StoryEditor
Producenci
27.12.2023 12:55

Unilever sprzedawał. Teraz kupuje – biotechnologiczną markę do włosów K18

K18 Hair to kategoria produktów do włosów wykorzystująca pielęgnację biomimetyczną, która odwraca zniszczenia spowodowane przez rozjaśnianie, farbowanie, stylizację cieplną, a jednocześnie odbudowuje pojedyncze włókna włosów na poziomie molekularnym. / Instagram/K18hair
Koncern Unilever podpisał umowę nabycia biotechnologicznej marki K18 specjalizującej się w pielęgnacji włosów. Powiększa w ten sposób swój portfel produktów premium o dużym potencjale wzrostu.

Unilever kupuje biotechnologiczną markę kosmetyków do pielęgnacji włosów K18. Jak podała firma, oznacza to kolejny krok Unilevera w optymalizacji portfela w kierunku obszarów o większym wzroście.

– Jesteśmy podekscytowani możliwością dalszego rozwijania portfolio Unilever Prestige w szybko rosnących segmentach premium poprzez dołączenie marki K18. To przejęcie uzupełnia nasz szybko rosnący portfel marek konsumenckich premium – powiedział Vasiliki Petrou, dyrektor generalny Unilever Prestige.

Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Zamknięcie transakcji planowane jest na I kwartał 2024 roku

Założona w 2020 roku przez małżeństwo Suveena Sahiba i Brittę Cox, K18 to szybko rozwijająca się marka, która działa na styku piękna i biotechnologii. K18 Hair to kategoria produktów do włosów wykorzystująca pielęgnację biomimetyczną, która odwraca zniszczenia spowodowane przez rozjaśnianie, farbowanie, stylizację cieplną, a jednocześnie odbudowuje pojedyncze włókna włosów na poziomie molekularnym.

Gama sześciu produktów K18 pomaga zidentyfikować i wyeliminować przyczyny uszkodzeń włosów, a ich formuły zawierają opatentowaną, innowacyjną cząsteczkę – K18Peptide, która naśladuje strukturę ludzkiej keratyny. Jak czytamy w opisach produktów, odwracają one nawet głębokie zniszczenia włosów powstające po wielokrotnym rozjaśnianiu, częstym farbowaniu czy stylizowaniu na gorąco. Odżywki, maski i inne preparaty odbudowują włókna włosów niejako od środka – na poziomie molekularnym, działając na zerwane mostki dwusiarczkowe i łącząc łańcuchy keratynowe. Marka jest promowana w internecie, a jej działanie można zobaczyć w praktyce podczas zabiegów fryzjerskich. 

 

– Natura jest najlepszym projektantem i odkryliśmy, że rozumiejąc biologię włosów, można osiągnąć zdrowe i pięknie wyglądające włosy przy użyciu mniejszej ilości produktu i w krótszym czasie. Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z firmą Unilever, która widzi wartość w naszym wyjątkowym podejściu opartym na biologii i biotechnologii, które jest bardziej zrównoważone i skuteczne – stwierdził Suveen Sahib, współzałożyciel i dyrektor generalny K18.

Marka K18 jest dystrybuowana za pośrednictwem profesjonalnych salonów fryzjerskich i sprzedawana w internecie. W Polsce również można ją kupić w internetowych drogeriach i perfumeriach.

Przypomnijmy, że w połowie grudnia br. Unilever ogłosił sprzedaż ponad 20 marek kosmetycznych i pielęgnacyjnych działających pod parasolem Elida Beauty (w tym popularnej w Polsce marki szamponów i odżywek do włosów Timotei) prywatnej firmie inwestycyjnej Yellow Wood Partners.

Czytaj więcej: Unilever sprzedaje Elida Beauty, właściciela Timotei, firmie Yellow Wood Partners

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.12.2024 00:26
L‘Oréal poszerza portfolio o koreańską markę Dr.G
Dzięki modelowi sprzedaży wielokanałowej Dr.G plasuje się Top 3 najlepszych marek produktów do pielęgnacji skóry i  dermokosmetyków w Korei Płd.IG Dr.G

L‘Oréal poinformował o podpisaniu umowy ze szwajcarską grupą Migros, dotyczącą przejęcia jej spółki zależnej Gowoonsesang Cosmetics – w tym koreańskiej marki kosmetycznej Dr.G.

Na skutek tej akwizycji Dr.G stanie się częścią działu produktów konsumenckich koncernu L‘Oréal. Nowa marka w portfolio francuskiego giganta pozwoli sprostać rosnącemu globalnie zapotrzebowaniu konsumentów na koreańskie kosmetyki pielęgnacyjne o naukowo opracowanych formułach – skuteczne i o przystępnych cenach. 

Z przyjemnością witamy Dr.G w naszej rodzinie. Dr.G to stworzone przez dermatologa, wysoce skuteczne rozwiązania, odpowiednie nawet dla najbardziej wrażliwej skóry. Marka ta doskonale uzupełnia nasze obecne portfolio produktów do pielęgnacji skóry – skomentował Alexis Perakis-Valat, globalny prezes działu produktów konsumenckich L‘Oréal.Obserwujemy tę markę od wielu lat. Nie możemy się doczekać przyspieszenia jej rozwoju w Korei Południowej oraz na świecie poprzez dostarczanie najlepszych koreańskich produktów do pielęgnacji skóry konsumentom na całym świecie – dodał Perakis-Valat.

