StoryEditor
Producenci
27.10.2022 00:00

Unilever podał wyniki za trzeci kwartał. Kosmetyki na plusie dzięki wyższym cenom

Unilever opublikował wyniki sprzedaży za trzeci kwartał 2022 r. i podniósł roczne prognozy sprzedaży. Kategorie kosmetyczne Unilevera zyskiwały głównie przez wzrost cen.

Unilever podał wyniki sprzedaży za trzeci kwartał 2022 r. Alan Jope, dyrektor generalny Unilevera, podkreślił, że koncern osiągnął wzrost we wszystkich swoich grupach biznesowych. Szczególnie zwrócił uwagę na dobre wyniki kluczowych dla Unilevera marek. "Marki o wartości ponad miliarda euro, takie jak OMO, Hellmann’s, Rexona, Magnum i Lux, które odpowiadają za ponad 50 proc. obrotów Grupy, wzrosły o 14 proc." – powiedział Alan Jope.

Obroty Unilevera w III kwartale wzrosły o 17,8 proc., sprzedaż wartościowa o 12,5 proc., ilościowa o 1,6 proc. Zarząd koncernu oczekuje, że bazowy wzrost sprzedaży za cały rok 2022 wyniesie 8 proc., w trzecim kwartale przyspieszył do 10,6 proc.

– Globalne perspektywy makroekonomiczne pozostają niepewne. Spodziewamy się, że wyzwania związane z wysoką inflacją utrzymają się w 2023 r. Zapewnienie stałego wzrostu pozostaje naszym priorytetem – skomentował Alan Jope. Szef Unilevera spodziewa się, że chociaż ceny w niektórych obszarach ustabilizowały się, presja kosztowa przeniesie się na 2023 r. i będzie napędzana dewaluacją waluty, wyższymi kosztami surowców, logistyki i zatrudnienia.   

Beauty & Wellbeing (21 proc. obrotu w III kwartale)

W segmencie Beauty & Wellbeing sprzedaż wzrosła o 6,7 proc., ceny wzrosły o 7,3 proc., natomiast liczba sprzedanych sztuk spadła o 0,6 proc. Kategoria Hair Care odnotowała jednocyfrowy wzrost sprzedaży, napędzany przez regony Ameryki Łacińskiej i Azji Południowej. Dobre wyniki osiągnęły marki Sunsilk i Clear, głównie ze względu na wzrost cen.  

Kategoria Body Care również zanotowała jednocyfrowy wzrost. To, co zyskiwała w Azji Południowo-Wschodniej straciła globalnie przez spadki w Europie i Azji Północnej. Marki Vaseline i Pond osiągnęły dobre wyniki dzięki innowacjom. Jak podaje Unilever, na dobre wyniki kategorii Prestige Beauty wpłynęły marki Paula’s Choice i Living Proof, które weszły w ​​kategorię premium produktów do pielęgnacji włosów.

Higiena osobista (23 proc. obrotu w III kwartale)

Sprzedaż środków higieny osobistej wzrosła o 8,9 proc., przy 13,5 proc. wzroście wartościowym i 4,1 proc. ilościowym. Segment dezodorantów również rósł dzięki wyższym cenom. To efekt premiumizacji produktów i wdrażania innowacji, takich jak technologia zapewniająca 72-godzinną ochronę przed poceniem się w dezodorantach Rexona. Produkty do mycia ciała zyskiwały przez dwucyfrowy wzrost cen przy jednocyfrowym spadku wolumenu. Marka Lux rozwijała się dzięki rynkom  Azji Południowej i na Bliskim Wschodzie.

Unilever jest zadowolony z wyników sprzedaży żelu Dove, który ma zmienioną formułę – dbającą o mikrobiom skóry. Innowacja została dobrze przyjęta na rynku. Segment Oral Care osiągnął jednocyfrowy wzrost, dzięki ponownemu wprowadzeniu na rynek amerykańskiej marki Pepsodent ze zwiększoną liczbą składników naturalnych i dobremu przyjęciu w Azji Południowo-Wschodniej, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Home Care (20 proc. obrotu w III kwartale)

Sprzedaż bazowa segmentu produktów Home Care wzrosła o 13,6 proc., z 17,8 proc. udziałem wartościowym i 3,6 proc. wolumenowym. 

Czytaj także: Unilever zaczyna poszukiwania nowego dyrektora generalnego. Obecny ogłosił zamiar przejścia na emeryturę

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 13:35