W tym roku mija 25 lat od momentu wejścia firmy Unilever na polski rynek. Obecnie zatrudnia ona prawie 4 tys. pracowników, a tylko w ostatniej dekadzie (2006-2015) zainwestowała w Polsce ponad 1,6 mld zł. Polska nadal odgrywa znaczącą rolę w strategii inwestycyjnej koncernu. W najbliższych latach Unilever chce zainwestować kolejne 100 milionów złotych w swoich zakładach w Baninie, Poznaniu, Katowicach i Bydgoszczy. Fundusze nadal będą płynąć do Centrum Usług Finansowo-Logistycznych w Katowicach, skąd obsługiwanych jest wiele procesów biznesowych Unilevera w Europie.
W ciągu ostatnich kilku lat wartość inwestycji w fabryce w Bydgoszczy przekroczyła 30 milionów euro, a podobne tempo modernizacji przewidywane jest na nadchodzące lata. Plany inwestycyjne dotyczą również fabryki w Poznaniu, która w perspektywie najbliższych 2-3 lat przejdzie podobny proces modernizacji. Po dużych inwestycjach w zakłady produkcyjne oraz stworzeniu Centrum Usług Finansowo-Logistycznych, które zapewniło ponad 700 nowych miejsc pracy w Katowicach, Unilever chce kontynuować rozwój także śląskiego ośrodka. Kolejne inwestycje w katowickiej fabryce pozwolą na utworzenie z niej strategicznego ośrodka o znaczeniu europejskim.
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 169 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2015 r. wyniosły 53,3 mld euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące (58 proc.). Unilever produkuje ponad 400 marek obecnych na całym świecie, w tym Persil, Dove, Domestos.