Czytaj też: Trendy beauty wg Superdrug: czego młodzi klienci oczekują od drogerii w 2025 roku?

Marka Dr.G powstała w 2003 roku, a jej twórcą jest dermatolog Dr Gun Young Ahn. Portfolio obejmuje produkty do pielęgnacji skóry i oparte jest na kilku ukierunkowanych liniach produktowych. Dzięki modelowi sprzedaży wielokanałowej przez wiodące sklepy internetowe i stacjonarne w Korei Południowej, Dr.G plasuje się w czołówce trzech najlepszych marek produktów do pielęgnacji skóry na rynku dermokosmetyków w swojej ojczyźnie. 

Naszą misją od zawsze było zapewnianie zdrowej i promiennej cery dzięki zaawansowanym badaniom. Stanie się częścią L‘Oréal będzie stanowić ważny punkt zwrotny w globalnej realizacji naszej misji – stwierdził założyciel koreańskiej marki.

Sfinalizowanie transakcji spodziewane jest w ciągu najbliższych kilku miesięcy – po uzyskaniu zgód regulacyjnych i spełnieniu innych zwyczajowych warunków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Zapachy
24.12.2024 10:05
Perfumy unisex – wybrane w Szwecji prezentem tegorocznych Świąt
Szwecja to kraj wyjątkowy, jeśli chodzi o producentów niszowych, uniseksowych, oryginalych zapachów.IG Agonist, Stora Skuggan, Byredo, Svensk Parfym

O takim wyborze poinformowali eksperci ze sztokholmskiego Instytutu Analiz Handlu (HUI). Szwecja to kraj wyjątkowy, jeśli chodzi o producentów niszowych, uniseksowych, oryginalnych zapachów.

Tegoroczny wybór, czyli perfumy unisex, zostały uznane przez ekspertów za prezent, który niweluje w branży kosmetycznej podziały ze względu na płeć. W poprzednich latach eksperci z HUI za najlepszy prezent pod choinkę uznawali m.in. grę planszową czy bilet do kina.

Wybór ekspertów ma również wymiar ekonomiczny i wiąże się z obserwowanym przez badaczy z branży retail tzw. efektem szminki. Konsumenci w trudniejszych ekonomicznie czasach paradoksalnie wydają więcej na produkty luksusowe – nie stać ich na zakup nowego samochodu, ale poprawiają sobie samopoczucie, kupując drobniejszy, luksusowy artykuł typu perfumy czy wspomniana szminka znanej marki.

Czytaj też: Kosmetyki i szampan – luksus w przystępnej cenie przyciąga klientów w czasach kryzysu

Podobnie jak w innych krajach, również w Szwecji pomimo inflacji branża kosmetyczna jest jedną z niewielu, która odnotowała wzrost sprzedaży. W pierwszym kwartale 2024 roku w Szwecji odnotowano w tej branży 17-procentowy wzrost.

Czytaj też: Rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2024. Kosmetyki i perfumy ze wzrostem wartości [RAPORT]

Perfumy uniseks, o subtelnej na ogół projekcji i „nieinwazyjnym” charakterze, są od lat domeną szwedzkich producentów. Jest to związane ze społeczną niepisaną zasadą, obowiązującą np. w miejscach pracy, o nieużywaniu tam perfum mocnych, ingerujących w osobistą strefę i komfort drugiej osoby.

Najbardziej znaną globalnie szwedzką marką perfum jest Byredo, założone w 2006 roku przez Bena Gorhama. Byredo to charakterystyczny, minimalistyczny design i nowoczesne, unikalne kompozycje zapachowe. Od lat w topie najpopularniejszych zapachów tej marki znajdują się Gypsy Water, Mojave Ghost czy Bal d‘Afrique.

Wielu zwolenników ma również marka Agonist, powstała w 2008 roku. Jej domeną są niszowe, awangardowe zapachy, inspirowane szwedzką naturą i skandynawską estetyką. Najbardziej znane kompozycje Agonist to Arctic Jade i Nordic Noir. Flakoniki, tworzone ręcznie przez szwedzkich rzemieślników, są uznawane za małe dzieła sztuki. 

Inspirację szwedzką naturą i dziedzictwem deklarują również tacy niszowi producenci perfum, jak Björk & Berries (czyli brzoza i jagody) oraz Svensk Parfym. Ta ostatnia marka to dzieło praktycznie jednej osoby – Henrika Lestréusa, który do dziś osobiście wysyła zakupione w jego sklepie perfumy i odpowiada na e-maile klientów. W Polsce Svensk Parfym cieszy się wśród znawców zapachów niszowych dużym uznaniem, a ukochanym zapachem została porzeczkowo-leśna kompozycja Prakt.

Szwecja posiada również wiele innych – mniejszych, ale równie oryginalnych marek, takich jak Stora Skuggan, Fjällbacka czy NCP Olfactives. One również często skupiają się na ekologicznych rozwiązaniach, prostocie i odniesieniach do tradycji dalekiej Północy.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. grudzień 2024 18:20