StoryEditor
Producenci
22.10.2021 00:00

Unilever podniósł ceny i spodziewa się wyższej inflacji w przyszłym roku

W ciągu trzech miesięcy, do września br., Unilever podniósł ceny o 4,1 proc. – to największy skok od początku 2012 roku i jak mówi szef finansowy koncernu odpowiedź na bardzo wysoki poziom inflacji.

Unilever, producent m.in. takich marek jak Dove, Rexona, czy Domestos, w odpowiedzi na wysoki poziom inflacji, podniósł w ciągu trzech miesięcy, do września br., ceny swoich produktów  o 4,1 proc. Koncern ostrzega, że sytuacja może się pogorszyć w przyszłym roku, ponieważ koszty surowców i energii podniosą ceny żywności, przyborów toaletowych i środków czystości.

Widać, że podnieśliśmy ceny. To odpowiedź na bardzo wysoki poziom inflacji, który obserwujemy. Spodziewamy się, że inflacja może być wyższa w przyszłym roku – powiedział Graeme Pitkethly, szef finansowy koncernu.

Unilever odnotował wzrost sprzedaży w III kwartale o 2,5 procent, to więcej niż szacowali analitycy spodziewając się 2,2 proc. w porównaniu z przewidywaniami analityków o 2,2 procent. Ostrzegł jednak przed dalszą inflacją w przyszłym roku z powodu rosnących kosztów energii i innych kosztów.

Wzrost w III kwartale był stymulowany silnym popytem na „rynkach priorytetowych” w USA, Chinach, Indiach i Turcji. Natomiast w Azji Południowo-Wschodniej nastąpił spadek wolumenu sprzedaży, na co wpływ miał COVID-19.

Zgodnie z komunikatem prasowym: 

Dezodoranty i produkty do higieny skóry osiągnęły lepsze wyniki sprzedaży po zniesieniu ograniczeń w przemieszczaniu się konsumentów, a wzrost cen o 4,1 procent zrównoważył 1,5-procentowy spadek wolumenu.

Kanał e-commerce firmy wzrósł o 38 procent i obecnie stanowi 12 procent całkowitej sprzedaży.

Każda marka z kategorii Prestige Beauty i Functional Nutrition wzrosła dwucyfrowo.

Koncern poinformował także, że zakończył przejęcie marki kosmetyków do pielęgnacji skóry Paula’s Choice.

Unilever planuje nadal kompensować wzrost  cen surowców i kosztów transportu podwyżkami cen i innymi środkami.

Firma poinformowała: „Inflacja utrzymuje się na silnie podwyższonym poziomie i będzie się utrzymywać w przyszłym roku. Nadal będziemy na to reagować podejmując odpowiednie działania cenowe i wdrażając szereg środków podnoszących wydajność w celu zrównoważenia zwiększonych kosztów”. Unilever chce utrzymać założony poziom marży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 10:04