W ramach „Planu życia w sposób zrównoważony firmy Unilever” (Unilever Sustainable Living Plan), gigant rynku kosmetycznego nawiązał współpracę z Humane Society International, aby do 2023 roku zakończyć testy na zwierzętach.
Jak podaje serwis cosmeticsbusiness.com, firmy będą wspólnie walczyć o akceptację regulacyjną nowoczesnych metod testowania bez udziału zwierząt. Partnerzy mają nadzieję, że osiągną ten cel w 2023 roku na 50 najważniejszych rynkach, w tym w Azji.
W ramach tej współpracy Unilever zainwestuje również w szkolenie przyszłych naukowców zajmujących się bezpieczeństwem w zakresie oceny ryzyka testowania bez udziału zwierząt.
Komentując zawarcia partnerstwa David Blanchard, główny specjalista ds. Badań i rozwoju Unilever, powiedział: „Cieszymy się, że możemy współpracować z Humane Society International, aby zakończyć erę testów na zwierzętach i powitać inne firmy, organy regulacyjne i inne zainteresowane strony, które chcą dołączyć do tej ważnej inicjatywy”.
Biznes kosmetyczny Unilever został już doceniony przez organizację non-profit PETA, która działa na rzecz etycznego traktowania zwierząt. Dove, jedna z głównych marek kosmetycznych produktów do pielęgnacji ciała i włosów uzyskała akredytację tej organizacji.
Wiceprezes Human Society International ds. badań i toksykologii, Troy Seidle pochwalił Unilever za jego wysiłki zmierzające do wprowadzenia zakazu badań na zwierzętach na całym świecie.