StoryEditor
Producenci
19.06.2020 00:00

Unilever zainwestuje 1 mld euro w zielone projekty i sprzeda marki, które nie osiągną celów eko

Unilever zobowiązał się do zainwestowania 1 mld euro w ciągu następnej dekady w projekty środowiskowe, które poprawią „zdrowie planety”. 10-letni plan kładzie nacisk na tworzywa sztuczne oraz bardziej ekologiczny transport i produkcję - czytamy w The Guardian.

Alan Jope, szef Unilevera, powiedział, że chociaż świat słusznie skupił się na niszczycielskim wybuchu koronawirusa i poważnych kwestiach nierówności wywołanych protestami w sprawie Black Lives Matter, nie należy zapominać o sytuacji kryzysowej. „Nie możemy zapomnieć, że kryzys klimatyczny wciąż stanowi zagrożenie dla nas wszystkich” - powiedział.

Gigant dóbr konsumpcyjnych, który jest właścicielem ponad 400 marek, w tym Dove i Timotei, powiedział, że w odpowiedzi na „skalę i pilność kryzysu klimatycznego” wyznaczył również cel zerowej emisji netto wszystkich swoich produktów do 2039 r.

Firma już obiecała zredukować górę plastikowych śmieci wytwarzanych przez jej produkty, ale Jope powiedział, że równie ważne jest spojrzenie na „wpływ, jaki wywierają na planetę na początku swojego życia” - w pozyskiwaniu materiałów, a także w ich produkcji i transporcie.

Unilever poinfotmował, że jego „Fundusz klimatyczno-przyrodniczy” o wartości 1 miliarda euro zostanie wykorzystany na finansowanie projektów od renowacji krajobrazu i wychwytywania dwutlenku węgla po ochronę przyrody i zasobów wodnych. Zobowiązuje się również do posiadania łańcucha dostaw „bez wylesiania” w ciągu trzech lat oraz do wykorzystania nowych technologii cyfrowych - takich jak monitorowanie satelitarne i śledzenie geolokalizacji - w celu zwiększenia identyfikowalności i przejrzystości.

Alan Jope ostrzegł, że firma będzie sprzedawać marki, które nie będą w stanie osiągnąć własnych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Powiedział, że nie wystarczy już firmom zajmującym się dobrami konsumpcyjnymi sprzedawanie proszków do prania, które sprawiały, że koszule były bielsze, a szampony sprawiały, że włosy były bardziej błyszczące, ponieważ konsumenci chcieli marek, które również mają „cel”.

W ubiegłym tygodniu spółka ogłosiła, że ​​wybrała Londyn na swój dom i położyła kres złożonej podwójnej strukturze firmy, która była anglo-holenderska od powstania Unilevera.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:31