Obserwując zachodzące w wyniku pandemii CovID-19 zmiany na rynku pracy i w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw, Unilever przeprowadził wśród pracowników badanie dotyczące preferowanej formy wykonywania pracy. Aż 90 proc. osób przyznało, że chciałoby pracować w modelu hybrydowym – w polskim oddziale odsetek ten wynosił aż 97 proc. Analizując otrzymane wyniki, firma zdecydowała się na wprowadzenie takiego właśnie modelu pracy jako stałego sposobu na pełnienie obowiązków.
Według nowych zasad, pracownicy:
- 40 proc. tygodniowego czasu pracy będą mogli spędzić w biurze. Kolejne 40 proc. będą mogli pracować, tak jak przez ostatnie 1,5 roku, czyli z domu, natomiast pozostałe 20 proc. z dogodnego dla siebie miejsca;
- raz w roku przez 4 tygodnie będą mogli pracować z innego kraju.
– Obserwując zmiany rynkowe, ale również rozmawiając ze współpracownikami i współpracowniczkami, doszliśmy do wniosku, że czas zweryfikować nasz aktualny model pracy. Przejście na hybrydowy model pracy jest globalną zmianą w naszej firmie. Wierzymy, że jako pracodawca powinniśmy być elastyczni i dawać pracownikom i pracowniczkom wybór, w tym również w zakresie lokalizacji, z której wypełniają obowiązki służbowe – równocześnie obdarzając ich zaufaniem, że dostarczają swoją pracę niezależnie od tego, z jakiego miejsca ją wykonują – mówi Sara Ślubowska-Świercz, dyrektorka HR dla Polski i krajów bałtyckich w Unilever.
Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów żywnościowych, środków czystości oraz środków do higieny osobistej i pielęgnacji ciała, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 2,5 miliarda konsumentów dziennie. Zatrudnia 149 000 pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2020 r. wyniosły 50,7 mld euro. Ponad połowę obszaru działań firmy stanowią rynki rozwijające się i wschodzące. Unilever posiada ponad 400 marek obecnych na całym świecie. W segmencie kosmetycznym są to mi.in. Dove, Rexona, Axe, Timotei, a w segmencie środków czystości m.in. Domestos, OMO, Coccolino, Cif.