajności i produktywności oraz prostocie. Jak zapowiedział, szybszy wzrost ma być napędzany poprzez innowacje i inwestycje w najsilniejsze marki.
Czytaj więcej: Szef Unilevera niezadowolony z wyników przedstawia nowy plan na szybszy wzrost
Plan ten wiąże się także z redukcją zatrudnienia. Financial Times podał właśnie, że Unilever do końca 2025 r. zwolni 3200 pracowników z około 10-11 tys. zatrudnionych w biurach w Europie. Cięcia mają nie obejmować osób zatrudnionych w fabrykach. Jak pisze brytyjski dziennik „spółka znajduje się pod presją akcjonariuszy, w tym inwestora-aktywisty Nelsona Peltza” i dyrektor generalny będzie realizował swój plan pobudzenia wzrostu.
Unilever nie poinformował, jak będą przebiegać zwolnienia, wiadomo jedynie, że proces konsultacji z pracownikami rozpocznie się w ciągu kilku najbliższych tygodni.
Natomiast wg Financial Times, Hermann Soggeberg, przewodniczący Europejskiej Rady Zakładowej Unilever, powiedział, że prawie wszystkie europejskie spółki zostaną dotknięte w równym stopniu, ale szczególnie centra korporacyjne w Londynie i Rotterdamie.
Na tym jednak się nie skończy. Program restrukturyzacji docelowo obejmie redukcję aż 7500 stanowisk na całym świecie. Unilever zatrudnia łącznie obecnie 128 tys. pracowników.
Jak pisalismy, koncern zredukował zatrudnienie także w swoich fabrykach i magazynach w USA.
Czytaj więcej: Unilever zaczyna zwolnienia w związku z restrukturyzacją i optymalizacją portfolio
Unilever jest jednym z największych światowych koncernów działających na rynku FMCG. W swoim portfolio posiada blisko 400 marek, jednak koncentruje się na trzynastu swoich najbardziej zyskownych markach – tzw. bilion-dollar brands, których średnia roczna sprzedaż przekracza miliard dolarów. 25 najlepszych marek daje firmie Unilever ponad 70 proc. całego rocznego dochodu. Poprzez swoje spółki i fundusze firma inwestuje także w innowacyjne marki i start-upy.
Czytaj także:
Unilever inwestuje w markę Luna Daily
Unilever sprzedawał. Teraz kupuje – biotechnologiczną markę do włosów K18