Podwyżka cen pozwoliła firmie Unilever odnotować wzrost sprzedaży o 8,1 procent w pierwszej połowie 2022 roku. Wzrost cen zrekompensował spadek wolumenu sprzedawanych towarów.
Gigant dóbr konsumenckich, właściciel popularnych marek takich jak: Dove, Rexona, Timotei, Axe czy Domestos poinformował, że silne wzrosty cen miały miejsce w większości kategorii, a były szczególnie widoczne w Ameryce Łacińskiej, Azji Południowej i Turcji.
Kondycja biznesu kosmetycznego Unilever
Uroda i higiena osobista wzrosła o 7,5 procent, napędzana przez ceny i stały silny wzrost w segmencie Prestige Beauty oraz Health & Wellbeing (witaminy, minerały i suplementy).
Przeczytaj również: Unilever chce się uniezależnić od oleju palmowego i ropy
– Poczyniliśmy dalsze postępy w stosunku do naszych strategicznych priorytetów. Utrzymujemy silne inwestycje w nasze marki, wspierając 9,4 proc. bazowy wzrost sprzedaży naszych marek o wartość przekraczającą miliard euro – powiedział Alan Jope, dyrektor generalny Unilever.
Sprzedaż w handlu elektronicznym stanowi obecnie 14 proc. obrotów Unilever, w porównaniu z 6 proc. w 2019 r.
Spośród trzech priorytetowych rynków Unilevera USA i Indie ponownie odnotowały zadowalające wzrosty, podczas gdy sprzedaż w Chinach została dotknięta blokadami w drugim kwartale.
– Kontynuujemy przekształcanie naszego portfolio, finalizując sprzedaż globalnego biznesu herbacianego oraz przejęcie Nutrafol, wiodącego dostawcy produktów do pielęgnacji włosów – dodaje dyrektor generalny Unilever.
Unilever spodziewa się, że wzrost sprzedaży w 2022 r. przekroczy wcześniej przewidywany zakres 4,5–6,5 procent.
Przeczytaj również: Johnson & Johnson obniżył prognozy na rok 2022